AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #21 Skrevet 22. mai 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Men jeg kan ikke ta noe ut i år? Må gå rett på permisjon? Anonymkode: 4fe71...b4d Hvorfor kan du ikke ta ut ferie før permisjonen begynner? Skal du ikke ha noe ferie i sommer? Anonymkode: 8ff5b...e8f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #22 Skrevet 22. mai 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Godt forklart! Nei det stemmer vel det at det ikke blir relevant for meg, jeg er uansett da kommet til 28/29 desember når jeg da liksom skal ta ut ferie. Bør jeg da sende inn søknad til HR nå og informere dem om at siden jeg har termin så sent og går på svangerskapspenger frem til 3 uker før termin og ikke kan ta ut ferie før 6 uker etter termin, rekker jeg ikke å få tatt ut ferien for i år og ønsker derfor å få ferien overflyttet til neste år. Da får jeg også vært lenger hjemme med ungen enn til den bare er 7 måneder før jeg må forlate 1 uke for å jobbe turnusdøgn. Jobber 1 uke på og 2 uker av. Så for min del vil det også være gunstig å få tatt ut ferien enten før eller etter permisjonen slik at babyen blir så mange måneder som mulig før jeg forlater i en hel uke. Anonymkode: 4fe71...b4d Du har jo helt til slutten av oktober til å ta ut ferien. Da har du ikke rett på å utsette hele ferien din til neste år. Du har vel plikt til å ta ut ferie selv om du får svangerskapspenger. Du er fritatt fra arbeid. Man får da ikke svangerskapspenger for å slippe å bruke av ferien sin. Det er misbruk av offentlige midler, med mindre ferie er til skade for fosteret. Anonymkode: 8ff5b...e8f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #23 Skrevet 22. mai 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Godt forklart! Nei det stemmer vel det at det ikke blir relevant for meg, jeg er uansett da kommet til 28/29 desember når jeg da liksom skal ta ut ferie. Bør jeg da sende inn søknad til HR nå og informere dem om at siden jeg har termin så sent og går på svangerskapspenger frem til 3 uker før termin og ikke kan ta ut ferie før 6 uker etter termin, rekker jeg ikke å få tatt ut ferien for i år og ønsker derfor å få ferien overflyttet til neste år. Da får jeg også vært lenger hjemme med ungen enn til den bare er 7 måneder før jeg må forlate 1 uke for å jobbe turnusdøgn. Jobber 1 uke på og 2 uker av. Så for min del vil det også være gunstig å få tatt ut ferien enten før eller etter permisjonen slik at babyen blir så mange måneder som mulig før jeg forlater i en hel uke. Anonymkode: 4fe71...b4d Nei, det tar du som det kommer. Det er såpass lenge til nå uansett at mye kan skje. Dumt å legge arbeid i detaljene når det er så mye usikkerhet. Anonymkode: 1b2b1...712
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå