Gå til innhold

Hva sover babyen i om natten?

Musemor

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på hvor mye jeg skal pakke inn lillegutt om natten. Han er litt liten foreløpig (2,5 kg), og jeg vet at han ikke holder så godt på varme. Samtidig har jeg lest at hvis barnet blir overopphetet kan det føre til krybbedød...

Så spørsmålet er: Hva bør babyen sove i/med om natten, og kan jeg ha vinduet åpent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tulla vår har heile tida sove i nattis med dyne. Om det ikkje er fot i nattisen, har ho sokka.

I vinter då ho var spedbarn, sov ho på skinnet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg må bare si det som jeg tenkte da jeg leste overskriften din: Fikk så utrolig lyst på en baby igjen!!! Masse deilige følelser rundt en liten ny skapning nybadet i en myk pysjamas. Fikk helt tårer i øynene... Tror jeg må være veldig sentimental i dag. :oops: men jeg fikk sånn der deilig babylukt i nesa, og det er så godt. *savne liten baby*

En så liten venn må du ha pyjamas på. En med føtter på. Og en god nattlue dersom du har åpnet vinduet på kjølige kvelder. Dersom det er varmt i rommet og ute, kan det vel bli for varmt med lue. Kjenn etter til stadighet om barnet kjennes varmt eller kaldt, og reguler etter behov.

Du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg hadde baby, så det ligger litt "bak der". Jeg kom på at ulldrakt, men bomull innside er bra. Det regulerer veldig fint varmen, og blir ikke klamt og vått dersom barnet blir litt for varmt. Og å ligge på ull er jo veldig bra for sånne bittesmå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille sover i pysjen. Har vært usikker på dette selv, men han kjennes varm og god i pysjen sin (bruker seffdyne også da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebanan (5 mnd) ligger i pysj og med sokker - under dyne.

Sparker til stadig av seg dyna i søvne (og i våken tilstand), så å la han ligge uten blir for kaldt.

Ligger han uten pysj med ermer og "føtter", så blir han for kald.

Ligger han uten sokker så får han så godt "tak" på dyna når han sparker - i tillegg ti at han blir kald på de søte små tærne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min små har ligget med pys, men den yngste som er 10 måneder ligger bare i body når der er så varmt ude han ligger også oveN PÅ dynen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er stor tillhenger av pose jeg da.. men det er vel kanskje litt tidlig. Datteren min har vel brukt pose siden hun var 3 mnd. Det er så greit for da slipper man å tenke på at de blir kald på tærne og man har dyna på de. Har i tillegg lagt et dyne trekk i senga sånn at hun har noe å holde i. I vinter brukte vi dyne i tillegg, men det er alt for varmt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo lillegutten min litt større da, men han sover i body på natta. Når babyen er så liten som din ville jeg brukt bomullspysj med fot og dyne over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Jeg har en gutt på én uke som veide 2,5 kg ved fødsel. Han sliter litt med å holde varmen, så vi pakker ham godt inn. Han ligger på lammeskinn fra Nøstebarn. Han har på seg pysjamas med føtter, og en nattlue. Deretter pakkes han inn i et helseteppe og så et bomullsteppe. Og dyne oppå her.

Vi følger med på temperaturen hele tiden. Og selv med så mye stæsj på seg har han aldri målt mer enn 37,1 grader.

(Men du - har du fått gutten din til å begynne å legge på seg? Min har ennå 135 gram igjen før han tar igjen fødselsvekten. Synes det går litt vel sakte oppover.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mayamor i.i.

Må bare ha en liten avsporing:

Gratulerer så masse som nybakt mamma, Matahari. :klem:

Savner dagboken din... :wink:

Tilbake til tema. :oops:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar! Jeg har brukt pysjamas, og tullet ham inn i en flanellsbleie med dyne på toppen.

Synes han kjennes passe varm ut da, og sjekker det hver gang jeg ammer :)

Matahari: Jeg skal på helsestasjonen og veie ham idag, skal gi en tilbakemelding da. Er spent på å se om han har lagt på seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår ble født i uke 35 og var da 2750 g.Han sleit med å holde varmen de første ukene så da hadde han på seg en tynn ulllue,sokker under pysjen og ullsokker utenpå.Vi hadde bare dyne over han.Nå er han 1 mnd gammel,og bruker kun body og pysj.Men nå er han litt større og da,veide 3305g i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på helsestasjonen og veid lillegutt. Han er nå 2595, og er dermed 62 g mer enn da han ble født :ler: Han er nå 12 dager gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på helsestasjonen og veid lillegutt. Han er nå 2595' date=' og er dermed 62 g mer enn da han ble født :ler: Han er nå 12 dager gammel.[/quote']

Det er jo bra:)Han gikk sikkert ned før han begynte å gå opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...