AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #41 Skrevet 21. mai 2020 Jeg syns mange som har kjerringstil i 40-50 åra har hatt vært litt kjerring siden de var i 30 åra. Noen blir aldri kjerring, stilrent, ikke kort hår, dus sminke, klassiske klær, ikke overstore smykker er mange av stikkordene for å ikke bli en ja. Jeg er 47, slank og har bestilt meg denne, skal kjøre skyhøye pumps til. Kjerring? Anonymkode: 06375...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #42 Skrevet 21. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns mange som har kjerringstil i 40-50 åra har hatt vært litt kjerring siden de var i 30 åra. Noen blir aldri kjerring, stilrent, ikke kort hår, dus sminke, klassiske klær, ikke overstore smykker er mange av stikkordene for å ikke bli en ja. Jeg er 47, slank og har bestilt meg denne, skal kjøre skyhøye pumps til. Kjerring? Anonymkode: 06375...2b8 Stemmer. Noen blir kjerring så fort de har fullført vgs. Nei, det er ikke kjerringantrekk! 😊 Anonymkode: 91970...ccb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #43 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer. Noen blir kjerring så fort de har fullført vgs. Nei, det er ikke kjerringantrekk! 😊 Anonymkode: 91970...ccb Gleder meg så til at pakken kommer, bare håper den passer. Mistenker at jakka er litt vid. Liker best jakker som er smale i midjen. Anonymkode: 06375...2b8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #44 Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjerringhåret er den styggeste frisyren. Ha litt lengre hår damer og se ut som en dame! Anonymkode: 74011...92e Har du hørt noe så motbydelig!! Anonymkode: e2063...e5c 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #45 Skrevet 21. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når kvinner kommer nærmere overgangsalderen oppstår det et slags merkelig behov for å sette dem på plass og definere dem negativt, kalle dem «kjerring» og lage smale rammer for hva som er akseptabelt. Samtidig blir de ofte usynlige når viktige avgjørelser skal tas, de regnes ikke lenger med seksuelt, de er ikke attraktive som arbeidskraft. Jeg synes det er trist og tankevekkende. Anonymkode: 5ba21...b55 Nei dette stemmer ikke for mitt vedkommende: Alle store avgjørelser i mitt liv tar jeg selv, på jobb er det en selvfølge at jeg er med på å utarbeide nye rutiner/ omorganiseringer osv, og jeg får mye oppmerksomhet fra menn hvis jeg er ute/ i sosiale settinger. Du sier: oppstår det et slags merkelig behov for å sette dem på plass og definere dem negativt, kalle dem «kjerring» og lage smale rammer for hva som er akseptabelt. Hvordan i all verden greier de det? Jeg for min del bryr meg virkelig ikke om hva andre måtte synes om min alder, klær, hår, el.l. Så lenge jeg ikke bryter loven kan jeg gjøre akkurat som jeg vil. Båser og rammer er for sauer og bilder (Folk må seriøst slutte å bry seg så mye om hva andre mener....) Anonymkode: 0a861...c17 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #46 Skrevet 21. mai 2020 Og så har vi gubbestilen: McGordon jeans som gir helt flat ræv og rutete skjorte. Anonymkode: 91970...ccb 8
Viki6 Skrevet 21. mai 2020 #47 Skrevet 21. mai 2020 De du kaller kjerringer syns sikkert at du har en grusom stil 🤣 5
Klott Skrevet 21. mai 2020 #48 Skrevet 21. mai 2020 (endret) Jeg har helt kort hår. Det er ca like kort som langfingeren min er tykk. Og det er så deilig. For noen mnd siden hadde jeg omtrent ikke hår. (Mistet hår pga cellegift) For to år siden ble jeg operert for kreft i livmora. Jeg sluttet å ha på meg bukser uten strikk i livet. Jeg går for å ha på meg klær jeg trives i. Om det plager andre at jeg ser ut som jeg gjør, får det være deres problem. Endret 21. mai 2020 av Klott La til noe 15
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #49 Skrevet 21. mai 2020 Er det greit for dere at jeg tar være å farge håret mer? Er lei av å farge hver 2 uke. Halvlangt hår, stort sett i hestehale (pga giddaløshet). Har mørkt hår, så kontrasten til grått blir stor. Spør om tillatelse her nå altså. Anonymkode: 3c019...fa9 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #50 Skrevet 21. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det greit for dere at jeg tar være å farge håret mer? Er lei av å farge hver 2 uke. Halvlangt hår, stort sett i hestehale (pga giddaløshet). Har mørkt hår, så kontrasten til grått blir stor. Spør om tillatelse her nå altså. Anonymkode: 3c019...fa9 Du kan gjøre hva du vil, helt uavhengig av hva random folk på kg måtte mene om hva som helst. Det er tross alt bare et forum hvor man utveksler meninger og har ingen lovgivende eller dømmende makt. Anonymkode: 91970...ccb 4
Rant Skrevet 21. mai 2020 #51 Skrevet 21. mai 2020 Har tenkt på det samme - men det gjelder mye annen "mote" eller "stil" også. Selv om jeg er enig med deg, vil det ikke si jeg er enig i at man skal henge ut de som måtte ønske denne stilen. Mine tanker får være mine tanker, for jeg ønsker ikke å fornærme eller påvirke noens preferanser. 1
Jolene Skrevet 21. mai 2020 #52 Skrevet 21. mai 2020 Jeg skjønner det heller ikke. Jeg synes det blir slitsomt med for mye knæsje farger blandet sammen med en "sporty og frisk" knallfarget frisyre. Stort sett fremhever ikke disse knæsje fargene noe positivt ved personen heller. Ofte synes jeg man blir seendes eldre og mer sliten ut med alle disse knallfargene og flagrende gevantene. Kombiner det med at det heller ikke gjør noe positivt for figur eller silhuette. Det virker nesten som at enkelte damer ønsker å pakke seg bort for å ta oppmerksomheten vekk fra seg selv og eget utseende. Klær som dette får jo ingen til å faktisk se verken profesjonell, stilig eller fin ut uavhengig alder: Dette er et bedre eksempel på litt mer rene linjer, og noe som faktisk fremhever personen kontra å pakke det bort i alt mulig rart dilldall: Det skal sies at jeg personlig ville brukt mer sminke og farget håret, men synes hun likevel ser flott ut. 9
Perelandra Skrevet 21. mai 2020 #53 Skrevet 21. mai 2020 Om jeg har kjerringstil eller ikke får være opp til andre å vurdere, men jeg nekter å kle meg i nøytrale farger fordi noen mener at godt voksne kvinner skal gjøre det. Hvis de ikke liker synet av en snart femti år gammel kvinne i grønt, lilla eller gult så får det være deres problem. Jeg har ingen planer om å endre stil på grunnlag av hva motepolitiet eller langt yngre folk måtte mene. 23
Candiru Skrevet 21. mai 2020 #54 Skrevet 21. mai 2020 4 timer siden, youcancallmejune skrev: Men hvis de eldre kler seg akkurat som de unge får de høre at det også er feil, for da prøver de å virke krampaktig unge. Jeg synes det er både greit og naturlig at de ulike generasjonene har sin egen smak og stil, og det plager meg overhodet ikke at de eldre ikke følger trendene like slavisk som de unge. At håret blir kortere skyldes kanskje bare at hårkvaliteten forandrer seg med alderen. Mange får tynnere og tørrere hår. Store smykker og sjal kan skjule slapp halshud. De blir stort sett bare kritisert av folk med kjerringstil. Og de som kler seg ungdommelig kritiserer de med kjerringstil. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #55 Skrevet 21. mai 2020 Selv har jeg hatt kort "Gunnilla Stordalen" kort siden jeg var 17, det er nå 18 år siden. På meg blir jeg kjedelig, ser dratt og medtatt ut, mister ansiktsform med langt hår.. Jeg kan også mene mange kvinner ser kjedelige og identitetsløse ut med langt hår, men dette er min preferanse. Det blir ofte sånn "Jeg er dame og kun av den grunn skal jeg ha langt hår, kjønnet mitt skal ligge i håret mitt uavhengig av ansiktsform, eller kvalitet på håret. Synes jeg. Jeg er også en av de som alltid ha likt å gå med farger, igjen det gjør meg glad, det gjør at jeg trives. Jeg går ofte i både turkise/kongeblå/gul/orange strømpebukser, likens med sjørt/kjoler, jeg liker også fargerike smykker, ikke store smykker for det kler ikke kroppen min (Jeg er petit) og små tynne kropper synes ikke jeg bærer store smykker så fint som f.eks Erna Solberg.. Hun synes jeg ser bra ut med litt størrelse med farger på smykkene som hun ofte bruker. Igjen jeg er 35, jeg går i farger, har håret kort, går med fargerike smykker, rett og slett fordi det gjør meg glad, jeg trives med det og synes det er fint. Dere andre må gjerne se annerledes ut/ha en annen nøytral stil og dere har antakeligvis dette fordi dere selv har lyst, mens det for meg blir for traust, for kjedelig, anonymt, for "a4 typisk nordmann som gjemmer seg vekk mest mulig", før identitetsløst, og alle disse med "nøytral" stil går ofte le ett med tapeten. Men igjen; Vi har forskjellig stil, that's it 😉 Anonymkode: 49103...d47 14
Candiru Skrevet 21. mai 2020 #56 Skrevet 21. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv har jeg hatt kort "Gunnilla Stordalen" kort siden jeg var 17, det er nå 18 år siden. På meg blir jeg kjedelig, ser dratt og medtatt ut, mister ansiktsform med langt hår.. Jeg kan også mene mange kvinner ser kjedelige og identitetsløse ut med langt hår, men dette er min preferanse. Det blir ofte sånn "Jeg er dame og kun av den grunn skal jeg ha langt hår, kjønnet mitt skal ligge i håret mitt uavhengig av ansiktsform, eller kvalitet på håret. Synes jeg. Jeg er også en av de som alltid ha likt å gå med farger, igjen det gjør meg glad, det gjør at jeg trives. Jeg går ofte i både turkise/kongeblå/gul/orange strømpebukser, likens med sjørt/kjoler, jeg liker også fargerike smykker, ikke store smykker for det kler ikke kroppen min (Jeg er petit) og små tynne kropper synes ikke jeg bærer store smykker så fint som f.eks Erna Solberg.. Hun synes jeg ser bra ut med litt størrelse med farger på smykkene som hun ofte bruker. Igjen jeg er 35, jeg går i farger, har håret kort, går med fargerike smykker, rett og slett fordi det gjør meg glad, jeg trives med det og synes det er fint. Dere andre må gjerne se annerledes ut/ha en annen nøytral stil og dere har antakeligvis dette fordi dere selv har lyst, mens det for meg blir for traust, for kjedelig, anonymt, for "a4 typisk nordmann som gjemmer seg vekk mest mulig", før identitetsløst, og alle disse med "nøytral" stil går ofte le ett med tapeten. Men igjen; Vi har forskjellig stil, that's it 😉 Anonymkode: 49103...d47 Det er bare å gønne på med sin egen stil, vi er individer. Stil bør gjenspeile hvordan vi føler oss på innsiden, og på den måten kommunisere til omverdenen hvem vi er. Jo mer vi tør / lykkes i å gjøre dette, jo bedre har vi det med oss selv. Tror jeg. 1
youcancallmejune Skrevet 21. mai 2020 #57 Skrevet 21. mai 2020 47 minutter siden, Jolene skrev: Jeg skjønner det heller ikke. Jeg synes det blir slitsomt med for mye knæsje farger blandet sammen med en "sporty og frisk" knallfarget frisyre. Stort sett fremhever ikke disse knæsje fargene noe positivt ved personen heller. Ofte synes jeg man blir seendes eldre og mer sliten ut med alle disse knallfargene og flagrende gevantene. Kombiner det med at det heller ikke gjør noe positivt for figur eller silhuette. Det virker nesten som at enkelte damer ønsker å pakke seg bort for å ta oppmerksomheten vekk fra seg selv og eget utseende. Klær som dette får jo ingen til å faktisk se verken profesjonell, stilig eller fin ut uavhengig alder: Dette er et bedre eksempel på litt mer rene linjer, og noe som faktisk fremhever personen kontra å pakke det bort i alt mulig rart dilldall: Det skal sies at jeg personlig ville brukt mer sminke og farget håret, men synes hun likevel ser flott ut. Hun ser bra ut, absolutt, men jeg for min del synes det er mye kulere med eldre damer som tør å ta den litt ut med farger, snitt og ypu name it. Hun her er en av mine favoritter. Så gjennomført kul at jeg blir helt misunnelig https://www.weareageist.com/profile/beatrix-ost/ http://www.thenewpotato.com/2015/04/28/beatrix-ost-2015/ Og Sara Danius, da. Så elegant og dramatisk. Hun var ikke akkurat redd for å bruke farger eller store smykker. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #58 Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og så har vi gubbestilen: McGordon jeans som gir helt flat ræv og rutete skjorte. Anonymkode: 91970...ccb Spot on. Jeg er 48 og tar ikke i Dressman-klær med ildtang engang. Handler stort sett jeans på Weekday (slim fit) og går kun i skjorter sammen med dress. Anonymkode: 7fa88...6ee 2
Gjest TheCatLady Skrevet 21. mai 2020 #59 Skrevet 21. mai 2020 Jeg er litt enig, men synes kombinasjon kort og ukledelig hår og altfor store klær på en litt rund kropp er det som gjør det kjerring. Kort hår kan være fint det, men veldig mange klipper seg altfor kort og i en frisyre som overhodet ikke kler dem. I tillegg så prøver de gjerne å skjule at de er litt store ved å velge vide klær. Noe som har motsatt virkning. Jeg bryr meg ikke om at folk har ulike stiler, men det må være lov å si at det ikke er særlig kledelig eller pent. Det går an å kle seg fargerikt uten at det bærer preg av å se ut som et telt og hvorfor man må ha så kort hår som overhodet mulig når det ikke passer en skjønner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #60 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, TheCatLady skrev: Jeg er litt enig, men synes kombinasjon kort og ukledelig hår og altfor store klær på en litt rund kropp er det som gjør det kjerring. Kort hår kan være fint det, men veldig mange klipper seg altfor kort og i en frisyre som overhodet ikke kler dem. I tillegg så prøver de gjerne å skjule at de er litt store ved å velge vide klær. Noe som har motsatt virkning. Jeg bryr meg ikke om at folk har ulike stiler, men det må være lov å si at det ikke er særlig kledelig eller pent. Det går an å kle seg fargerikt uten at det bærer preg av å se ut som et telt og hvorfor man må ha så kort hår som overhodet mulig når det ikke passer en skjønner jeg ikke. Jeg tror det er lettere å falle i "kjerringstilfella" hvis man har noen kilo for mye ja. Anonymkode: 06375...2b8 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå