Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen, er 32 år gammel nå, men har ikke greid å skaffe meg en omgangskrets engang. Jeg er ikke bosatt på gjemmestedet, men der har jeg jo vennene mine fra ungdomsskolen som jeg lett kunne tatt opp kontakten igjen med om jeg bodde der. Men det er 50 mil unna her jeg bor nå, så det føler jeg ikke blir noe vits. 
Jeg har bodd flere steder oppigjennom, men har nå bodd på dette stedet i 6 år. Trives greit, men ikke når det gjelder det sosiale. Jeg har få venner. Har egentlig alltid slitt med å finne venner. Snakker med folk og naboer, men vi kommet oss aldri over kneika der hvor man besøker hverandre. Jeg greier rett og slett ikke ta initiativ til det fordi jeg er redd for å enten bli avvist eller at de skal si ja kun for å være grei. Har snakket løst om å treffes, men om jeg ikke tar initiativ til noe, så skjer det ikke noe heller. Føler jo til slutt at jeg ikke er verdt å være venn med. Hvorfor vil de ikke bli kjent med meg? Hvorfor må jeg alltid dra lasset? 

samboeren min har sine venner og familie 45 min unna, Slik at vennene hans ser jeg nesten aldri, og familien hans treffer vi ikke så alt for ofte egentlig. Synes det er litt vondt å omtrent ikke kjenne vennene hans. Har truffet dem et par ganger, og jeg liker dem, men vi er aldri sammen. Og når det gjelder familie er det også vondt fordi min familie er 50 mil unna og hans familie er 1,5 tine kjøring tur/retur, så det blir ikke besøk hver helg for å si det sånn. Jeg skulle gjerne ønske jeg kunne hatt dem nærmere når min familie ikke er her uansett. 

Hsr snakket om å flytte nærmere familien og vennene hans. For han har ikke det store sosiale livet heller når han bor med meg på et sted han ikke kjenner 1 person utenom meg. Redd for å flytte også, for da må jeg begynne på scratch, igjen, iforhold til det å finne meg venner.. føler jeg er for gammel for dette her. Omgangskrets skulle vært etablert for lenge siden. Men her sitter jeg, og har ingen nære, gode venner å være sammen med. 
Flere som er voksne som sliter med å finne venner? 

Anonymkode: 447f6...383

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Veldig mange, inkludert meg. Har nesten ikke fått nye venner etter at jeg sluttet å studere, men har en del bekjentskap da. Slike som man går på fest med, men ikke er bakfull sammen med. Folk er som regel opptatt med seg og sine etter man bikker 30.

Anonymkode: 61580...acb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Veldig mange, inkludert meg. Har nesten ikke fått nye venner etter at jeg sluttet å studere, men har en del bekjentskap da. Slike som man går på fest med, men ikke er bakfull sammen med. Folk er som regel opptatt med seg og sine etter man bikker 30.

Skjønner hva du mener. Men jeg har ikke noen å gå på fest med engang. Blir aldri invitert med på noe. 
Skjønner folk er etablerte etter fylte 30. Men jeg er over 30, har to barn og har fortsatt tid til venner iblant. Skjønner ikke helt hvordan folk greier å være SÅ travle.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du ikke flytter til hjemstedet ditt da?

Uansett.. du får hoppe i det og invitere naboer og se hva som skjer ;)

Anonymkode: 9362f...233

• Liker 1
Skrevet

Å skaffe nye venner i voksen alder er krevende. Her er noen tips og råd. Men du er langt ifra alene om dette, og det er veldig mange voksne som føler det på samme måte. Spesielt om de flytter til nytt sted i voksen alder.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt sånn selv. Flyttet mye. Har slått meg til ro med at familie vil bli det viktigste for meg, og at man kan få venner når man finner et sted å flytte til og slår seg til ro 

Anonymkode: 78998...d07

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener. Men jeg har ikke noen å gå på fest med engang. Blir aldri invitert med på noe. 
Skjønner folk er etablerte etter fylte 30. Men jeg er over 30, har to barn og har fortsatt tid til venner iblant. Skjønner ikke helt hvordan folk greier å være SÅ travle.. 

De har gjerne noen barndomsvenner som de bruker tid på, og har ikke kapasitet/lyst til å møte nye folk? 

Tenker også noe av problemet er at vennskap mellom damer er så tidkrevende at man helst vil møte "den perfekte dama ". Det tar tid å etablere et ordentlig jentevennskap. 

Mannfolk har det litt lettere, for de har en venn de spiller fotball med, en de fisker med og en de drikker øl med. Da er det ikke så nøye om man har andre interesser til felles. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du ikke flytter til hjemstedet ditt da?

Uansett.. du får hoppe i det og invitere naboer og se hva som skjer ;)

Anonymkode: 9362f...233

Kan ikke bare flytte når samboeren min ikke har lyst. Hjemplassen min er et bittelite sted og vi bor i en litt større by nå, så skjønner at det er vanskelig å skal bosette seg på et sted med vanskelig forbindelse til omverdenen sånn plutselig. Men han kan jo forandre mening senere. 

Jo jeg kan jo prøve å invitere. Det verste som kan skje er at de ikke dukker opp som avtalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen idrett du er interessert i som du kan begynne med aktivt? Der møter man jo da gjerne likesinnede, noe som etterhvert kan utvikle seg til treff og vennskap på privat plan også. Hva med arbeidsplassen din? Har du ingen der som er ca på din alder? 

Eventuelt om det er noe du interesserer deg for som hobby, kan du bli kjent med mange likesinnede der også. Jeg har en venninne på min alder (dvs i femti årene) som har fått flere venninner i voksen alder fordi hun har en hobby, der hun av og til reiser rundt på treff og treffer likesinnede. På disse treffene har hun så havnet på samme bord som folk hun har kommet godt overens med, og har fått flere venninner. En av dem er blitt en veldig god venninne som hun jevnlig besøker. De bor ganske langt unna da, så det blir mest facetime og sånt i arbeidsuka, men en gang i blant drar hun på helgebesøk hjem til hobbyvenninnen.

En annen venninne jeg har, har truffet flere venninner gjennom idrett i voksen alder. Noen har hun truffet gjennom barselgruppene til barna sine, også da som voksen. 

Som du ser, du må bruke de kanalene du kan. Er du ikke allerede med i en idrettsforening, så meld deg på en der man omgås i lagidrett etc. for eksempel.

Anonymkode: 08618...181

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke bare flytte når samboeren min ikke har lyst. Hjemplassen min er et bittelite sted og vi bor i en litt større by nå, så skjønner at det er vanskelig å skal bosette seg på et sted med vanskelig forbindelse til omverdenen sånn plutselig. Men han kan jo forandre mening senere. 

Jo jeg kan jo prøve å invitere. Det verste som kan skje er at de ikke dukker opp som avtalt. 

Hender det at du får besøk av vennene dine fra din hjemby?:) I såfall kunne du kanskje invitert til en jentekveld med bekjente i nærheten når venninnene dine fra hjembyen kommer neste gang. Da blir det eventuelt lettere å bli kjent. Kjøp inn vin og god mat! 

Anonymkode: 76454...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...