Gå til innhold

Er det greit å spise middag hos familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn i forhold til smitte. Er ikke komfortabel med det, men synes det er vanskelig å formidle dette til kjæreste og foreldrene hans som inviterer på middag hele tiden. Jeg har jo ikke kontroll på hvor de har vært hen, de er utenlanske og litt slappere på regler om avstand osv i utgangspunktet, til tross for at de begge er i risikogruppen. De er heller ikke de rensligste og det er vanskelig å formidle hvordan ting skal gjøres i forhold til smittevern osv uten å virke frekk. 

Anonymkode: 77cda...4a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er helt greit, bare følg smittevernsråd som å ha god hygiene, holde avstand og lignende.

Se mer på sidene til FHI, men kort sagt, etter oppdaterte råd er det helt innafor.

Anonymkode: 1e6f4...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Om det går imot din magefølelse, så takker du nei - eller tar med antibac og setter deg langt unna dem.

Anonymkode: 15cd2...1c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det går imot din magefølelse, så takker du nei - eller tar med antibac og setter deg langt unna dem.

Men hva med bestikk og sånn? Det er ikke alltid de rengjør alt like godt der i hus. 

AnonymBruker
Skrevet

JA for pokker.

Anonymkode: 3eb95...5c7

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det helt greit. Ikke vær hysterisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit. Det finnes nesten ikke smitte i Norge nå.

Anonymkode: 963da...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med bestikk og sånn? Det er ikke alltid de rengjør alt like godt der i hus. 

Det skal mange dråper virus til for smitte og over tid. Jeg hadde ikke bekymret meg for urent bestikk. Men ikke pratet tett ansikt til ansikt i 5 minutter.

Skrevet

Selvsagt. Det er ingen som blir smittet lenger og dessuten er viruset ufarlig for 99,99%. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hygienen er så dårlig, hvorfor er dette et problem bare akkurat nå og mtp korona? Er du ikke redd for å få influensa, omgangssyke, matforgiftning ellers? 

Anonymkode: ebb26...572

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hygienen er så dårlig, hvorfor er dette et problem bare akkurat nå og mtp korona? Er du ikke redd for å få influensa, omgangssyke, matforgiftning ellers? 

Anonymkode: ebb26...572

Jo, men har ikke tenkt så mye over det før. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, for meg faller et middagsbesøk hos familie inn under definisjonen på en unødvendig fritidsreise. Det er vel fortsatt frarådet?

Anonymkode: 67f1c...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, for meg faller et middagsbesøk hos familie inn under definisjonen på en unødvendig fritidsreise. Det er vel fortsatt frarådet?

Anonymkode: 67f1c...b2a

Det er jo lov å ta fritidsreiser nå? Altså dra på hytta utenfor egen kommune. Og hva vet du om svigerfamilien til TS bor i egen kommune? Det har alltid vært lov å reise innenfor egen kommune uansett. 

Anonymkode: 1f04f...758

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal mange dråper virus til for smitte og over tid. Jeg hadde ikke bekymret meg for urent bestikk. Men ikke pratet tett ansikt til ansikt i 5 minutter.

Det stemmer jo ikke. Hvorfor skriver du ting som åpenbart ikke stemmer?

Anonymkode: 09024...d79

• Opprett ny...