Gå til innhold

Hamster fra finn.no

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vurderer å kjøpe hamster fra finn om en stund, når lønna kommer. Med fullt utstyr selvsagt. 

Jeg har hatt hamster før, så veit om hygienetiltak og sånt. 

Er det noe man må tenke på før man kjøper hamster fra finn? 

Anonymkode: 8189b...ef4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du, Finn.no er jo ikke en hamsteroppdretter. Du kjøper jo av en privatperson som averterer hamster til salgs. 

Tenker du omplassering eller unge? 

Jeg har hatt to fantastiske hamstre, den ene fikk jeg kontakt med oppdretter via finn.no og kjøpte som leveringsklar liten tass. Hamsteren var godt vann til håndtering fra liten av, var veldig tam og snill og var en fantastisk fin liten venn som løp løs hver kveld, elsket å utforske og som lærte masse triks. 

Den andre adopterte jeg via dyrebeskyttelsen i Oslo, de har også smådyravdeling der de får inn en del, så verdt å høre med de om det er omplassering du ønsker. Han var også veldig snill og grei, men mer reservert og ville helst være i buret sitt der han følte seg tryggest. 

Husk å kjøpte stort nok bur og stort nok hjul, og ikke bruk hanstervatt eller sagflis og alt dette her du sikkert har lest deg opp på for lengst. 

Anonymkode: b03bb...7f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du, Finn.no er jo ikke en hamsteroppdretter. Du kjøper jo av en privatperson som averterer hamster til salgs. 

Tenker du omplassering eller unge? 

Jeg har hatt to fantastiske hamstre, den ene fikk jeg kontakt med oppdretter via finn.no og kjøpte som leveringsklar liten tass. Hamsteren var godt vann til håndtering fra liten av, var veldig tam og snill og var en fantastisk fin liten venn som løp løs hver kveld, elsket å utforske og som lærte masse triks. 

Den andre adopterte jeg via dyrebeskyttelsen i Oslo, de har også smådyravdeling der de får inn en del, så verdt å høre med de om det er omplassering du ønsker. Han var også veldig snill og grei, men mer reservert og ville helst være i buret sitt der han følte seg tryggest. 

Husk å kjøpte stort nok bur og stort nok hjul, og ikke bruk hanstervatt eller sagflis og alt dette her du sikkert har lest deg opp på for lengst. 

Når jeg skriver finn, så regner jeg med at det er underforstått at det er mennesker som selger dem😅 jeg mener altså "hamster fra folk som har lagt ut annonse på finn", men det ble så tungvindt. 

Jeg kommer nok til å omplassere en voksen en. Visste ikke at dyrebeskyttelsen hadde dem også, trodde det for det meste var katt og hund :)

Takk for svar 

Anonymkode: 41bc7...672

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hamstere fra oppdrettere er jevnt over sunnere og mer menneskevant enn dyrebutikk-hamster som kommer fra fabrikker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Topp å kjøpe fra finn. Enten kan man omplassere en voksen hamster som trenger et hjem, eller så kan man søke på oppdrettere og kjøpe hamstere som har blitt avlet frem med ulike styrker. 

De fleste dyrebutikker importerer hamstere fra et anlegg i Sverige. Det er friske og fine dyr altså, men mange ender opp med å gå uhåndterte så lenge at de blir skvetne, lite tillitsfulle og kan finne på å bite. Hamstere som har blitt håndtert fra ung alder av er mye mer harmoniske og ønsker man å håndtere de, er det hyggeligere for begge parter. 

Det finnes forøvrig oppdrettere som legger ut hamstere på finn også! :) Noen av de har facebooksider og egne forum osv., sånn hvis man ønsker å støtte privat oppdrett (noe jeg tenker er helt supert).

Anonymkode: d4bf8...d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2020 den 5.47, AnonymBruker skrev:

Topp å kjøpe fra finn. Enten kan man omplassere en voksen hamster som trenger et hjem, eller så kan man søke på oppdrettere og kjøpe hamstere som har blitt avlet frem med ulike styrker. 

De fleste dyrebutikker importerer hamstere fra et anlegg i Sverige. Det er friske og fine dyr altså, men mange ender opp med å gå uhåndterte så lenge at de blir skvetne, lite tillitsfulle og kan finne på å bite. Hamstere som har blitt håndtert fra ung alder av er mye mer harmoniske og ønsker man å håndtere de, er det hyggeligere for begge parter. 

Det finnes forøvrig oppdrettere som legger ut hamstere på finn også! :) Noen av de har facebooksider og egne forum osv., sånn hvis man ønsker å støtte privat oppdrett (noe jeg tenker er helt supert).

Anonymkode: d4bf8...d96

Takk for godt tips 😊 vet du forresten om hvordan man går frem for å få tak i fra oppdretter? Hvilke nettsider osv :)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for godt tips 😊 vet du forresten om hvordan man går frem for å få tak i fra oppdretter? Hvilke nettsider osv :)

Jeg anbefaler oppdretter hamsterhiet om du er på østlandet. 

https://www.facebook.com/hamsterhiet/

Søk ellers opp norsk hamsterklubb (Forum) på Facebook for et eget forum med hamsterprat. Også kan du sjekke ut nettsiden

http://norskhamsterklubb.no/oppdrett/oppdrettere/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...