AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Del Skrevet 21. mai 2020 De kan jo være ganske sta og sær. Lurer derfor på om andre med JRT har noen særegne personligheter på sin hund? Anonymkode: fadfb...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Del Skrevet 21. mai 2020 De er spenna hyper. Min svoger har en slik. Han er i hundre hele tiden og blir aldri sliten. Anonymkode: 1190c...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Del Skrevet 21. mai 2020 Har en nydelig JRT. Hyper hele tiden, aldri sliten. Ekstremt kosete. Veldig tøff i trynet frem til det er alvor. Mye prat, gråter når ungene gråter, piper når ungene får gjøre noe den ikke får, bjeffer når noen er på døren eller passerer på tur og grynter når den får kos. Selektiv hørsel og svært sta. Bruker lang tid på å få tillit til mennesker, men når den først kjenner deg er den helt fortapt hvis den får kos og godord av deg. Elsker besøk, lek, kos og liv i hjemmet. Passer veldig på flokken sin. Anonymkode: 46da6...8a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Del Skrevet 22. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en nydelig JRT. Hyper hele tiden, aldri sliten. Ekstremt kosete. Veldig tøff i trynet frem til det er alvor. Mye prat, gråter når ungene gråter, piper når ungene får gjøre noe den ikke får, bjeffer når noen er på døren eller passerer på tur og grynter når den får kos. Selektiv hørsel og svært sta. Bruker lang tid på å få tillit til mennesker, men når den først kjenner deg er den helt fortapt hvis den får kos og godord av deg. Elsker besøk, lek, kos og liv i hjemmet. Passer veldig på flokken sin. Anonymkode: 46da6...8a5 Min var veldig vanskelig å få "innpå" meg i starten. Fikk han da han var 2år. Holdt seg litt bortenfor meg. Virket kanskje ikke så interessert. Men etter ca 6mnd så var han trygg på meg. Veldig opptatt av å få kos og var veldig "på". Han er veldig var for lyder. Jeg kan tro at han sover søtt, men så faller et støvkorn (satt på spissen) på gulvet, ørene rettes fremover og han hopper opp for å sjekke. Det eneste kjipe er at jeg synes han bjeffer mye. Bjeffer når det ringer på, når noen går forbi huset. Bjeffer alltid på andre hunder den ikke kjenner. Vi har trent og trent, men akkurat den biten er veldig vanskelig. Han er også sta på tur. SKAL bestemme hvilken vei vi skal gå. Hvis vi skal trene på noe, f.eks "kom" eller et triks så er han også veldig gira. Men med en gang det er en liten forstyrrelse så er det nesten umulig. Uansett hvor mye vi trener. Han er også veldig leken og kunne lekt i evig tid tror jeg om jeg ikke må kaste inn håndkledet😂Men jeg synes han kan ha noen aggressive tendenser. Har din det? Men nå kommer min fra et hjem som ikke fungerte helt, så kan være derfor. Han har også noen rare fakter. Når jeg kommer hjem fra jobb så virker han kjempe gira og løper mot meg, logrer osv for så å plutselig snu og ta seg et par rolige runder i stuen for han styrter tilbake og hopper på meg for skikkelig kos! Hva mener du med tøff i trynet til det er alvor? Og hvordan passer den på flokken? For noen ganger lurer jeg på om han bjeffer så mye ved passering fordi han er utrygg/usikker eller om det er for å passe på meg som eier? Anonymkode: fadfb...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Del Skrevet 22. mai 2020 Hadde JRT før, hannhund. Veldig mye fart og lyd, kunne fint gå firetimerstur i terreng uten at han ville gi seg. Selv med masse fysisk og mental stimuli var han mye. Likevel en fantastisk hund, utrolig smart, lett å få kontakt med og ville gjerne ligge på rygg i armkroken hvis været bare var dårlig nok Anonymkode: d87e2...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 22. mai 2020 #6 Del Skrevet 22. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en nydelig JRT. Hyper hele tiden, aldri sliten. Ekstremt kosete. Veldig tøff i trynet frem til det er alvor. Mye prat, gråter når ungene gråter, piper når ungene får gjøre noe den ikke får, bjeffer når noen er på døren eller passerer på tur og grynter når den får kos. Selektiv hørsel og svært sta. Bruker lang tid på å få tillit til mennesker, men når den først kjenner deg er den helt fortapt hvis den får kos og godord av deg. Elsker besøk, lek, kos og liv i hjemmet. Passer veldig på flokken sin. Anonymkode: 46da6...8a5 God beskrivelse! Min er i tillegg til disse tingene, litt værsyk, særlig når det er pøsregner! Han er ekstremt mammadalt, og er med meg over alt, til og med på do 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Del Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Vampyrina skrev: God beskrivelse! Min er i tillegg til disse tingene, litt værsyk, særlig når det er pøsregner! Han er ekstremt mammadalt, og er med meg over alt, til og med på do 😅 Samme med min. Bare ser på meg nær vi går ut på trappen hvis det regner. Løper ikke ned for å snuse og jakte under mursprekkene. Min virker direkte fornærmet om jeg klarer å lukke igjen døren til av før han får smettet inn😂 Anonymkode: fadfb...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Del Skrevet 22. mai 2020 JRT er en veldig fin, robust og frisk rase. Der er, som mange andre nevner, sta, har veldig mye energi og blir sjeldent sliten. Men de er kosete og glade hunder. Noen kan bjeffe en del, mens andre knapt lager lyd. Dette tror jeg kan variere fra hund til hund, men også hva du oppdrar den til. Vil absolutt anbefale rasen. Anonymkode: 9fc17...de4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Del Skrevet 22. mai 2020 Min venninne har en JRT. Klin gæren, utømmelig med energi. Kan løpe to mil på sykkel og så få lekeraptus i hagen etterpå når den er hjemme. Stålvilje, MASSE jaktinstinkt så må alltid være i bånd eller langline, selvstendig til tusen, men med rett motivasjon så kan den trenes lett. Varsler noe innmari. Anonymkode: 36693...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Del Skrevet 22. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Min var veldig vanskelig å få "innpå" meg i starten. Fikk han da han var 2år. Holdt seg litt bortenfor meg. Virket kanskje ikke så interessert. Men etter ca 6mnd så var han trygg på meg. Veldig opptatt av å få kos og var veldig "på". Han er veldig var for lyder. Jeg kan tro at han sover søtt, men så faller et støvkorn (satt på spissen) på gulvet, ørene rettes fremover og han hopper opp for å sjekke. Det eneste kjipe er at jeg synes han bjeffer mye. Bjeffer når det ringer på, når noen går forbi huset. Bjeffer alltid på andre hunder den ikke kjenner. Vi har trent og trent, men akkurat den biten er veldig vanskelig. Han er også sta på tur. SKAL bestemme hvilken vei vi skal gå. Hvis vi skal trene på noe, f.eks "kom" eller et triks så er han også veldig gira. Men med en gang det er en liten forstyrrelse så er det nesten umulig. Uansett hvor mye vi trener. Han er også veldig leken og kunne lekt i evig tid tror jeg om jeg ikke må kaste inn håndkledet😂Men jeg synes han kan ha noen aggressive tendenser. Har din det? Men nå kommer min fra et hjem som ikke fungerte helt, så kan være derfor. Han har også noen rare fakter. Når jeg kommer hjem fra jobb så virker han kjempe gira og løper mot meg, logrer osv for så å plutselig snu og ta seg et par rolige runder i stuen for han styrter tilbake og hopper på meg for skikkelig kos! Hva mener du med tøff i trynet til det er alvor? Og hvordan passer den på flokken? For noen ganger lurer jeg på om han bjeffer så mye ved passering fordi han er utrygg/usikker eller om det er for å passe på meg som eier? Anonymkode: fadfb...77b Den bjeffer og er veldig på helt til den store hunden den har bjeffet på kommer helt inntil oss. Da er det forsiktig snusing, piping eller den gjemmer seg rett og slett bak beina våre. Den passer på ved å forsøke å holde oss samlet. Den blir veldig stressa dersom noen henger igjen bak oss eller går litt foran, men er rolig når flokken er samlet. Kan til tider bjeffe for å passe på, spesielt barna. Den blir veldig stressa hvis jeg legger babyen fra meg i sengen for å gå på do. Da løper den frem og tilbake mens den piper og lurer på hva slags uansvarlig menneskesyn jeg er som forlater babyen. Hunden er tvers gjennom god mot oss den kjenner. Evig lojal og sjeleglad for å se oss selv om vi kun har hentet posten. Anonymkode: 46da6...