AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Hei. Jeg er ei jente på 25 år som er oppvokst i Norge. Jeg er utenlandsk og er vokst opp i en muslimsk familie, der de ikke bruker hode plag og er så regliøse. Men alikvel forskjell behandler familien min meg og broren min som er eldre enn meg. Jeg er samboer med min bestevenn som er norsk og vi venter barn nå til sommeren. Han er kjempe god og snill men de liker han ikke fordi de egentlig ville at jeg skulle gifte meg bort med en annen ifra utlandet. Broren min bor i kjelleleiligeten til foreldrene mine med damen hans, som han frivillig valgt å gifte seg bort med. De har hvert gift nå i snart 8 år og prøver å få barn men uten hell. Broren min er uføre pga hjerte problemer og andre diagnoser som gjør sånn at han sliter i hverdagen. Damen hans selv ser ikke frisk ut og de ønsker seg barn. 😣 Jeg har på en måte alltid støttet familien min og hjelpet dem. Selv om de ikke likte meg noe serlig men jeg skjønner ikke hvorfor..? Hvorfor jeg skal være den stygge ulven i familien bare fordi jeg valgte å bli sammen med samboeren min. Jeg og samboeren har fått livet på stell med jobb, hus, bil og nå barn. Men alikvel de ser ned på meg men ser opp til broren min fordi han er mann? Jeg har ei lillesøster som fortalte meg. At moren min kjeftet på broren min fordi han ikke klarte å få barn. Hun sa dama din burde ha hvert gravid og ikke søsteren din med han norske. Dette såret meg på mange måter hvorfor er hun ikke glad på mine veier? Hvorfor vil hun ha barn ifra min syke bror som nesten ikke klarer å ta vare på seg selv. Jeg har nå tenkt å bare avslutte kontakten med mine foreldre. kommer de noen gang til å forandre meningen dems? Anonymkode: db4a8...0ae 1
Honey Dew Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Dessverre tror jeg ikke at de kommer til å endre meningene sine. Slike foreldre tømmer deg for krefter og hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha droppet kontakten med dem. Jeg ville dog holdt kontakten med din lillesøster og bror. Din bror og konen har det tungt siden de har problem med å få barn. Jeg ville støttet disse så godt jeg kunne og vist at de alltid kan snakke med meg hvis de har det tungt. Dine foreldre står tungt i den gamle kulturen og kommer nok aldri til å endre seg.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 6 minutter siden, Honey Dew skrev: Dessverre tror jeg ikke at de kommer til å endre meningene sine. Slike foreldre tømmer deg for krefter og hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha droppet kontakten med dem. Jeg ville dog holdt kontakten med din lillesøster og bror. Din bror og konen har det tungt siden de har problem med å få barn. Jeg ville støttet disse så godt jeg kunne og vist at de alltid kan snakke med meg hvis de har det tungt. Dine foreldre står tungt i den gamle kulturen og kommer nok aldri til å endre seg. Det stemmer nok ganske godt! Jeg skal holde kontakten med min søster og skal støtte broren min og konen hans. ☺️ De endrer seg nok aldri men jeg skulle ønske dem gjorde fordi jeg er jo glad i de. Anonymkode: db4a8...0ae
Honey Dew Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer nok ganske godt! Jeg skal holde kontakten med min søster og skal støtte broren min og konen hans. ☺️ De endrer seg nok aldri men jeg skulle ønske dem gjorde fordi jeg er jo glad i de. Anonymkode: db4a8...0ae Så bra. En er gjerne glad i foreldrene sine, selv om de feiler noe voldsomt som oppdragere. Dessverre kan en ikke velge sine egne foreldre, så en må rett og slett gjøre det som er best for en selv, nemlig å trekke seg unna dem, men ha ørene og hjertet åpent.
Louiah Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 Dette har jo ikke noe med islam å gjøre, men (u)kultur og dine foreldres verdisett. 1
Fuglemor Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Men hvorfor sier du islam når du sier at de verken bruker hodeplagg eller er særlig religiøse? Dette er kultur. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Mine irakiske naboer har 4 barn,to gutter og to jenter. Guttene får herje rundt og gjøre hva de vil, de fikk sykkel og lærte seg å sykle, har skateboard og faren tok de med i svømmehallen for å lære de å svømme. Jentene får også leke ute men de får ikke lære å sykle eller ha sin egen sykkel, men den ene jenten har klart å lære seg å sykle likevel. Jentene må være en del inne og hjelpe moren med å koste gulvet, støvsuge og hjelpe til med matlaging. Når de begynte på skolen måtte de begynne med hijab og når den eldste jenten var 13-14 sa hun at hun ikke kunne forelske seg i norske gutter, for foreldrene hadde allerede begynt å snakke om hvem hun kunne gifte seg med. Barna er født i Norge og foreldrene har bodd her i 25 år. Anonymkode: b04a2...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå