Gå til innhold

Oppsigelse av dagbarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bør man si opp dagbarn? Må det være skriftlig, muntlig/telefon eller kan man sende en SMS?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet
Hvordan bør man si opp dagbarn? Må det være skriftlig' date=' muntlig/telefon eller kan man sende en SMS?[/quote']

Er du dagmamma eller mamma? Uansett finnes det vel en avtale eller en kontrakt?

Skrevet

Har oppsigelses tid men det står ikke i kontrakten hvordan oppsigelsen skal gjøres. Er dagmamma selv.

Skrevet
Hvordan bør man si opp dagbarn? Må det være skriftlig' date=' muntlig/telefon eller kan man sende en SMS?[/quote']

Dette bør gjøres personlig. Du treffer jo foreldrene hver gang de leverer/henter. Dersom det er av grunner som er vanskelig å snakke med de om, kan du kansjke skrive et brev, men for all del ikke bruk sms til dette! :o

Greit om du kan forberede de i god tid, så de kan finne noen annen til å passe barna mens de er på jobb...

Skrevet

Dette bør gjøres personlig. Du treffer jo foreldrene hver gang de leverer/henter. Dersom det er av grunner som er vanskelig å snakke med de om, kan du kansjke skrive et brev, men for all del ikke bruk sms til dette! :o

Greit om du kan forberede de i god tid, så de kan finne noen annen til å passe barna mens de er på jobb...

Jeg kan ikke si det personlig. De er på ferie nå. Vil si det til dem så fort som mulig.

Skrevet

Oi hva skjedde her da? Det hengte seg opp. Beklager spamminga. Håper noen moderer litt her.

Gjest ullaaa
Skrevet

Hvis du ikke kan sende en e-post eller ringe dem, bør du vente til de kommer hjem. Ellers blir det bare useriøst.......

Skrevet

Du må på ingen måte sende SMS, ikke er det sikkert at de får den, og det kan vel heller ikke være gyldig hvis dere har en kontrakt.

Synes du burde ringe dem jeg, de har jo tydligvis telefon siden du kan sende sms. Det er noe som du bør ta personlig og siden de er på ferie er telefon den beste måten!

Gjest Mayamor i.i.
Skrevet
Du må på ingen måte sende SMS, ikke er det sikkert at de får den, og det kan vel heller ikke være gyldig hvis dere har en kontrakt.

Synes du burde ringe dem jeg, de har jo tydligvis telefon siden du kan sende sms. Det er noe som du bør ta personlig og siden de er på ferie er telefon den beste måten!

:Nikke:

En annen ting er at du bør gi dem rimelig tid å finne ny dagmamma!

Det er midt i ferien og ikke lett situasjon for dem.

Mayamor

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvordan bør man si opp dagbarn? Må det være skriftlig' date=' muntlig/telefon eller kan man sende en SMS? [/quote']

:o er det mulig..........

Skrevet

Ikke det at jeg synes at man skal sende sms i denne situasjonen, så må jeg bare tilføye at: sms er faktisk godkjent som bindene avtale.

Men jeg hadde sagt det, samt skrevet et kort profft brev om det avsluttende forholdet.

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt med sms. Vi kommuniserer jo om alt annet på sms. Er mye lettere å si ting der.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Dersom du har en skriftlig kontrakt bør du som hovedregel si opp skriftlig, bla også for at du selv skal ha dokumentasjon på når du har sagt dem opp, slik at ikke de kan anklage deg for brudd på kontrakten i etterkant. Gjør du det muntlig har du mye mindre å komme med, siden da blir ord mot ord. Send ett brev, det greieste på alle måter.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hva som er galt med sms. Vi kommuniserer jo om alt annet på sms. Er mye lettere å si ting der.

Ja det er jo lett, for du slipper ev. konfrontasjon... Synes det virker feigt å gjøre det på den måten. Hva ville du sagt om du fikk oppsigelse over sms??

Det virker veldig uproft synes jeg. Jeg ville reagert kraftig dersom dette var mine barn, og de ble oppsagt på denne måten! Når de har mobil, går det ån å bruke den til å ringe også, og det ville vært mye bedre. Synes ikke sms egner seg til negative/alvorlige hendelser.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tenk om du hadde fått oppsigelse på sms......

Da hadde jeg virkelig begynt å lure iallefall..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...