AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Hei. Har fått vite på 2 ultralyder at jeg venter jente. Først i uke 15, men hun kunne ikke garantere noe.. Har nå vært på ordninær ultralyd (19+2) og hun sa at det så ut som en jente for henne også. (To ulike jordmødre). Følte hun på oul ikke kikket så nøye, fordi jeg sa at jeg hadde fått beskjed om jente tidligere.. Tror dere jeg kan begynne å handle/strikke til jente nå, eller bør jeg ta en ultralyd til? Hva er sjansen for at de ser feil fra jente til gutt? Anonymkode: d292d...0f9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Jeg fikk beskjed om jente to ganger på UL (først ordinær, deretter 3d privat), men ut kom en gutt 😅 Men tror ikke at det er så veldig vanlig. Anonymkode: 4f743...757
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Her på KG virker det vanlig å få beskjed om feil kjønn på OUL, men min erfaring er motsatt. Jeg har aldri hørt om noen som fikk vite feil kjønn på OUL. På TUL kan man derimot få beskjed om feil kjønn, fordi det er for tidlig til å bestemme kjønn helt sikkert. Anonymkode: 64cc2...c2d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Jeg fikk vite gutt i uke 15 og jente i uke 20. Ut kom ei jente. ❤️ Anonymkode: aefdf...b77 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 På oul fikk jeg beskjed om å ikke kjøpe noe stort og masse i enten blått eller rosa fordi de kan se feil på kjønnet. Ei bekjent av meg fikk beskjed om jente på 3 uktralyder, den ene bare 2 uker før fødsel. De hadde kjøpt masse rosa, men det kom ut en gutt. Anonymkode: 96244...d95
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 Får de et godt bilde er det sjeldne de tar feil på OUL. Begge mine lå slik at vi selv også kunne se tydelig hva det var. Første gutt og andre var jente. Jenta hadde jeg vanskelig for å tro på, da det bare er gutter i familien, men hadde en 3D ultralyd senere hvor hun også viste seg godt frem 😅 Jordmor der sa hun veddet sin nyinnkjøpte leilighet på at det var jente 😂 En venninne av meg fikk vite jente på ultralyd uke 11, noe jeg sa var for tidlig. På OUL var jordmor veldig usikker pga babyen hadde navlestrengen mellom bena. Nå er dette ganske uvanlig på en oul, men her ble jordmor veldig nysgjerrig og ville gjerne finne ut av kjønn, så en jordmor til ble tilkalt. Jente, gutt, jente tippet de 😅 så fikk venninna mi faktisk lov til å komme tilbake litt senere etter å ha spist og drukket litt så tok de en rask ny sjekk. Da var det klar sikt og at det var en gutt var helt tydelig Anonymkode: 543b4...6f3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Har aldri hørt om noen som har fått vite feil. Selvfølgelig hender det, men tror ikke det er veldig vanlig så lenge de får et godt bilde. Hender jo at beina er i kryss og at navlestrengen ligger i veien, men da sier jo oftest jordmor ifra. Jeg så helt klart og tydelig at min første var gutt på ordinær ultralyd. Anonymkode: b8395...80d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå