AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Kom til å tenke på da jeg fikk meg min lille fine svarte herremann (snakker om en katt ja) for et par år siden. Mange potensielle kjøpere hadde sagt til eieren at de ville ikke ha den fordi de syntes han var så stygg Husker jeg syntes det var så fælt, at jeg tok han. Og han hoppet inn i armene mine og var verdens mest tillitsfulle fyr ❤️ Søstrene til katten jeg valgte ble tatt med en gang, de var fluffy i pelsen og hadde tigerstriper i pelsen. Var bare den svarte igjen, flere sa han så ut som en stygg flaggermus Men han er virkelig verdens snilleste kosepus! Jeg forstår at man har sine favorittfarger når det gjelder dyr, men er fargen på katten veldig viktig på folk? For meg var det generelt vanskelig å få tak i katt, så jeg var kjempeglad da jeg fikk han her. Se så fin Picasso er da (han hadde øyebetennelse som liten, derfor han ser litt ufresh ut på bildet) : Anonymkode: f129f...85f 21
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Farge er uvesentlig. Søt pus du har 😍
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Jeg skjønner ikke det jeg heller! Da jeg skulle ha katt reiste jeg til dyrebeskyttelsen og sa: "Jeg tar den katten ingen andre vil ha". Og vet du hva? Min pus elsker kos, prater hele tiden, ungene får leke og herje med han som de selv vil. Han er drømmepus! Jeg føler meg uendelig heldig med at ingen andre ville ha han, for da fikk jeg denne fantastiske pusegutten. Anonymkode: f670a...b0c 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Farge bryr meg fint lite. Jeg ser etter helt andre ting når jeg skal velge pus kjemien er for min del mye viktigere enn både størrelse, kjønn og farge. Anonymkode: e95cf...14d 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 Fin katt, jeg foretrekker svarte katter. Men fargen er ikke avgjørende når jeg velger katt. Anonymkode: a32ff...8c8 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har akkurat hatt et kull ute for salg, og mitt inntrykk er definitivt at mange er veldig opptatt av farge. Jeg hadde en svart kattunge, og den kom det bare en forespørsel på, mens det kom et tresifret antall meldinger på de med mer «fancy» farger. I tillegg til meldinger fra folk som var åpen for hvilken som helst, eller var mer opptatt av andre faktorer. Jeg syntes ærlig talt det var trist, for den svarte er en skjønn liten skapning. Så på trass fikk ingen av de som var utelukkende opptatt av fargen på de «fancy» kjøpe kattunge fra meg, med unntak av de som så inderlig ville ha den svarte. Den fortjente et hjem hos noen som virkelig setter pris på hvor fine svarte katter er, siden de ser ut til å være seriøst undervurdert. Resten havnet i hjem som var mest opptatt av lynne og personlighet. Anonymkode: 516a3...abf 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Ja det er jeg. Makrellfarget (mer grått enn brunt) Anonymkode: 817e9...03a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 Nei, fargen er underordnet. Det viktige er at katten og jeg har god kjemi. Min forrige katt var skilpaddefarget, og min nåværende katt er makrellstripet. Det de har til felles, utenom meg, er at ingen andre ville ha dem og de var hjemløse før de kom til meg. Anonymkode: ee024...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #9 Skrevet 21. mai 2020 Selvsagt har ikke farge noe å si! Det er personligheten på katten som er viktig, og lynnet. Katten din er kjempesøt, TS! De er så søte som kattunger når ørene er litt for store. 😍 Sjelefulle øyne har han også. 🥰 Synes alle katter er fine, uansett farge. Har selv katt, han er grå, hvit og litt brun med makrellstriper. Valgte han ikke pga fargene, men han er utrolig fin, og har en utrolig morsom personlighet, og så er han venn med noen av de andre kattene i gata. 😂 Anonymkode: d15c2...fab 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #10 Skrevet 21. mai 2020 Første katt adopterte jeg, ikke etter fargen men fordi jeg lette etter kattunge og den var i passe avstand og var søt, det er en helt ordinær sort/hvit-flekket katt, de andre i kullet hadde litt mer populære farger så de var allerede adoptert bort. Katt nummer 2 ville jeg ha en spesifikk farge fordi jeg synes katter med den fargen er så innmari fine og jeg hadde lyst på en. Jeg kjøpte en rasekatt da og det er uannsett en populær rase så var ikke sånn at det at jeg ville ha akkurat den fargen gjorde at noen katter ikke ble "valgt" Fornøyd med begge kattene og synes også det er ok å velge katt etter utseende om man vil det Anonymkode: dd0cb...9de 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #11 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har aldri hatt noe annet en oransje hankatter, og vil heller aldri ha katt om det ikke var en oransje hannkatt. Men bryr meg ikke om hva andre har, og syns andre katter kan være fine selv om jeg ikke ville hatt en katt med det og det utseende. Syns ikke katten din ser ut som en flaggermus (what?!), pen kar du har der 😊 Anonymkode: 42eac...85c 3
AmandaVI Skrevet 21. mai 2020 #12 Skrevet 21. mai 2020 På en måte- jeg skaffet en helt svart kattunge og en svart og hvit, statistisk sett siste sortering. Kanskje derfor de var de siste som var igjen da jeg fant dem på Finn. Det jeg var nøye på var å besøke dem først og at de gikk på do i kasse. Skjønne pusegutter begge to 😍 de ligger oppå beina mine nå og ser på star wars. 4
mellomtomater67 Skrevet 21. mai 2020 #14 Skrevet 21. mai 2020 så nydelig, og fine øyner han har ❤️ elsker svarte katter. men farge er ikke viktig når jeg skal ha katt nei, personligheten som teller 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #15 Skrevet 21. mai 2020 Ja litt...har hatt en svart en som lignet din og to makreller 😻 Vurderte en New Masquerade nå, for det meste hvit, men av forskjellige årsaker blir det ikke noen pus nå. Flekkete med forskjellige øyenfarger er ikke min favoritt om jeg skulle velge, men er glad i alle katter egentlig. Anonymkode: d0e3c...62f 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #16 Skrevet 21. mai 2020 Eneste jeg ikke er så glad i, syns de ser så skumle ut, er katter med sånn tricolor. Svart, hvit, oransje, brun aktig. Jeg elsker katter men akkurat de pusene går jeg en slags ekkel følelse av 😥 Har selv en svartpus jeg elsker. Syns din så litt flaggermusaktig ut, men fin fyr likevel 😊 Anonymkode: 69139...b84 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #17 Skrevet 21. mai 2020 Jeg hadde et kull og la det ut på finn. Over natten fikk jeg så mange henvendelser at jeg måtte sette en strek og valgte de beste hjemmene og ikke første. Jeg la merke til en ting. Nesten «alle» ville ha jenta. Hun var gråstripet og langhåret. Nestemann på lista var helt grå og langhåret, men gutt. Den som fikk minst henvendelser var den korthåret gutten som var gråstripet (og han hadde kanskje den største personligheten av de alle). Anonymkode: 275b3...7b1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #18 Skrevet 21. mai 2020 Det er ikke akkurat noe hemmelighet at svarte og svarte/hvite dyr er mindre ettertraktet enn andre farger. Det er fordi svart og svart/hvit er kjedelig og dessuten har spesielt svarte katter dårlig rykte(dere vet, svart katt krysser veien osv). Når det skal sies har jeg en korthåret svart og hvit pus. Verdens kjedeligste kombinasjon har jeg forstått. Han er verdens beste katt. Pågående til tusen, kosesjuk, tar tak i hånden min om jeg slutter å kose for tidlig, pratsom, liker å ligge i skje, følger meg overalt og er generelt altså det beste som har skjedd i livet mitt❤️ Har også en fluffy svart katt. Alle syns han er så aldeles nydelig, men han liker ingen😂 Anonymkode: 30dca...67e 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #19 Skrevet 21. mai 2020 Vi ville helst ha svart siden det er det det er flest av hos dyrevernsorganisasjonene oftest, men det var helt det samme. Vi adopterte en fin svart pus da,for der var den som trengte hjem. Anonymkode: 362b5...3b9 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke akkurat noe hemmelighet at svarte og svarte/hvite dyr er mindre ettertraktet enn andre farger. Det er fordi svart og svart/hvit er kjedelig og dessuten har spesielt svarte katter dårlig rykte(dere vet, svart katt krysser veien osv). Når det skal sies har jeg en korthåret svart og hvit pus. Verdens kjedeligste kombinasjon har jeg forstått. Han er verdens beste katt. Pågående til tusen, kosesjuk, tar tak i hånden min om jeg slutter å kose for tidlig, pratsom, liker å ligge i skje, følger meg overalt og er generelt altså det beste som har skjedd i livet mitt❤️ Har også en fluffy svart katt. Alle syns han er så aldeles nydelig, men han liker ingen😂 Anonymkode: 30dca...67e Kom på en historie borte i USA da jeg så på et redningsprogram av hunder på Animal planet. Der ble det reddet en svatt hund. Helt frisk og fint lynne. De snakket om å avlive den med en gang fordi «ingen vil ha en svart hund.» Jo mørkere dyret var jo mørkere var fremtiden dens. Anonymkode: 30dca...67e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå