AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Hei! Jeg tror jeg har eggløsning nå. Vondt i pupper, ustabilt humør, trøtt og cravings.. Når kan jeg forvente at mensen kommer? Om en uke? Anonymkode: 12891...63c
sommerfugl154 Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Dette er litt forskjellig fra kvinne til kvinne og perioden mellom eggløsning og mensen kalles lutealfasen i menstruasjonssyklusen. I gjennomsnitt varer den ca 14 dager, men min er f.eks alltid på 11 dager. En uke er litt kort, spesielt hvis man vil bli gravid. Det tar nemlig litt tid før et befruktet egg fester seg og det må være tid til dette før mensen kommer, hvis ikke "realiserer" aldri kroppen at den var gravid og bare setter igang med mensen i stedet. Da rekker jo ikke egget å feste seg. Dette er også grunnen til at man ikke kan teste graviditet før minst en uke etter EL, fordi egget må ha festet seg i livmoren før kroppen lager det stoffet (HCG) som graviditetstesten fanger opp. Som du sikkert vet er jo mensen en reaksjon i kroppen på at man ikke ble gravid den syklusen 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Ideelt sett har man lutealfase på 14 dager(eggløsningsdag og første mensdag telles ikke med) Men den kan variere med +/- et par dager fra kvinne til kvinne. Det høres ikke ut som tegn på eggløsning det du beskriver, heller pms(dvs at eggløsning er overstått) Anonymkode: 1b0be...35f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå