AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Norge ga i fjor 37,8 milliarder kroner i bistand og vil opprettholde bistanden for i år på 39,4 milliarder», skrev Nettavisen som kom med tall på hvem som får hva av bistandsstøtte. Det fremkommer i artikkelen at Norge sender 689 millioner kroner til Etiopia som angivelig skal gå til «klimatiltak» i landet. Snakk om å kaste bort penger mens bedrifter og folk her hjemme sliter.. Pokker meg helt utrolig. https://www.nettavisen.no/nyheter/ferske-tall-sa-mye-penger-gir-norge-bort/3423970288.html Anonymkode: c904e...72d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Nei, det er ikke utrolig. Korona kommer til å gå MYE hardere utover folk i de landene som har minst fra før, så å kutte i bistand nå er et svært lite humant tiltak. Så kan man alltids diskutere hvordan og i hvilke prosjekter pengene skal brukes. Det kan godt hende det blir gjøres endringer der (selv om klimatiltak ikke trenger å være kritikkverdig). Men jeg er overhodet ikke for et generelt kutt på bakgrunn av koronakrisen. Dette er en krise som rammer alle, og vi nordmenn er blant de få prosentene i verden som kan være relativt trygge på at vi aldri kommer til å se barna våre sulte ihjel som følge av den. Blant alle som sliter, sliter vi minst. Anonymkode: db599...4d7
Gjest bienvilleparish Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Haha, var det jeg sa i en annen tråd her inne. Er nok ikke bare der de skal pøse ut med penger til andre nå.... Latterlig tåpelig.
Anbefalte innlegg