Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Tror dere grensene åpner mellom Norge og Danmark i juni? 
Tror dere vi må i karantene da vi kommer hjem om man reiser til Danmark?

Anonymkode: c19b0...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det "åpner" 15. juni og at man enten ikke må i karantene eller at den forkortes kraftig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kom ganske sterke hint om at Norden åpner senest 15. Juni, da uten karantene.

Jeg har et lite håp om at det også kan skje før den datoen, da jeg har en kjæreste jeg gjerne vil se igjen😄 

Anonymkode: a19fc...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Tror dere grensene åpner mellom Norge og Danmark i juni? 
Tror dere vi må i karantene da vi kommer hjem om man reiser til Danmark?

Tror grensen åpner 15. juni, da uten karantene. Men er ikke like sikker når det gjelder Sverige, så da kan det likevel bli vanskelig å komme seg til Danmark med få flyavganger og den ene danskebåten nedlagt. Forhåpentligvis er flyene raskt tilbake på vingene når det åpnes. 

Anonymkode: 6c450...d26

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kom ganske sterke hint om at Norden åpner senest 15. Juni, da uten karantene.

Jeg har et lite håp om at det også kan skje før den datoen, da jeg har en kjæreste jeg gjerne vil se igjen😄 

Anonymkode: a19fc...6bf

Har du kjæreste, så kan du reise tror jeg😁😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpner nok 20 august når skolene har startet

Anonymkode: 4e686...219

AnonymBruker
Skrevet

Håper grensene er stengt til august! Vil ikke ha smitten hit !

Anonymkode: af8a5...e2e

• Liker 1
Skrevet

Norge pleier å følge EU-land i de fleste saker. Tenker at Norge åpner for inn/utreise uten karantene samtidig som andre land gjør det.

I Danmark presses det nå på for å åpne opp for innreise for turister. 29. mai vil regjeringen der legge frem planene for sommerturismen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Norge pleier å følge EU-land i de fleste saker. Tenker at Norge åpner for inn/utreise uten karantene samtidig som andre land gjør det.

I Danmark presses det nå på for å åpne opp for innreise for turister. 29. mai vil regjeringen der legge frem planene for sommerturismen.

Er ikke det folk fra Tyskland og Norge, men ikke Sverige...? 

Anonymkode: 5d81f...a87

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper grensene er stengt til august! Vil ikke ha smitten hit !

Anonymkode: af8a5...e2e

De åpner bare mellom land som har lik smittesituasjon. Ergo du har akkurat like stor sjanse for å bli smittet på begge sidene av grensen. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det folk fra Tyskland og Norge, men ikke Sverige...? 

Anonymkode: 5d81f...a87

Det er ikke besluttet enda. Men vil tro Danmark først åpner for svenske turister når smittesituasjonen er ca lik i Danmark og Sverige. Så mulig man ikke kan kjøre gjennom Sverige for å komme til Danmark før litt senere i sommer.

Da blir det DFDS eller Color Line til Danmark. Fergeselskapene ønsker å starte opp så fort myndighetene sier ja til turistreiser mellom Norge/Danmark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...