AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Som trådtittelen sier: Hvilke hersketeknikker har du blitt utsatt for? Hvordan har du håndtert de? Hvordan kunne du håndtert situasjonen enda bedre? Jeg kan begynne: Har en kollega som stadig skal påpeke at jeg er kvinne. Der og da kan jeg for eksempel svare noe sånt som "det er ikke relevant" eller "ja, det vet vi. Var det noe mer du lurte på?" Om jeg skulle håndtert situasjonen enda bedre, ville jeg heller ha svart "fornavn, kan du forklare hvorfor det er relevant info for denne diskusjonen om jobbrelatert tema?" Anonymkode: f16f1...2a9
Lauv Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Som eneste kvinne i en bransje med bare gamle menn er det vel ingen hersketeknikker jeg ikke har vært ute for. Alt fra "lille venn"-fraser til fullstendig ignorering. Heldigvis har jeg selvtillit på høyde med et fjell og jeg kan snakke høyt uten å la meg avbryte. Dessuten er jeg en jævel på å påpeke når jeg har rett. Jeg har ingen behov for anerkjennelse og gir fullstendig blanke i om folk liker meg eller ikke. De første årene var jeg nok temmelig uspiselig, nå liker og respekterer alle meg. Merkelig nok. Det skal likevel ikke stikkes under stol at de første årene var en kamp. Slitsomt å alltid måtte være på tå hev. Det som irriterer meg litt er at en ung jente begynte her for noen år siden og hun får jammen meg samme behandling som jeg fikk, de har ikke lært noen ting. Men hun er tøff, så jeg tror det kommer til å ende bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå