Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #1 Skrevet 27. juni 2005 Hunden min har røytet siden jeg overtok ham i fjor sensommer. Nå er det verre enn noensinne, og jeg håpet på at det ville gå over når sommeren kom, men det ser ikke slik ut. Har prøvd å bytte fôr flere ganger, det har ingen virkning. Har brukt samme foret i tre mnder før jeg byttet igjen. Hunden fylte ett år i mars. Noen tips der ute?
Gjest Leola Skrevet 27. juni 2005 #2 Skrevet 27. juni 2005 Spurte veterinæren om akkurat det idag da jeg var på kontroll med hunden min. Hun sa at fiskeolje kunne være verdt å prøve, at foret har betydning, hun snakket også om at det var viktig å ta ormekur på hundene. Vet at jeg har vært litt sløv med ormekur for hunden min kaster sånn opp av den.
lillesky Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Min hund har røytet masse han og. Hvite strie hår overalt... Men jeg synes det går i perioder, hvor mye han røyter. Jeg ville tatt meg en liten tur (eller telefon!) til veterinæren hadde jeg vært deg.
Gjest K9 Skrevet 2. juli 2005 #4 Skrevet 2. juli 2005 Det er sant at for og slikt er avgjørende for røyting. Tempratur i huset har også litt å si. Hvis det er varmt (over 20 grader) i huset pleier hvertfall hundene våre å miste mer pels. Vi har ikke mer enn 17-18 grader i huset. Dessuten bruker vi som nevnt fiskeolje i maten. Hvis hunden røyter unormalt mye, eller klør seg litt ofte. Trenger ikke alltid å gjøre det, så kan den også ha fått noe som heter pelsmidd. Det smitter raskt over til andre hunder så da bør du få sjekket det opp før flere får det. Første hunden vår ble smittet av det når den var valp. Er ikke alle som vet om dette, så det er masse hunder som går rundt å smitter andre. Grådig plagsomt.
Gjest K9 Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 Hun har vokst litt de ukene vi har hatt henne, men hun er bare 3,5 mnd enda. Er hun ikke pen? Når vi fikk hun. http://jusspress.com/photos/4481/20050524/072646.jpg I går http://jusspress.com/photos/4481/20030101/001537.jpg
Gjest Liz2005 Skrevet 3. juli 2005 #7 Skrevet 3. juli 2005 Det går an å ha litt matolje i hundematen også! Funker faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå