Gå til innhold

Kjerringstil. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett, personangrep og svar til dette.

Edie, adm.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
På 21.5.2020 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Jeg undrer meg over hvorfor det er så mange damer som omfavner kjerringstilen når de blir eldre? Noen prøver kanskje å være litt "edgy" og bruker svære smykker, sterke farger (som man helst skal unngå når man er grå i huden og håret) og flagrende klær. Men som 30åring er det noe av det styggeste jeg ser. Synes heller ikke at snauklipt hår er spesielt flatterende. 

Disse hamrede metallsmykkene, ofte av hjerter, ser man også over alt. Eller store trekuler i forskjellige farger, eller store armbånd og øredobber i noe billig materiale som klinker mot hverandre.

Sminken er også i overkant og sjelden vakker da det skal klines på mest mulig farge der også og gjerne svart tykk eyeliner.

Hva er greia?

Første bildet er av ordføreren i Trondheim og er et screenshot fra hennes offisielle facebookprofil.

Andre bildet er et skjermbilde tatt fra GMN på TV2.

Anonymkode: 49956...7cc

Virkelig? Jeg synes det ser verre ut med kun beige og grå klær når man er gråhåra... Man må ikke nødvendigvis gå i motsatt retning og kun gå i knallgult og oransje, men synes generelt folk flest er finere med litt farger enn nyanser av grått og sand.

Selv synes jeg kjerringstil er veldig kort hår (helt greit å ikke ville ha hår til rumpa, men man kan jo ha til skuldrene eller i alle fall nedenfor haka?).

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 12.47, AnonymBruker skrev:

Jeg tror gjerne dette gjelder mest i noen miljøer, typ sosionomer, politikere, de som bor på mindre steder osv. Jeg tenker at det er fint at folk velger ulike stiler, og tar det de selv syns er fint. Kort hår, fargerike tunikaer/ullkjole og store smykker er jo ikke akkurat moderne, men det gjør jo ingenting.

Anonymkode: c6107...4d2

Kort hår er moderne 🤷🏼‍♀️ Ikke kjerringkort altså..

Anonymkode: 1b5a5...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags klær de går i driter jeg egentlig i. 

Problemet mitt med kvinner i denne aldersgruppen er hvor sure/bråsint/frekke de kan være. 

Jobber på H&M. Skjønner virkelig ikke hvorfor alle klager på ungdommen. Ungdom og unge voksne er høflige og saklige når de kommer til kassen - uansett årsak. Marerittkundene er nesten ALLTID de i kjerringklær. Kunne skrevet ei tjukk bok om de. 

Anonymkode: e0659...a49

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere Gunnhild Stordalen har kjerringsveis?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er syk, hennes frisyre er ikke relevant.

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope, kjerringsveis er ofte lengre på toppen med litt fall og en ofte i falmete toner av rødlig brunt gjerne med 1 cm grå ettervekst.   I tillegg har de ofte litt lengre nakkehår og de lange vippene ned langs ørene. Grøss. Klipper en seg slik blir man 15 år eldre på 5 min!

Gunnhild Stordalen kler kjempegodt kort hår, hun har fin og markert benstruktur i ansiktet, i tillegg har hun fin symmetri og fin hodeform.  Det er langt fra alle som kler kort hår.   Har man f.eks litt store, utstående ører er kanskje ikke knallkort rette looken.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er syk, hennes frisyre er ikke relevant.

Gunhild Stordalen har ikke gått på cellegift på veldig lenge, så den frisyren hun har i dag har hun nok valgt selv.

Sier det fordi jeg selv gikk på cellegift for et par år siden og hadde blitt skikkelig irritert hvis folk fortsatt omtalte meg som syk.

Anonymkode: d71b3...87d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjerringa til handler i veldig stor grad om kroppsfasong. En pen bilde og skjorte på en slank pensjonist kan de clsssy ut, mens det samme antrekket kan se veldig grå-mus og helbom ut på en overvektig som ikke har funnet riktig snitt. 

Alle bildene her av pen stil er jo av slanke kvinner og det er ikke tilfeldig

Anonymkode: b822a...91a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjerringa til handler i veldig stor grad om kroppsfasong. En pen bilde og skjorte på en slank pensjonist kan de clsssy ut, mens det samme antrekket kan se veldig grå-mus og helbom ut på en overvektig som ikke har funnet riktig snitt. 

Alle bildene her av pen stil er jo av slanke kvinner og det er ikke tilfeldig

Anonymkode: b822a...91a

Vekten er nok noe man også bør passe på ja om man ikke vil havne i "kjerring-fella". Det er ingen naturlov som sier at man må legge på seg når man blir eldre. Kona mi er 55, hun veier mindre nå enn når hun var 35. Det samme gjelder forøvrig meg. 

Anonymkode: 7fa88...6ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags klær de går i driter jeg egentlig i. 

Problemet mitt med kvinner i denne aldersgruppen er hvor sure/bråsint/frekke de kan være. 

Jobber på H&M. Skjønner virkelig ikke hvorfor alle klager på ungdommen. Ungdom og unge voksne er høflige og saklige når de kommer til kassen - uansett årsak. Marerittkundene er nesten ALLTID de i kjerringklær. Kunne skrevet ei tjukk bok om de. 

Anonymkode: e0659...a49

Det samme inntrykket har jeg også. Eldre kjerringer kan være utrolig sure og purkete. Kanskje det er mangelen på østrogen som gjør det? 

Anonymkode: 5086c...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Kraftige damer med kort hår er hva jeg forbinder med kjerringer. Damer som ikke lenger bryr seg om å tiltrekke seg menn, og som ikke lenger er seksuelle vesener. Ikke interessert i menn eller sex, og utstråler dette.

Anonymkode: 6fcec...7ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kraftige damer med kort hår er hva jeg forbinder med kjerringer. Damer som ikke lenger bryr seg om å tiltrekke seg menn, og som ikke lenger er seksuelle vesener. Ikke interessert i menn eller sex, og utstråler dette.

Korrekt observert, og noen - de som "har det" kan være seksuelle vesener langt opp mot 80-årene.Å eldes med  feminin kvinnelig stil med sensualitet og eleganse, er ikke for alle. 

Hilsen mann som foretrekker modne damer.

Anonymkode: 4739d...093

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2020 den 19.23, Anonymus Notarius skrev:

Selv synes jeg kjerringstil er veldig kort hår (helt greit å ikke ville ha hår til rumpa, men man kan jo ha til skuldrene eller i alle fall nedenfor haka?).

INGEN sveis hadde gjort meg mer kjerring enn hår rett nedenfor haka evt til skuldrene 🙈

AnonymBruker
Skrevet
On 5/23/2020 at 6:37 PM, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vært interessert i menn eller brydd meg om å tiltrekke dem, uten at det gjør meg til kjerring!

Anonymkode: d71b3...87d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...