Gjest Gaea Skrevet 22. mai 2020 #101 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går i skjørt/kjoler som rekker meg til midt på låret og er 47. Hvorfor skal jeg ikke kunne gjøre det? Anonymkode: 06375...2b8 Mulig brukeren du siterte tenkte på miniskjørt som typ rett under rumpa - ikke bare vanlig, kort skjørt, som midt på låret er. I så fall enig i at det ikke passer seg for 30+. Ikke yngre heller, egentlig, men de slipper mer unna med det...
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #102 Skrevet 22. mai 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Det øverste bildet der er Gudrun Sjödèns design. Hun designer klær telt for voksne kvinner med mage, rumpe og eplefasong. Anonymkode: dbf6c...da0 Fikset det for deg. Anonymkode: ba493...3e5 6
Suma Skrevet 22. mai 2020 #103 Skrevet 22. mai 2020 Kjerringstil eller ikke, jeg synes dama på det øverste bilde hadde et herlig smil😍 Forøvrig tror jeg det er vanskelig å ikke få "kjerringstil" dersom man blir tynn i håret og legger på seg med alderen, slik er det for veldig mange. Da vil de fleste klær se "kjerring" ut. 5
Cata Skrevet 22. mai 2020 #104 Skrevet 22. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo gråere man blir i håret og huden jo sterkere farge blir det på leppene. Grusomt!! Den er enkel! Man prøver å kompensere med det man kan. At det ikke alltid blir like vellykket er en annen sak. Ville ikke du prøvd å tilsette litt farge når du ble grå over det hele? 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #105 Skrevet 22. mai 2020 Jeg er så enig med deg ts. Har også forundret meg over denne stilen, som jeg synest er lite kledelig. Men det har vel kanskje med den generasjonen å gjøre (født på 60-70 tallet)? Jeg er selv 40, og kan si med hånden på hjertet at jeg aldri kommer til å kle meg sånn hverken nå eller senere. Ei heller klippe håret i en kort, "frekk" frisyre. Min mor er i slutten av 70 årene, og har aldri vært innom den stilen engang. Anonymkode: f3236...d24 1
Daria Skrevet 22. mai 2020 #106 Skrevet 22. mai 2020 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange følte seg truffet av spørsmålet ser jeg. Folk må kle seg som de vil, det jeg lurte på var, hvorfor? "Fordi" er vel det beste svaret foreløpig. Jeg skjønner bare ikke hva som skjer når kvinner går over i dame-fasen og velger å gå for "kjerring". Hva skjer i hjernen som plutselig begynner å like ting som ikke kler deg? Eller har man gitt opp og gir faen og derfor bare kjører på med alt som er stygt fordi det er den sjansen du har i livet til å gjøre "noe artig"? Er det som mannens overgangsalder hvor han kjøper Harley? Men hva slags forklaringer ser du for deg? Tror du virkelig at de som kler seg på en måte du ikke liker (og la meg minne om at dine meninger ikke er fasit for alle andre...) en dag har satt seg ned og og bestemt at "Nå skal jeg gå inn for kjerringstilen, og det gjør jeg fordi *grunn A*, *grunn B* og *grunn C*. For de fleste er klesstil (eller mangel på) noe som utvikler og forandrer seg gjennom livet, med utgangspunkt i hva man liker og trives i, hva man har tilgang på, hva som passer inn i livsstil og yrkesliv, alder og kroppsfasong og tusen andre aspekter. Jeg kjenner mange som er opptatt av klær, men ingen som har tatt et konkret og bevisst valg på at "dette er min stil, og det kan jeg gi en logisk og intellektuell forklaring på". Det er godt mulig jeg i manges øyne ville sett bedre ut med en annen stil, men jeg ville ikke følt meg bedre og det ville ikke vært meg. Jeg får frysninger bare ved tanken på å iføre meg mye av det som har blitt avbildet som "gode" eksempler i denne tråden. Endret 22. mai 2020 av Daria 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #107 Skrevet 22. mai 2020 17 timer siden, Perelandra skrev: Om jeg har kjerringstil eller ikke får være opp til andre å vurdere, men jeg nekter å kle meg i nøytrale farger fordi noen mener at godt voksne kvinner skal gjøre det. Hvis de ikke liker synet av en snart femti år gammel kvinne i grønt, lilla eller gult så får det være deres problem. Jeg har ingen planer om å endre stil på grunnlag av hva motepolitiet eller langt yngre folk måtte mene. Gå med farger du er sikkert kjempefin i det! Farger gjør deg glad! ❤️💛💚💙 Farger er noe veldig skummelt og vågalt. Det er ut med farger nå, alt skal være grå eller beige nyanser, sort og hvitt. Alt. Biler, hus, interiør, mote. Men heldigvis er det fortsatt folk som tør å gå egne veier. Anonymkode: 655ad...ad9 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #108 Skrevet 22. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes kvinner skal få kle seg i det de vill, uten at andre kvinner skal rakke ned på dem. Vi jenter må stå sammen og bygge hverandre opp 💛 Men damer over 30år i miniskjørt, der synes jeg grensen går 😂 Anonymkode: 92fec...df0 Så du rakker ned på kvinner som rakker ned på kvinner for så å rakke ned på kvinner selv. Kvinnelogikk på sitt beste. Anonymkode: 49956...7cc 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #109 Skrevet 22. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes kvinner skal få kle seg i det de vill, uten at andre kvinner skal rakke ned på dem. Vi jenter må stå sammen og bygge hverandre opp 💛 Men damer over 30år i miniskjørt, der synes jeg grensen går 😂 Anonymkode: 92fec...df0 Dette ble for dumt! Anonymkode: e2063...e5c 9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #110 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Cata skrev: Den er enkel! Man prøver å kompensere med det man kan. At det ikke alltid blir like vellykket er en annen sak. Ville ikke du prøvd å tilsette litt farge når du ble grå over det hele? Men problemet er jo at man ikke kompenserer for det grå, man fremhever det hundre ganger ved å kline på seg en rød leppestift eller enda verre en lilla som får dama til å se ut som et lik. 23 minutter siden, Daria skrev: Men hva slags forklaringer ser du for deg? Tror du virkelig at de som kler seg på en måte du ikke liker (og la meg minne om at dine meninger ikke er fasit for alle andre...) en dag har satt seg ned og og bestemt at "Nå skal jeg gå inn for kjerringstilen, og det gjør jeg fordi *grunn A*, *grunn B* og *grunn C*. For de fleste er klesstil (eller mangel på) noe som utvikler og forandrer seg gjennom livet, med utgangspunkt i hva man liker og trives i, hva man har tilgang på, hva som passer inn i livsstil og yrkesliv, alder og kroppsfasong og tusen andre aspekter. Jeg kjenner mange som er opptatt av klær, men ingen som har tatt et konkret og bevisst valg på at "dette er min stil, og det kan jeg gi en logisk og intellektuell forklaring på". Det er godt mulig jeg i manges øyne ville sett bedre ut med en annen stil, men jeg ville ikke følt meg bedre og det ville ikke vært meg. Jeg får frysninger bare ved tanken på å iføre meg mye av det som har blitt avbildet som "gode" eksempler i denne tråden. Hadde sett for meg at kvinners syn på hva som er pent forandrer seg rent biologisk. At hjernen forandrer seg. Men så har jeg skjønt at det nok mer handler om kompensasjon, fordi at det å klippe en "kul" frisyre, bruke en "morsom" tunika eller bruke "artige" smykker så er det kanskje slik at man vil vise omverden at man fortsatt er aktuell og ikke blitt kjedelig og kjerring. Og så går man dessverre rett i kjerringfella... Litt synd, da jeg vet om flere eldre kvinner som hadde vært nydelige om de ikke gikk i denne fella. Men da var jeg ikke så langt unna min teori om at denne kjerringstilen er damenes svar på gubbenes Harley Davidson motorsykkel som de tror gjør dem tøffe og kule i overgangsalderen... Men et lite tips: når man ser at det bare er andre damer på rundt 50-60år som går med det du går med så må man forstå at man kler seg kjerring og at den "kule" frisyren og den "artige" tunikaen er kjerring. Hvis det er nettopp det man prøver å unngå... For all del, det må være lov å gå som man vil, men det betyr ikke at det er kledelig. Anonymkode: 49956...7cc 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #111 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ble for dumt! Anonymkode: e2063...e5c Kvinnelogikk er ganske dumt. 😂 "Vi må stå sammen som et lag, ikke fortelle andre kvinner hva de gjør galt. Men det er MINE grenser som er riktige, ikke dine for dine er dumme!" 🤣 Anonymkode: 49956...7cc 2
Daria Skrevet 22. mai 2020 #112 Skrevet 22. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde sett for meg at kvinners syn på hva som er pent forandrer seg rent biologisk. At hjernen forandrer seg. Men så har jeg skjønt at det nok mer handler om kompensasjon, fordi at det å klippe en "kul" frisyre, bruke en "morsom" tunika eller bruke "artige" smykker så er det kanskje slik at man vil vise omverden at man fortsatt er aktuell og ikke blitt kjedelig og kjerring. Og så går man dessverre rett i kjerringfella... Litt synd, da jeg vet om flere eldre kvinner som hadde vært nydelige om de ikke gikk i denne fella. Men hvis forklaringen hadde vært at hjernen forandret seg - hvilken alder mene du da at skal være fasiten? Hvis kvinner i en viss alder kler seg etter hva de mener er pent og det er biologisk styrt, hvorfor skal da andre (yngre) bestemme at det er feil? Det er en vanvittig arrogant innstilling å mene at en selv sitter på det riktige svaret for alle andre. Forøvrig kompenserer jeg ikke for noe og blåser en lang marsj i hvorvidt andre ser meg som kjerring eller ikke - jeg jobber med tenåringer, i deres øyne er jeg pr def gammel og utdatert uansett, og det lever jeg godt med. 6
Roci Skrevet 22. mai 2020 #113 Skrevet 22. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse eldre damene som er avbildet her i tråden er jo råflotte - og fotomodeller. Alt kler den smukke, sies det. Det er sannelig ikke lett å skulle kle seg "ikke kjerring", moteriktig, sexy og ungdommelig når man er over 45 og overvektig. Er det noen som har eksempler på store damer som har "godkjent ikke-kjerring"-stil? Nærmer meg kjerringalderen med stormskritt og mange kilo ekstra, vil gjerne ha eksempler på hvordan unngå kjerringfella. Anonymkode: a9019...cbc Jeg har dessverre ikke noen gode eksempler på store damer med "godkjent ikke-kjerring"- stil, men kanskje du kan finne litt inspirasjon på denne bloggen. Av og til bommer hun, men jeg synes stort sett at hun har en bra stil og viser at man kan kle seg bra selv om man har en "vanskelig" kropp å kle. Unngå formløse "telt" - i motsetning til hva mange tror, så får det deg bare til å se større ut. Finn ut hvilke fasonger/snitt som passer kroppen din. Investèr i gode BH-er som gjør jobben sin - forskjellen mellom en velsittende BH og en BH med dårlig passform har mye å si: Finn ut hvilke snitt som kler kroppsfasongen din. Har du "eplefasong" men slanke, flotte bein, så kan du kle deg på en måte som fremhever beina. Har du derimot mer "pærefasong" har du kanskje en midje som er forholdsvis smal i forhold til resten av kroppen, og kan framheve den. Bruk nettet som inspirasjon og finn èn eller flere stiler/antrekk du liker. Vær velstelt! Noe av det jeg legger merke til som jeg synes er "kjerring", er å glemme å ta vare på seg selv. Uansett om håret er langt eller kort, farget eller grått, så vil et velpleiet hår som ser sunt og blankt ut og er litt "stylet", alltid se bedre ut. Øyebrynene er det også mange som glemmer, og for buskete eller for tynne øyebryn ser fort både utdatert og ustelt ut. Jeg mener ikke at man skal kaste seg over alle de ekstreme trendende som finnes nå, det beste er å gå for en velstelt, naturlig fasong og evt. fylle i litt farge dersom de er ujevne. Neglene er det også mange som glemmer. De kan være korte eller lange, med eller uten lakk, men de bør uansett være velstelte. God hudpleie for å unngå grå og gusten hud kan gjøre stor forskjell, og eventuelt sminke, hvis man trives med det. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #114 Skrevet 22. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå med farger du er sikkert kjempefin i det! Farger gjør deg glad! ❤️💛💚💙 Farger er noe veldig skummelt og vågalt. Det er ut med farger nå, alt skal være grå eller beige nyanser, sort og hvitt. Alt. Biler, hus, interiør, mote. Men heldigvis er det fortsatt folk som tør å gå egne veier. Anonymkode: 655ad...ad9 Jeg kan brenne til med f.eks en rød kjole eller en rød trenshcoat, kunne også lett gått i en sjokkrosa kjole. Men går ikke i sjokkrosa kjole, lilla strømpebukse og grønn kardigan sammen. Til rosa kjole ville jeg ellers gått for sort i tilbehør. Men kombinasjoner at masse flagrer, farger og møntstere blir ofte masete, rotete og ser litt desperat ut. Dyremønster er en klassiker blant 50+ syns jeg. Har aldri skjønt hvordan noen f.eks kan velge en lilla brilleinnfatning. Hvorfor vil du at brilla di skal være så synlig liksom?? Anonymkode: 06375...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #115 Skrevet 22. mai 2020 On 5/21/2020 at 2:12 PM, AnonymBruker said: Nei, hu der har kul frisyre og er uansett veldig vakker. Så frisyren overskygger det korte håret. Tror ikke hun hadde valgt kjerringfrisyre for hun har alltid fin stil. Kjerringhåret er den styggeste frisyren. Ha litt lengre hår damer og se ut som en dame! Anonymkode: 74011...92e Jeg synes også man må skille mellom hvorfor folk har den frisyren de har. Har de det på grunn av egne valg, så er det mer ok å si noe om dem. Har de det på denne måten, slik Stordalen hadde jf bildet som ble sitert lengre oppe i tråden (s. 2 ?), så er det vel mest sannsynligvis på grunn av sykdommen at det ble så kort? Og da tenker jeg at vi ikke skal dømme. Anonymkode: cd170...628 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #116 Skrevet 22. mai 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også man må skille mellom hvorfor folk har den frisyren de har. Har de det på grunn av egne valg, så er det mer ok å si noe om dem. Har de det på denne måten, slik Stordalen hadde jf bildet som ble sitert lengre oppe i tråden (s. 2 ?), så er det vel mest sannsynligvis på grunn av sykdommen at det ble så kort? Og da tenker jeg at vi ikke skal dømme. Anonymkode: cd170...628 Herregud, jeg tenker at det er helt sykt å dømme noen pga hårfrisyren, uansett hvorfor de har valgt akkurat den frisyren 🙄😏 Anonymkode: 0a861...c17 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #117 Skrevet 22. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinnelogikk er ganske dumt. 😂 "Vi må stå sammen som et lag, ikke fortelle andre kvinner hva de gjør galt. Men det er MINE grenser som er riktige, ikke dine for dine er dumme!" 🤣 Anonymkode: 49956...7cc Enkelte kvinners logikk er dumt ja. Ikke dra alle under en kam. Jeg synes egentlig hele tråden er teit. Anonymkode: e2063...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #118 Skrevet 22. mai 2020 Jeg er 47 selv. De som går i kjerringfellen er ofte de som legger på deg en del, spesielt i overkroppen. Men en ting er kjerringstil, jeg syntes heller ikke det er særlig lekkert med damer på min alder som skal på fest/på byen og som kjører på med langt, bleket eller helt mørktfarget hår, masse sminke og kunstige øyevipper, utringning, liksom skinnbukse og høye hæler. Ikke at den stilen et veldig lekker på noen, men man slipper unna med litt mer som ung. Det blir en slags kjerringstil det også, men på en litt annen måte. Anonymkode: 2725a...20b 3
Cata Skrevet 22. mai 2020 #119 Skrevet 22. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men problemet er jo at man ikke kompenserer for det grå, man fremhever det hundre ganger ved å kline på seg en rød leppestift eller enda verre en lilla som får dama til å se ut som et lik. Jeg ser poenget, men det er aldeles ikke alle som har lært seg hvordan man sminker seg så man ser bra ut og for disse så ser jeg ikke bort fra at "farge" er det generelle stikkordet. (Skal ikke skryte på meg at jeg er god med sminke selv heller, men bruker i det minste ikke lilla leppestift. )
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #120 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, Cata skrev: Jeg ser poenget, men det er aldeles ikke alle som har lært seg hvordan man sminker seg så man ser bra ut og for disse så ser jeg ikke bort fra at "farge" er det generelle stikkordet. (Skal ikke skryte på meg at jeg er god med sminke selv heller, men bruker i det minste ikke lilla leppestift. ) Det er mange som ikke har spesielt god fargesans. Anonymkode: 91970...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå