AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Er det for gammelt? Da tenker jeg på at ren matematikk og fysikk på universitetet er krevende fag som kanskje passer best for en yngre hjerne? Hva tror dere? Anonymkode: ee7ce...8b6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Som 30 år er du ung. Matte er også et fag som mange forstår bedre når de blir eldre. Er det noe du interesserer deg for, burde du gå for det. Har selv studert disse fagene. Det er svært krevende, men hvorfor ikke gi det et forsøk🙂 Anonymkode: 771c8...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Det spørs helt på deg selv, dine ambisjoner (jobb?) og liknende. Min erfaring som "yngre" student i et av disse feltene er i alle fall at det ikke er noe man bare "hopper på". Det er krevende selv for de som kommer fersk fra vgs med 5-6 i matte og fysikk, og det blir betydelig mye vanskeligere utover i løpet. Anonymkode: 7ab02...e8c
Snowbrigade Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Jeg tenker ikke at hjernen er for gammel, men det kommer jo an på hvordan du har brukt hjernen før dette. Det kan bli mye å sette seg inn i om du ikke har drevet med mye teoretisk krevende ting på mange år.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det spørs helt på deg selv, dine ambisjoner (jobb?) og liknende. Min erfaring som "yngre" student i et av disse feltene er i alle fall at det ikke er noe man bare "hopper på". Det er krevende selv for de som kommer fersk fra vgs med 5-6 i matte og fysikk, og det blir betydelig mye vanskeligere utover i løpet. Anonymkode: 7ab02...e8c Min erfaring og det majoriteten av medstudentene mine erfarte, var ikke at det ble mer krevende jo lenger du kom. Det er i starten det er mest krevende, når du er helt ny, kommer gjerne rett fra vgs og skal gjennom grunnleggende fag. Det er de to første årene som er verst og det er da mange faller av. Jo lenger i studiet du kommer, jo færre faller av. Anonymkode: 771c8...fb0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Takk for svar! Jeg er vant til teoretisk arbeid, , bare ikke realfaglig enn så lenge. Når det gjelder ambisjoner videre, tenker jeg mastergrad, kanskje lektor i videregående? Anonymkode: ee7ce...8b6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg er vant til teoretisk arbeid, , bare ikke realfaglig enn så lenge. Når det gjelder ambisjoner videre, tenker jeg mastergrad, kanskje lektor i videregående? Anonymkode: ee7ce...8b6 Jeg har en kollega tok mastergrad i fysikk og så ppu etter at barna ble store og flyttet hjemmefra. 😊 Anonymkode: e95b5...ee9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring og det majoriteten av medstudentene mine erfarte, var ikke at det ble mer krevende jo lenger du kom. Det er i starten det er mest krevende, når du er helt ny, kommer gjerne rett fra vgs og skal gjennom grunnleggende fag. Det er de to første årene som er verst og det er da mange faller av. Jo lenger i studiet du kommer, jo færre faller av. Anonymkode: 771c8...fb0 Frafallet er jeg helt enig i. Men jeg er ikke enig i at fagene blir "lettere" etter år 2. Jeg er på master nå, og på de 3 mest populære valgfagene innenfor min linje var det 10% A i hvert fag, sist semester. Over 20% stryk i de fleste fag, selv på 3-4-5 år. 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg er vant til teoretisk arbeid, , bare ikke realfaglig enn så lenge. Når det gjelder ambisjoner videre, tenker jeg mastergrad, kanskje lektor i videregående? Bra du sier lektor, for min erfaring er at det faglige opplegget passer best om man ønsker å forbli innen akademia. Eventuelt hvis man er "fagidiot" og først og fremst ønsker å slukke kunnskapstørsten, fremfor å bygge karriere. Anonymkode: 7ab02...e8c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Valgte du å studere realfag? Anonymkode: b6deb...210
Majer Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Jeg blir flinkere og flinkere i matte. Har ikke et naturlig mattehode, men det blir bedre med tiden. For meg hjelper det mye å slippe lærere og heller fokusere på oppgaver. Fikk 2 på en prøve 1vgs i 1p, men har 25 stp i matematikk på høgskole/universitetsnivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå