Gå til innhold

Nabo klager på at vi går?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nylig flyttet inn i ny leilighet. Etter ca. 2 uker kom naboen innom og klaget over bråk. Sa at det var helt jævlig med bråk, spesielt når vi går. Vi går helt vanlig og bruker leilighet som to normale mennesker. Vi sa at vi skal ta hensyn. Naboen kommer innom dagen etter og klager igjen på at han fortsatt hører når vi går, spesielt om natta. Ber oss om å ta hensyn og gå "roligere". Vi hverken tramper eller hopper, jeg ba han kontakte vaktmester og sa at vi ikke kan la være å gå hjemme.  

Selv om dette er et reelt problem for han, så er det ikke noe vi får gjort med det? Vi hører ikke de over oss når de går!

Anonymkode: 2d99e...7d4

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at det er plagsomt for han, men som du sier er ikke det noe man får gjort noe med. Hvis man ikke vil høre folk som går over seg må man flytte inn en bolig uten naboer over seg :) 

Anonymkode: 2edc6...700

• Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet

Da får naboen installere noe lyddempende på himlingen sin. 

• Liker 31
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere oppe om natten? 🤔 

Anonymkode: 81df5...63d

• Liker 16
Skrevet

Tja.. går dere med hælen f. eks.? Hva slags gulv har dere, er det gulvtepper?

Har dere spurt om en av dere kan lytte i naboens leilighet mens den andre går over gulvet så dere kan selv høre hvor lytt det _egentlig_ er?

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere går på hæla, dvs lander på hælen først høres det godt.

Anonymkode: cb782...ef2

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: 81df5...63d

Dette. Ikke gå rundt å surr på natta Ts. Skaff deg jobb og få skikk på deg selv.

Anonymkode: 8b4f0...19d

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan da umulig være brannskiller mellom leilighetene. 

Gammel blokk? Eller seksjonert enebolig? Før forskriftene om brannsikkerhet kom? 

Hadde aldri turt å bo slik.

Anonymkode: 54bd5...c26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte et mareritt å bo så tett på naboer. Jeg håer så sykt på at jeg kan få meg et hus etter hvert så jeg slipper å bo sånn hele livet. 

Anonymkode: 6e84e...b00

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mange hører selv ikke hvor tungt de går. Mannen min gikk som en elefant før, trykte helene langt ned i gulvet. Glassene i kjøkkenskapet ristet. Nå går han litt lettere etter jeg påpekte det😂 ikke alle er klar over at de rett og slett tramper i gulvet når de går, kanskje dere gjør det?

Anonymkode: 28112...656

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen ganger ja, men legger oss senest 03:00

2 minutter siden, Emmelise skrev:

med hælen f. eks.? Hva slags gulv har dere, er det gulvtepper?

Har dere spurt om en av dere kan lytte i naboens leilighet mens den andre går over gulvet så dere kan selv høre hvor lytt det _egentlig_ er?

Går ikke med hælen og har parkett. Gidder ikke ha tepper i hele leiligheten. Jeg har sluttet å bruke tøfler inne da jeg trodde de kunne lage støy for naboen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mange hører selv ikke hvor tungt de går. Mannen min gikk som en elefant før, trykte helene langt ned i gulvet. Glassene i kjøkkenskapet ristet. Nå går han litt lettere etter jeg påpekte det😂 ikke alle er klar over at de rett og slett tramper i gulvet når de går, kanskje dere gjør det?

Mente hælene, altså ikke Helene😂

• Liker 5
Skrevet

Går ikke med hælen og har parkett. Gidder ikke ha tepper i hele leiligheten. Jeg har sluttet å bruke tøfler inne da jeg trodde de kunne lage støy for naboen. 

Avhengig av hva slags tøfler det er tror jeg det kanskje lønner seg å ta de på igjen.

Men hør med naboen om du kan være med ned og lytte mens sambo går over gulvet. Da legger man fort merke til om det virkelig er plagsomt eller bare naboen som er sart.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Ikke gå rundt å surr på natta Ts. Skaff deg jobb og få skikk på deg selv.

Jobber fulltid, men hjemmefra i disse tider. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om dere er oppe så sent, så kan dere prøve å gå litt stillere. Iallfall etter kl 23:00. Ta hensyn :) ikke noe stas å høre på tramping når man skal tidlig opp på arbeid.

• Liker 16
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Avhengig av hva slags tøfler det er tror jeg det kanskje lønner seg å ta de på igjen.

Men hør med naboen om du kan være med ned og lytte mens sambo går over gulvet. Da legger man fort merke til om det virkelig er plagsomt eller bare naboen som er sart.

Hva hvis han har rett og det bråker? Var å ringte på han, men fikk ikke svar. Hvis kan klager igjen så skal jeg be han om det

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Hvis ikke folk tåler at de går så får de skaffe seg et eget hus! Jeg hadde trampet hardere jeg bare for å irritere naboen som klager til han sluttet å klage å godtar at folk GÅR I SITT EGET HJEM!😡 Ikke bry deg om han Ts. Du har like mye rett til å gå som alle andre. Når du vil i ditt eget hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stiller meg bak forslaget om at du går ned og hører. Samboeren min er en sånn som bråker noe jævli uansett hva han gjør. Det slenges, trampes, slås i ting. Boltene i trappa har begynt å løsne fordi han tramper som om han får betalt for å teste hva den tåler. Han ser det heller ikke selv, hele familien hans er sånn. Vi bor heldigvis i første og andre etasje 😅

Anonymkode: 5a142...9a1

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis han har rett og det bråker? Var å ringte på han, men fikk ikke svar. Hvis kan klager igjen så skal jeg be han om det

Då får du prøve å gå stillere... 

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...