Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og skriver på en hjemmeeksamen, klokka tikker og går. Det blir ikke tid å besvare alle spørsmålene, og noen blir feil. Hvor mye ubesvart skal til for å stryke? Målet er å bestå, skal skifte studie neste år men trenger bestått for å få studielån. 

Anonymkode: 450e5...6ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed om at det kreves rundt 40 % for å bestå. Med forutsetning om at det en svarer er riktig kan man teoretisk sett la i underkant av 60 % stå ubesvart, men ettersom det vil være vanskelig å få full uttelling på alle oppgavene bør en nok svare på et stykke mer enn det for å være sikker.

Anonymkode: 5ff00...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis målet er å bestå bør du forsøke å svare på alt. Sensor pleier å sitte med et skjema med x potensielle poeng per oppgave. Hvis det er blankt blir det 0 poeng på den oppgaven, men hvis du har forsøkt å svare så kan du karre til deg noen poeng.

Anonymkode: df71c...f20

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Vil legge til at dette er en oppgave med rette og gale svar, statistikk, tabeller og slike ting. 

Hvis jeg svarer på en oppgave med en tabell, men gjør den helt feil, kan jeg likevel få noen poeng "for forsøket"?

Mvh. HI kalkulerende student

Anonymkode: 450e5...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er helt feil vil du nok ikke få noe uttelling, men ofte så kan man ha begynt riktig eller ha noen riktige tanker underveis og da kan man få noe poeng. Så sånn sett lønner det seg som regel å prøve på alt så lenge du har tid til det. Men gjør uansett de oppgavene du er tryggest på å få poeng på først.

Anonymkode: 5ff00...8e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor du sitter på KG i stedet for å jobbe med eksamen...? 

Men du bør prøve å svare NOE på alle oppgavene. Hvis en oppgave f.eks kan gi maks ti poeng, sitter de første to poengene mye løsere enn de siste to. Du kan dermed karre til deg en hel del poeng selv med svake svar, og du får bedre uttelling for tiden målt i poeng. 
Dessuten kan mange ubesvarte oppgaver kunne gi stryk i seg selv, siden det viser store hull i pensum. Det er mye bedre å besvare ti oppgaver halvdårlig, enn å svare perfekt på fem oppgaver mens de siste fem er ubesvart. Førstnevnte kan jeg kanskje gi en E eller D. Sistnevnte vil aldri få mer enn E, og jeg vil absolutt  vurdere stryk. (Kommer selvsagt an på hvilke oppgaver som er besvart og ikke, men likevel.)

Hilsen sensor 

Anonymkode: 14f12...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Litt uklart formulert i innlegget over. Å ikke besvart mange oppgaver viser ikke store hull i pensum, selvsagt, det viser store kunnskapshull.

Anonymkode: 14f12...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...