AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 (endret) Jeg undrer meg over hvorfor det er så mange damer som omfavner kjerringstilen når de blir eldre? Noen prøver kanskje å være litt "edgy" og bruker svære smykker, sterke farger (som man helst skal unngå når man er grå i huden og håret) og flagrende klær. Men som 30åring er det noe av det styggeste jeg ser. Synes heller ikke at snauklipt hår er spesielt flatterende. Disse hamrede metallsmykkene, ofte av hjerter, ser man også over alt. Eller store trekuler i forskjellige farger, eller store armbånd og øredobber i noe billig materiale som klinker mot hverandre. Sminken er også i overkant og sjelden vakker da det skal klines på mest mulig farge der også og gjerne svart tykk eyeliner. Hva er greia? Første bildet er av ordføreren i Trondheim og er et screenshot fra hennes offisielle facebookprofil. Andre bildet er et skjermbilde tatt fra GMN på TV2. Anonymkode: 49956...7cc Endret 22. mai 2020 av Edie Ryddet for innhold med opphavrett. Edie, adm. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har nådd alderen hvor mange begynner å havne i kjerringfella. Jeg er VELDIG bevisst på at jeg ikke skal ramle i den gryta. Anonymkode: 91970...ccb 13
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Men når jeg ser på min mor og to eldre søstre, så tror jeg ikke at jeg er genetisk disponert til å bli kjerring. Anonymkode: 91970...ccb 2
Populært innlegg youcancallmejune Skrevet 21. mai 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 21. mai 2020 Men hvis de eldre kler seg akkurat som de unge får de høre at det også er feil, for da prøver de å virke krampaktig unge. Jeg synes det er både greit og naturlig at de ulike generasjonene har sin egen smak og stil, og det plager meg overhodet ikke at de eldre ikke følger trendene like slavisk som de unge. At håret blir kortere skyldes kanskje bare at hårkvaliteten forandrer seg med alderen. Mange får tynnere og tørrere hår. Store smykker og sjal kan skjule slapp halshud. 57
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 21. mai 2020 Folk har bare forskjellig smak. Noen liker faktisk kjerringstilen. Akkurat som noen faktisk liker ananas på pizzaen. Du må akseptere at ikke alle liker det samme som deg. Anonymkode: efba9...e22 66
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har nådd alderen der jeg har viktigere ting å engasjere meg i enn andre menneskers klesstil og sminke. Anonymkode: ff791...51a 34
Perelandra Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Fordi man rett og slett liker den stilen? Hilsen kjerring på snart femti år. 39
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nådd alderen der jeg har viktigere ting å engasjere meg i enn andre menneskers klesstil og sminke. Anonymkode: ff791...51a Men du måtte engasjere deg litt her likevel. 😉 Anonymkode: 91970...ccb 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #9 Skrevet 21. mai 2020 Fordi de er blitt voksne og gjør som de vil i stedet for å bry seg om hva andre mener. Anonymkode: b40ac...8ea 21
velociraptor Skrevet 21. mai 2020 #10 Skrevet 21. mai 2020 Du kunne ikke ta den generelle diskusjonen om stil uten å henge ut et navngitt menneske med bilde? 48
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #11 Skrevet 21. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de er blitt voksne og gjør som de vil i stedet for å bry seg om hva andre mener. Anonymkode: b40ac...8ea Men hvorfor velger så mange akkurat denne kjerringstilen? Den er verken pen, veldig praktisk eller flatterende. Det finnes veldig mange kvinner som ikke blir kjerringer. Som Vår Staude fra TV2 GMN, hun var den som intervjuet kjerringa med det svære vulgære røde halssmykket (som forøvrig fikk dama i intervjuet til å se ut som hun blir født ut av et underliv med ruptur grad 3). Staude sitter der med et halvlangt vakkert farget hår, et nett smykke og en fin stilren jakke. Skal sies at jakken denne morgenen ikke var så langt unna å være kjerring den heller, men den var i det minste passende på alle måter og ikke skrikende. Kontrasten var så stor... Anonymkode: 49956...7cc 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #12 Skrevet 21. mai 2020 3 minutter siden, velociraptor skrev: Du kunne ikke ta den generelle diskusjonen om stil uten å henge ut et navngitt menneske med bilde? Henge ut? Jeg snakker om stilen til kvinnemennesker som velger denne stilen helt selv, snakker ikke om selve utseendet de ble født med. Anonymkode: 49956...7cc 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #13 Skrevet 21. mai 2020 Jeg synes det svært korte håret er det som definerer kjerring. Ja, håret blir tynnere med årene men man kan jo ha kort hår uten å klippe seg guttekort. Slik frisyre passer best til bestemødre 65+ ikke til 40 åringer. Anonymkode: da1e5...2da 9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #14 Skrevet 21. mai 2020 Jeg skjønner ikke helt behovet for å rakke ned på andre folk sin stil. Anonymkode: 7b91c...104 28
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #15 Skrevet 21. mai 2020 For et voldsomt behov for å kalle både folk og klær for kjerring 🤦🏼♀️ Anonymkode: e1b20...bf1 16
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #16 Skrevet 21. mai 2020 Huff, det lurer jeg også på ts 😂 Anonymkode: 0f4ab...a73 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #17 Skrevet 21. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har bare forskjellig smak. Noen liker faktisk kjerringstilen. Akkurat som noen faktisk liker ananas på pizzaen. Du må akseptere at ikke alle liker det samme som deg. Anonymkode: efba9...e22 Jeg aksepterer ikke de som liker ananas på pizza. Anonymkode: 0f4ab...a73 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #18 Skrevet 21. mai 2020 Jeg tror gjerne dette gjelder mest i noen miljøer, typ sosionomer, politikere, de som bor på mindre steder osv. Jeg tenker at det er fint at folk velger ulike stiler, og tar det de selv syns er fint. Kort hår, fargerike tunikaer/ullkjole og store smykker er jo ikke akkurat moderne, men det gjør jo ingenting. Anonymkode: c6107...4d2 8
Million Skrevet 21. mai 2020 #19 Skrevet 21. mai 2020 (endret) Jeg er egentlig litt enig. Veldig mange anlegger en veldig typisk kjerringstil i en viss alder, uten at jeg aner hvorfor. Hva er det som skjer? Komiker Kristian Valen hadde en sketsj om dette en gang, og mente den magiske alderen var 42, da fikk kvinner "kånehår" (altså hår som en kone på hans dialekt). Er selv passert femti, men har enda ikke klippet meg kort og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Går som regel med håret i hestehale. Jeg farger bort de grå hårene. Har enda ikke noen kjerringplagg. Siste innkjøpet mitt var noen helt vanlige Levis t-skjorter fra Zalando. Endret 21. mai 2020 av Million 14
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 Holder med damer som velger komfort når de havner i 40-årene. Er andre ting som er viktig når en blir middelaldrende. Anonymkode: 4866b...8c8 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå