AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Jeg venter på en pakke, og forventet leveringstid er i morgen. Butikken jeg skal hente pakken på bruker veldig lang tid på å sende ut hentemelding, så jeg tviler på at jeg får hentemelding før mandag neste uke. Kan jeg hente pakken selv om jeg bare viser kollinummer og legitimasjon, eller er det dumt? Anonymkode: 0e27d...aca 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Det går nok fint. Jeg har gjort det et par ganger da jeg har sett pakken er kommet frem på pakkesporing, og selv om det sikkert er litt utenom det vanlige så har de funnet pakken. Det er i hvert fall verdt forsøket. Anonymkode: 6d11a...cd3 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Får du ikke hentemelding av posten på sms eller epost? Lag deg bruker på siden til de som leverer pakken din så skal du få hentemelding automatisk digitalt når de leverer pakken til butikken. Anonymkode: 6842c...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 har ikke brukt hentemelding på papir de siste 5-10 årene. Anonymkode: 3d811...79a 4
Fireflies Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 Er ikke sikkert butikken klarer å finne pakken med den informasjonen, men det er jo bare å forsøke. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du ikke hentemelding av posten på sms eller epost? Lag deg bruker på siden til de som leverer pakken din så skal du få hentemelding automatisk digitalt når de leverer pakken til butikken. Anonymkode: 6842c...eb3 Jo, jeg får melding på sms og epost, ikke lapp i posten. Problemet er at post i butikk ofte er veldig treg med å scanne pakken og sende ut hentemelding, dermed tar det sin tid. Anonymkode: 0e27d...aca 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: har ikke brukt hentemelding på papir de siste 5-10 årene. Anonymkode: 3d811...79a Det var ikke hentemelding på papir det var snakk om heller. Anonymkode: 0e27d...aca
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 Jeg bor på en liten plass og når jeg handler så sier de ofte i fra om jeg har fått pakke selv om ingen melding har kommet så har de bare levert ut der og da. Anonymkode: 53569...a27
moho Skrevet 21. mai 2020 #9 Skrevet 21. mai 2020 Jeg fikk hentelapp i postkassen før pakken var kommet i butikken. Ble rimelig sur da hun skannet den og sa at pakken var på en sorteringssentral en time unna og mest sannsynlig ville komme i morgen. I følge henne så sendes lappen og pakken hver for seg fra sendestedet. Og hun framstilte alt som at jeg var dum som ikke visste dette og burde sjekket på nettet at pakken var kommet fram før jeg kom. Så lenge du har sporingsnummeret trenger du altså ikke selve lappen for å hente pakken. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #10 Skrevet 21. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter på en pakke, og forventet leveringstid er i morgen. Butikken jeg skal hente pakken på bruker veldig lang tid på å sende ut hentemelding, så jeg tviler på at jeg får hentemelding før mandag neste uke. Kan jeg hente pakken selv om jeg bare viser kollinummer og legitimasjon, eller er det dumt? Anonymkode: 0e27d...aca Du bør vente til den er registrert inn, du kan følge med på Postens sporingsapp. Men hvordan vet du at de er så trege med å registrere? At den er forventet er jo et anslag. Hvis du vet at de er trege ville jeg heller klaget til Posten sentralt, slik skal det ikke være. Tviler på at det er en del av avtalen med Posten. Anonymkode: 561f6...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #11 Skrevet 21. mai 2020 Når butikken får varer, scannes de inn og du får automatisk melding på sms/epost. Det er derfor vanskelig å hente pakker før de har scannet inn pakkene, for de vet rett og slett ikke om pakken har kommet uten å ha scannet pakkene inn. Jeg har jobbet i post i butikk før, og har hatt kunder som skal hente pakker før vi har scannet dem inn, men det er umulig å finne fram blant hundrevis av pakker. Fordi du skal hente dem før de har blitt klargjort til henting. Selv tok jeg meg av pakkene med en gang de kom inn døra, men det kommer kunder i blant som gjør det vanskelig å få gjort alt umiddelbart. Du bør nok vente til du har fått hentemelding. Anonymkode: 73752...ade 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #12 Skrevet 21. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør vente til den er registrert inn, du kan følge med på Postens sporingsapp. Men hvordan vet du at de er så trege med å registrere? At den er forventet er jo et anslag. Hvis du vet at de er trege ville jeg heller klaget til Posten sentralt, slik skal det ikke være. Tviler på at det er en del av avtalen med Posten. Anonymkode: 561f6...d2d Fordi at alle pakker jeg får leveres til denne butikken, med mindre pakken er så liten at den går i postkassen. Jeg sjekker selvfølgelig alltid sporingen, og da står det når pakken er ankommet hentested. Problemet er at butikken aldri sender ut hentemelding samme dag, selvom pakken kom på morgenen. Anonymkode: 0e27d...aca
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #13 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når butikken får varer, scannes de inn og du får automatisk melding på sms/epost. Det er derfor vanskelig å hente pakker før de har scannet inn pakkene, for de vet rett og slett ikke om pakken har kommet uten å ha scannet pakkene inn. Jeg har jobbet i post i butikk før, og har hatt kunder som skal hente pakker før vi har scannet dem inn, men det er umulig å finne fram blant hundrevis av pakker. Fordi du skal hente dem før de har blitt klargjort til henting. Selv tok jeg meg av pakkene med en gang de kom inn døra, men det kommer kunder i blant som gjør det vanskelig å få gjort alt umiddelbart. Du bør nok vente til du har fått hentemelding. Anonymkode: 73752...ade Hadde det vært en stor butikk, så hadde jeg ventet på hentemelding. Det ser alltid som at det er lite pakker der når jeg skal hente min pakke, så derfor tenkte jeg at det kanskje var lett å finne pakken før de har scannet den. Anonymkode: 0e27d...aca
Kitty20 Skrevet 21. mai 2020 #14 Skrevet 21. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når butikken får varer, scannes de inn og du får automatisk melding på sms/epost. Det er derfor vanskelig å hente pakker før de har scannet inn pakkene, for de vet rett og slett ikke om pakken har kommet uten å ha scannet pakkene inn. Jeg har jobbet i post i butikk før, og har hatt kunder som skal hente pakker før vi har scannet dem inn, men det er umulig å finne fram blant hundrevis av pakker. Fordi du skal hente dem før de har blitt klargjort til henting. Selv tok jeg meg av pakkene med en gang de kom inn døra, men det kommer kunder i blant som gjør det vanskelig å få gjort alt umiddelbart. Du bør nok vente til du har fått hentemelding. Anonymkode: 73752...ade Jobber i butikk selv og det du sier er sant. det er ofte også bare to personer som skanner inn pakker og ofte må ta hånd om kassen samtidig. Ofte er det mange post bur + post nord som må bli skannet inn men alle pakkene blir skannet inn samme dagen den kommer. Butikken har ingen kontroll over meldinger som blir sendt til kundene så det er ikke butikken sin feil at kunden får hentemelding flere dager senere, untatt hvis de har brukt flere dager på å skanne inn pakken. Endret 21. mai 2020 av Kitty20 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #15 Skrevet 21. mai 2020 Men hvis du sjekker sporingen står det jo klar for henting når den er registrert inn og lagt i hylla. Da skal jo også hentenummer eller strekkode komme opp. Da er det bare å hente. Pakkene registreres ikke to ganger på hentestedet, det skal sendes ut sms/e-post så fort den er registrert inn. Anonymkode: 561f6...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #16 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du sjekker sporingen står det jo klar for henting når den er registrert inn og lagt i hylla. Da skal jo også hentenummer eller strekkode komme opp. Da er det bare å hente. Pakkene registreres ikke to ganger på hentestedet, det skal sendes ut sms/e-post så fort den er registrert inn. Anonymkode: 561f6...d2d Nei, det gjør ikke det. Grunnen til at pakkene blir sendt til denne butikken, er for at pakkene er for stor for postkassen. Jeg får melding om at de har prøvd å levere pakken i postkassen, men at den er for stor, og at jeg vil få melding når jeg kan hente den på utleveringssted. Når jeg sjekker sporingen en stund etter meldingen, står det som regel alltid ´´Pakken er ankommet utleveringssted´´ Det står ikke noe hentekode eller noe som helst, og det tar gjerne 1-2 dager før jeg får melding om at pakken er klar til å hentes. Anonymkode: 0e27d...aca
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #17 Skrevet 21. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis du sjekker sporingen står det jo klar for henting når den er registrert inn og lagt i hylla. Da skal jo også hentenummer eller strekkode komme opp. Da er det bare å hente. Pakkene registreres ikke to ganger på hentestedet, det skal sendes ut sms/e-post så fort den er registrert inn. Anonymkode: 561f6...d2d Problemet er at de bruker evig lang tid på scanne den inn. Sjeldent samme dag. Anonymkode: 0e27d...aca
Kitty20 Skrevet 21. mai 2020 #18 Skrevet 21. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør ikke det. Grunnen til at pakkene blir sendt til denne butikken, er for at pakkene er for stor for postkassen. Jeg får melding om at de har prøvd å levere pakken i postkassen, men at den er for stor, og at jeg vil få melding når jeg kan hente den på utleveringssted. Når jeg sjekker sporingen en stund etter meldingen, står det som regel alltid ´´Pakken er ankommet utleveringssted´´ Det står ikke noe hentekode eller noe som helst, og det tar gjerne 1-2 dager før jeg får melding om at pakken er klar til å hentes. Anonymkode: 0e27d...aca Når de ikke får levert pakken i postkassen så blir den levert tilbake til sorteringsterminalen også til nærmeste butikk sikkert derfor det tar litt tid 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #19 Skrevet 21. mai 2020 3 minutter siden, Kitty20 skrev: Når de ikke får levert pakken i postkassen så blir den levert tilbake til sorteringsterminalen også til nærmeste butikk sikkert derfor det tar litt tid Ja, men jeg sier jo at det står på sporingen at pakken er ankommet hentested, og at jeg vil få melding når den kan hentes. Det tar bare veldig lang tid før de scanner inn pakken og hentekode kommer på melding. Spørsmålet mitt var om jeg kan hente den før jeg får melding eller ikke. Anonymkode: 0e27d...aca
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 Med mine pakker av den typen står det på sporingen sendingen er ankommet "utleveringssted". Da er den klar til henting og det er nok å vise sporingen i appen. Dette skjer samme dag som det er meldt at den ikke passer i postkassa. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke fungerer slik hos deg. Men det er jo uansett ikke verre enn at du spør når du er der. Det verste svaret du kan få er vel at du ikke får pakken. Som sagt hvis dette er et generelt problem ville jeg heller klaget til Posten. Det har jeg selv gjort når min PiB gjorde feil og da ordnet det seg, men etter er klage 2 riktignok. Anonymkode: 561f6...d2d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå