Gå til innhold

Når kommer neste bølge av corona til Norge? (meningsmåling)

Når kommer neste bølge av Corona til Norge? (meningsmåling)  

103 stemmer

1. 1. Når kommer neste bølge av Corona?

• Sommer 2020
      8
    • Høst 2020
      51
    • Vinter 2020/2021
      14
    • Det kommer ikke flere bølger.
      30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer neste bølge av corona til Norge? 

Anonymkode: e2c73...ee5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det vi har hatt for en bølge. Noen bølge som sprenger kapasiteten på sykehusene tror jeg nå aldri vi får. Nå må vi bare få dempet de mest inngripende tiltakene så fort som mulig, for der har det i motsetning til viruset vært en tsunami.

Anonymkode: 90af0...e9e

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke kalle det vi har hatt for en bølge. Noen bølge som sprenger kapasiteten på sykehusene tror jeg nå aldri vi får. Nå må vi bare få dempet de mest inngripende tiltakene så fort som mulig, for der har det i motsetning til viruset vært en tsunami.

Jeg håper du vet at grunnen til at vi ikke hadde en stor bølge som Italia, var NETTOPP fordi vi stengte ned, ja?

Anonymkode: ccb68...3b0

• Liker 8
Skrevet

Meningsmåling? Ja, hadde vi enda kunnet avgjøre Covid-19 med avstemning ...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper du vet at grunnen til at vi ikke hadde en stor bølge som Italia, var NETTOPP fordi vi stengte ned, ja?

Dette argumentet kommer hele tiden, men hvorfor kommer det ikke noen bølge nå som vi åpner opp? Isteden fortsetter tallene nedover. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige har heller ikke hatt en bølge som Italia, og de hadde flere dødsfall i 1993.

Anonymkode: 80487...343

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du feil. Fagfolkene sa at nedstengning av skoler og barnehager ikke hadde særlig effekt. Og vi ser at de hadde rett nå når 500.000 barn har vært tilbake i en måned uten at antall sykehusinnlagte har steget.

Altså ikke noen poeng å stenge ned samfunnet...

Vi vil aldri få italienske tilstander fordi vi er ikke Italia...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror folk faktisk at det ikke kommer flere bølger? Jaja, lov å håpe. Mest sannsynlig kommer det en stor og mer dødelig bølge til høsten. 

Anonymkode: 9ba9c...874

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror folk faktisk at det ikke kommer flere bølger? Jaja, lov å håpe. Mest sannsynlig kommer det en stor og mer dødelig bølge til høsten. 

Anonymkode: 9ba9c...874

Det er mange som er naive og svever på en rosa sky vettu..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange som er naive og svever på en rosa sky vettu..

Ja, jeg var så naiv at jeg ikke en gang trodde det kom til å eksplodere 14 dager etter påske. Jeg hadde dog trodd tallene skulle holde seg mer stabile, ikke at de skulle gå så mye ned som de har gjort. 

• Liker 3
Gjest Tutte
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tall fra FHI viser at smittetallet var på vei ned før nedstengningen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tutte said:

Tall fra FHI viser at smittetallet var på vei ned før nedstengningen.

Hva vet vel FHI, sammenlignet med KGs ekspertpanel? En ting som synes ganske tydelig er at vi hadde kommet bedre ut om vi fulgte FHI fra starten av, men dessverre følte myndighetene for å vise handlekraft fremfor å høre på faglige råd. Dette gjelder både regjering og opposisjon. Forhåpentligvis har man nå lært, og håndterer nye oppbluss bedre om det blir en problemstilling. Jeg tror definitivt ikke vi vil se så strenge tiltak igjen senere.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke vi kommer til å få en tilsvarende bølge som f.eks Italia. Mye pga befolkningstetthet og at vi nordmenn er såpass reserverte av natur. Så lenge vi bruker hue nå og fortsetter med håndvask og 1 meters avstand, holder oss hjemme når vi er syke osv så tror og håper jeg at corona vil bli "den nye influensa". Noe vi må leve med, men som ikke vil påvirke livene våre i veldig stor grad. 

Litt morsomt, men akkurat nå kjenner jeg INGEN som er syke! Ingen som klager over forkjølelse eller bihulebetennelse. Enten er disse hypokondere til vanlig, eller så har vi fått et bevis på hvor mye god håndhygiene kan gjøre for smitte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sirah said:

Jeg tror ikke vi kommer til å få en tilsvarende bølge som f.eks Italia. Mye pga befolkningstetthet og at vi nordmenn er såpass reserverte av natur. Så lenge vi bruker hue nå og fortsetter med håndvask og 1 meters avstand, holder oss hjemme når vi er syke osv så tror og håper jeg at corona vil bli "den nye influensa". Noe vi må leve med, men som ikke vil påvirke livene våre i veldig stor grad. 

Litt morsomt, men akkurat nå kjenner jeg INGEN som er syke! Ingen som klager over forkjølelse eller bihulebetennelse. Enten er disse hypokondere til vanlig, eller så har vi fått et bevis på hvor mye god håndhygiene kan gjøre for smitte.

Det er vel litt utenom sesong for forkjølelser nå. Heldigvis, får en si, siden det kommer morske blikk fra alle retninger om en skulle være så uheldig å hoste. 😃 Veldig bra om folk blir flinkere med håndhygiene så vi kan få færre luftveissykdommer generelt, men samtidig tror jeg fort man blir sykere om man aldri utsettes for noe som helst av virus eller bakterier. Folk som jobber i barnehager får vel oftere sterkere immunforsvar enn resten av oss.

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet vel FHI, sammenlignet med KGs ekspertpanel? En ting som synes ganske tydelig er at vi hadde kommet bedre ut om vi fulgte FHI fra starten av, men dessverre følte myndighetene for å vise handlekraft fremfor å høre på faglige råd. Dette gjelder både regjering og opposisjon. Forhåpentligvis har man nå lært, og håndterer nye oppbluss bedre om det blir en problemstilling. Jeg tror definitivt ikke vi vil se så strenge tiltak igjen senere.

Nei, det er jeg helt sikker på at vi ikke vil se. Dette har vi ikke råd til en gang til. Når det ikke har vært like strenge tiltak eller like høy arbeidsledighet siden krigen etter 2 mnd med nedstengning, så skjer ikke det en gang til.

Uten å påberope meg å være ekspertpanel, så har jeg uansett heller ingen tro på at det kommer en mye verre bølge til høsten. Mulig det blusser opp litt igjen for så å roe seg ganske fort igjen.

Ifølge en virusforsker så muterer også sjelden virus seg til det verre, men blir stort sett mildere. Det er bare når det gjelder koronavirus vi stadig hører og leser i media at det kan bli verre, og begynner å bli lei av denne skremselspropagandaen overalt.

Viruset kommer nok alltid til å være her, men i den form at vi tåler det, og kanskje som en vanlig forkjølelse. Velger å tro det jeg, så får de som ønsker å dyrke elendigheten og tro det verste gjøre det.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel litt utenom sesong for forkjølelser nå. Heldigvis, får en si, siden det kommer morske blikk fra alle retninger om en skulle være så uheldig å hoste. 😃 Veldig bra om folk blir flinkere med håndhygiene så vi kan få færre luftveissykdommer generelt, men samtidig tror jeg fort man blir sykere om man aldri utsettes for noe som helst av virus eller bakterier. Folk som jobber i barnehager får vel oftere sterkere immunforsvar enn resten av oss.

Syntes alltid noen klager over forkjølelse uansett når på året det er jeg 🙈 Men nei, ikke helt sesong heldigvis :) 

Ja, noe bør vi så klart utsettes for. Helt enig med deg der. Men greit at "hypokonderne" (misforstå meg riktig) som "alltid er syke" kan få en pause :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om den kommer i løpet av sommeren, høsten eller vinteren, men jeg tror den kommer og jeg synes det er forferdelig å vente. Skulle nesten ønske den bare kom så vi ble ferdige med det, for usikkerheten er det verste. Jeg er gravid da, og vil absolutt ikke bli syk eller føde under en smittetopp. Tror ikke jeg hadde bekymret meg like mye hvis jeg ikke var det.

Anonymkode: bc51f...191

Skrevet
23 minutter siden, Sirah skrev:

Syntes alltid noen klager over forkjølelse uansett når på året det er jeg 🙈 Men nei, ikke helt sesong heldigvis :) 

Ja, noe bør vi så klart utsettes for. Helt enig med deg der. Men greit at "hypokonderne" (misforstå meg riktig) som "alltid er syke" kan få en pause :)

Noen er nok alltid syke når det passer dem. Jeg vet om flere som alltid blir syke når de skal forskjellige ting de ikke akkurat er overbegeistret for. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Tutte skrev:

Nei, det er jeg helt sikker på at vi ikke vil se. Dette har vi ikke råd til en gang til. Når det ikke har vært like strenge tiltak eller like høy arbeidsledighet siden krigen etter 2 mnd med nedstengning, så skjer ikke det en gang til.

Uten å påberope meg å være ekspertpanel, så har jeg uansett heller ingen tro på at det kommer en mye verre bølge til høsten. Mulig det blusser opp litt igjen for så å roe seg ganske fort igjen.

Ifølge en virusforsker så muterer også sjelden virus seg til det verre, men blir stort sett mildere. Det er bare når det gjelder koronavirus vi stadig hører og leser i media at det kan bli verre, og begynner å bli lei av denne skremselspropagandaen overalt.

Viruset kommer nok alltid til å være her, men i den form at vi tåler det, og kanskje som en vanlig forkjølelse. Velger å tro det jeg, så får de som ønsker å dyrke elendigheten og tro det verste gjøre det.

Kan dessverre ikke utelukke strenge tiltak, altså nasjonale hvis det kommer et veldigs stort oppbluss, det er regjeringen ganske tydelig på i flere sammenhenger. 

Anonymkode: d9795...cab

• Opprett ny...