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Del Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den bjeffer og er veldig på helt til den store hunden den har bjeffet på kommer helt inntil oss. Da er det forsiktig snusing, piping eller den gjemmer seg rett og slett bak beina våre. Den passer på ved å forsøke å holde oss samlet. Den blir veldig stressa dersom noen henger igjen bak oss eller går litt foran, men er rolig når flokken er samlet. Kan til tider bjeffe for å passe på, spesielt barna. Den blir veldig stressa hvis jeg legger babyen fra meg i sengen for å gå på do. Da løper den frem og tilbake mens den piper og lurer på hva slags uansvarlig menneskesyn jeg er som forlater babyen. Hunden er tvers gjennom god mot oss den kjenner. Evig lojal og sjeleglad for å se oss selv om vi kun har hentet posten. Anonymkode: 46da6...8a5 Menneskedyr Anonymkode: 46da6...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #12 Del Skrevet 22. mai 2020 12 timer siden, Vampyrina skrev: God beskrivelse! Min er i tillegg til disse tingene, litt værsyk, særlig når det er pøsregner! Han er ekstremt mammadalt, og er med meg over alt, til og med på do 😅 Ja, stemmer på en prikk. Morgengretten og værsyk. Ser bare dumt på meg dersom jeg prøver å få den med ut på tur i regnværet. Snø derimot får den helt raptus av, elsker snø. Anonymkode: 46da6...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #13 Del Skrevet 23. mai 2020 Min søster har en sånn. Herregud for en slitsom hund å passe. Helt gal, får aldri tømt den for energi, bjeffer mye og stikker av så fort den får sjans. Ingenting får den til å komme heller. Godbiter, leker, godsnakk.. prøver alt, men den kommer ikke før det passer den. Har hendt flere ganger at den har stukket av på kvelden, og min søster skal på nattevakt, så jeg må komme å «passe huset» til hun kommer. Takknemlig for min malteser kjenner jeg 😅😂 Anonymkode: 96d86...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #14 Del Skrevet 25. mai 2020 Har en helt fantastisk JRT gutt ❤️ Vi har vært konsekvente fra dag én på rotrening med ham, spesielt inne nettop for å unngå en hyper, krakilsk gutt som ikke klarer å finne roen uansett hva vi finner på. Det har vi fått mye igjen for, og har i dag en veldig rolig og avbalansert tass i huset 😊 Inne vet han at han skal være rolig, så han holder seg rolig med mindre vi oppfordrer til lek. I lek har vi terpa på at han skal skru av og være rolig når VI bestemmer at leken er over. Ute kan han herje og leke som han vil, men er egentlig veldig rolig og fin ute også 😊 JRT er en veldig smart rase som elsker å bruke hodet aktivt. De krever selvsagt fysisk aktivitet også, men trives veldig godt når de får bruke hodet. Vi har som regel 3 turer iløpet av dagen, i tillegg til at han går løs sammen med oss ute. Vi går 2 kortere turer (en på morgen og en på kveld) i tillegg til en lengre midt på dagen eller ettermiddagen. Han slites mer ut om vi går tur i skog og mark, så derfor er vi mest der på tur I tillegg gir vi ham mye hjernetrim og lek med ballen ute. Derfor har vi veldig rolige kvelder og ettermiddager med en hund som sover som en stein på siden av oss han er så snill og god med barna, koser masse med dem og elsker å få leke med dem Særtrekk har han selvsagt 😉 Han HATER regn, da vil han kun ut for å tisse og så rett inn igjen. Blir skikkelig furt om vi tvinger ham med oss ut på tur i regnvær 😅 Han elsker å jakte på mus, og graver i jordhaugen i hagen hver kveld for å finne mus 😄 Anonymkode: 8e2f6...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 26. mai 2020 #15 Del Skrevet 26. mai 2020 Jeg har to stk JRT. De er skikkelig fine, harmoniske hunder, om de får dekket behovene sine. Vi går tur minimum 2-3 timer hver dag, med innslag av lek i skogen, søk, triksetrening, lydighet o.l. Mine er aktive ute og rolige inne, fantastiske kamerater, og den ene er besøkshund for Røde Kors. De har sine særegenheter. Den ene elsker appelsin, mens den andre hater det, rygger unna og blir skikkelig fornærmet 😂 Den ene er redd støvsugeren, og vil helst gjemme seg unna. Den andre ELSKER støvsugeren og skal helst lekesloss med den. Den ene er ganske selvstendig, kan godt gå å legge seg i et annet rom, og har ingen problemer med å være alene hjemme. Den andre er skikkelig mammadalt, og vil helst sitte på fanget konstant. Forskjellige personligheter, men de går godt overens, og utfyller hverandre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå