Snop Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Jeg og samboer planlegger å gifte oss om høsten neste år og er egentlig ganske chill, så vi har ikke begynt å tenke på lokale i det hele tatt. Vi er veldig fleksible og jeg tror heller ikke høsten er høysesong. Men dere som er i "gamet" for tiden, vet dere om det har hopet seg opp med bestillinger neste år på grunn av mange som har avlyst pga corona? Og kanskje til og med ekstra andre del av halvåret i tilfelle det tar tid før corona går over? (Det er mye av grunnen til at vi tenker høst og ikke vår i hvert fall, så tenkte vi kanskje ikke er alene om det)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Mange lokaler fylles jo opp et år i forkant under en "normalsituasjon", så vil absolutt tro det er ekstra press på 2021, som både får de som opprinnelig hadde planlagt 2021, og itillegg de som måtte avlyse i år. Snakket med kirken for noen uker siden, og de kunne bekreft at flere da hadd begynt å booke inn i 2021. Anonymkode: 67bd6...def
Yoshi Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Kort og greit: ja. Mange flytter til neste sommer. Vi var superheldige da både lokalet og cateringen vi ville ha, var ledig på akkurat den datoen vi trengte. Men har også opplevd at noen har flyttet bryllupet frem i tid. Samboeren er musiker og skulle spille i et bryllup i september. Så fikk han en melding om at pga korona var bryllupet endret til juli. Måtte dobbeltsjekke at de ikke mente neste år. Men nei, var i år. Skjønte aldri hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Skrevet 23. mai 2020 Ja, det er mange som har flyttet bryllupet sitt til 2021. Normalt sett bør man vel booke et år i forkant, så jeg ville helt klart begynt å tenke på å booke høst 2021. Husk at høysesongen avtar jo lenger utpå høsten dere kommer Anonymkode: 4fa35...b13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Vi begynte bryllupsplanlegging desember 2019 og da var det ikke problem å skaffe et typisk bryllupslokale til rundt 80-100 gjester for april og november 2020, mens mai-okt var alle helger fulle overalt. Vi gikk da for april, syntes det var altfor lenge og vente et år. Vi måtte typisk selvfølgelig avlyse og utsette et år, huff 😂 Spurte nå i mai hvordan det så ut neste vår der vi valgte, og da var det kun noe ledig i april og mars, ikke noe i mai-sommer. Men vi spurte ikke om høsten da, det blir altfor lenge til for vår del. Er nok uansett lurt å få lokale i boks tidlig for 2021. Alt annet ordner seg faktisk fint et par måneder i forveien med mindre dere har veldig spesielle ønsker om viglser også. Om dere skal ha få gjester er det nok mye mer å velge i dog. Anonymkode: c1b0f...17f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #6 Skrevet 31. mai 2020 Ehh ja. I normale situasjoner så burde man booke minst året i forveien, og nesten år blir det ekstra trangt om plassene. Mai - okt er sesong Anonymkode: ddc0a...35f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #7 Skrevet 31. mai 2020 Ja. I utgangspunktet bør man helst ha booket selskapslokale ett år i forveien et "normalt" år. Jeg jobber som bryllupsfotograf, og 75% (ca. 15 brudepar) av dem jeg skulle fotografert i år har flyttet bryllupet sitt til 2021. Det sier seg selv at neste år vil det bli dobbel konkurranse om datoene dersom man skal gifte seg på en lørdag, og selskapslokalene vil bli fullbooket mye tidligere enn et hvilket som helst annet år uten Covid-19. Mange av parene mine har fått tildelt en ny dato fra samme lokalet de hadde booket for i år, i 2021. Vil tro de fleste lokalene prioriterer å få på plass nye datoer for 2020-parene først for å unngå tilbakebetalinger av eventuelle depositum pga. inngåtte avtaler. Da blir det mindre styr for dem. Høsten er et veldig populært tidspunkt å gifte seg. Sommeren er høysesong ja, men mange velger høsten pga. mer behagelige temperaturer, mindre risiko for at gjestene er på ferie, samt nydelige farger i naturen. På bakgrunn av dette ville jeg vurdert å begynne å se etter lokaler ganske raskt Anonymkode: af5b4...2ea
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 Jeg ville begynt å se meg etter et lokale! Det kommer jo selvfølgelig an på hvor du tenker ha festen, hvor populært det lokalet og området er, men det skader ikke å begynne planleggingen. Spesielt hvisdet er fullbooket på lokalet du opprinnelig tenkte, og du så må begynne å endre planer drastisk. Jeg skal gifte meg langt til fjells, og tenkte at jeg hadde god tid. Så begynte det å meldes om folk som måtte avlyse bryllupene sine, og da tenkte jeg at jeg bare skulle sjekke hvor mange helger lokalet vi ønsket, var booket neste år. Jeg fikk sjokk...det var fullbooket fra sesongåpning i mai og helt til slutten av august. De hadde én helg ledig, så da blir det bryllup 19. juni neste år, selv om vi drev og planla et bryllup i tidlig august. Eieren fortalte at over 50% av bookingene var bryllup som var flyttet fra i år. Anonymkode: c98fb...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå