Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så veldig lenge siden veldig mange røyka. Nå hører det med til sjeldenhetene at jeg ser noen som røyker. Brus derimot, kanskje spesielt Pepsi max og cola zero, er det mange som bøtter ned på. Var det like vanlig å drikke mye brus for enkelte for en liten generasjon siden, eller har dette rett og slett overtatt for røyking? 

Anonymkode: 23f9d...4d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Viktig med 5 om dagen.

Skrevet

Blir nok et stort problem med passiv brusing etterhvert.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Flere av venninnene mine dytter innpå enorme mengder pepsi max siden det ikke inneholder kalorier og de bruker det til å fylle magen med istedet for å spise  skikkelig mat.

Anonymkode: f3d7e...52d

AnonymBruker
Skrevet

Pepsi max er skremmende greier. Virker som om folk mister kontrollen helt.

Anonymkode: cec70...0b5

Skrevet

For ungdommen her er det heller energidrikk enn brus. 

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Har hatt den sammen tanken, men hva er mest skadelig? Brus eller røyk? Hvis brusen fører til syreskader på tenner og overvekt kan det bli samfunnsproblem. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mumlehumle skrev:

Har hatt den sammen tanken, men hva er mest skadelig? Brus eller røyk? Hvis brusen fører til syreskader på tenner og overvekt kan det bli samfunnsproblem. 

Så lenge folk holder seg til lettbrus så blir det vel ikke overvekt, men det er klart at det sliter på tennene. Jeg synes ihvertfall det er bedre at folk er avhengig av brus enn røyk, for da slipper vi andre å bli utsatt for skadene og stanken av passiv røyking. 

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så veldig lenge siden veldig mange røyka. Nå hører det med til sjeldenhetene at jeg ser noen som røyker.

De snuser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg er selv glad i Pepsi max, og har det alltid tilgjengelig. Irriterer meg litt over at det er dyrt, men har tenkt at siden det er den ene lasten jeg har (røyker ikke, drikker et par ganger i året, snuser ikke, ikke så veldig glad i sjokolade), så er det vel greit å ha det tilgjengelig som kos. 

Men syntes det var en litt skremmende tanker om dette hadde vært for 30 år siden, kunne jeg røykt istedet og brukt akkurat samme unnskyldning.. 

Men heldigvis tar både helsen og lommeboka mindre skade av en 4-pk Pepsi max i uka enn røyk. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen brusoholikere forklare hvordan dere klarer å drikke enorme mengder brus? Er det fysisk eller psykisk avhengighet?

Hva skjer om dere dropper å drikke noen dager?

Føler dere at brusdrikkingen utover helsa?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg er selv glad i Pepsi max, og har det alltid tilgjengelig. Irriterer meg litt over at det er dyrt, men har tenkt at siden det er den ene lasten jeg har (røyker ikke, drikker et par ganger i året, snuser ikke, ikke så veldig glad i sjokolade), så er det vel greit å ha det tilgjengelig som kos. 

Men syntes det var en litt skremmende tanker om dette hadde vært for 30 år siden, kunne jeg røykt istedet og brukt akkurat samme unnskyldning.. 

Men heldigvis tar både helsen og lommeboka mindre skade av en 4-pk Pepsi max i uka enn røyk. 

Den finnes jo type Rema-cola som koster en brøkdel. Sodastream er også et alternativ.

Anonymkode: a0631...d06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til: synes dere juksebrus smaker bedre enn brus med sukker?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pepsi max er skremmende greier. Virker som om folk mister kontrollen helt.

Nei, prisen som setter en stopp. Spesielt når man ikke får handlet i Sverige. Så her har vi kontroll , ikke pga lysten på Pepsi , men pga lommeboken. 

Anonymkode: e9175...b46

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen brusoholikere forklare hvordan dere klarer å drikke enorme mengder brus? Er det fysisk eller psykisk avhengighet?

Jeg hadde en Pepsi Max avhengig mann, men siden det er jeg som handler så har han kommer over avhengigheten sin 🤣 eg drikker ikke brus selv, dermed kjøper jeg det heller ikke til vanlig..  han fikk hodepine og var generelt ganske sur i en ukes tid, så gikk det over, nå drikker han brus som en " normal" person 🤪 

Så konklusjonen er vel at avhengigheten er både fysisk og psykisk, men at det lett kan overkommes 😄 

Endret av B87C
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere av venninnene mine dytter innpå enorme mengder pepsi max siden det ikke inneholder kalorier og de bruker det til å fylle magen med istedet for å spise  skikkelig mat.

Det høres spiseforstyrra ut. 

Anonymkode: 8d76c...017

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så veldig lenge siden veldig mange røyka. Nå hører det med til sjeldenhetene at jeg ser noen som røyker. Brus derimot, kanskje spesielt Pepsi max og cola zero, er det mange som bøtter ned på. Var det like vanlig å drikke mye brus for enkelte for en liten generasjon siden, eller har dette rett og slett overtatt for røyking? 

Tror ikke det er noe nytt. Har alltid kjent coca-colikere. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Mumlehumle skrev:

Hvis du seriøst lurer på hva som er mest skadelig, så har du virkelig en del å sette deg inn i. 

Skrevet

Jeg drikker ca 1 liter cola zero om dagen. Normalvektig og frisk.  Hvorfor bryr det det at noen drikker mye brus ?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er avhengig av cola, og føler at jeg må ha det i kjøleskapet hele tiden. Kan drikke ganske mye i løpet av en dag og blir nesten urolig hvis jeg ikke har det. Har aldri hatt et eneste hull i tennene eller syreskader, og heller aldri vært overvektig eller at det har gått utover helsa på noen måte.

Anonymkode: 7693a...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...