AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 De bor vel mer skjermet, eller holder det hemmelig. Slipper å gå i butikken, Anonymkode: d23cc...7b3 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Får andre til å handle for seg, får folk til å komme til seg så de slipper ut der det er smitte
Gjest ti10 Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Det er jo en del kjente som har hatt det. Tom Hanks, Rita Wilson, Boris Johnson kommer jeg på i farta. I Norge er det vel skuespillerne Kristofer Hivju og Marit Adelaide Berg. Flere i TV2, bl. a. Wenche Andersen i God Morgen Norge osv. Har også lest om flere internasjonale kjendiser som jeg ikke husker navnene på, bl. a. en kjent svensk programleder. Det er nok ikke færre kjendiser som får det enn vanlige folk. Sikkert også noen som ikke er åpne om det.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 2 minutter siden, ti10 skrev: Det er jo en del kjente som har hatt det. Tom Hanks, Rita Wilson, Boris Johnson kommer jeg på i farta. I Norge er det vel skuespillerne Kristofer Hivju og Marit Adelaide Berg. Flere i TV2, bl. a. Wenche Andersen i God Morgen Norge osv. Har også lest om flere internasjonale kjendiser som jeg ikke husker navnene på, bl. a. en kjent svensk programleder. Det er nok ikke færre kjendiser som får det enn vanlige folk. Sikkert også noen som ikke er åpne om det. Torbjørn røe isaksen, kona til hivju, en sv politiker, Per Egil hegge, prins Charles, fyrsten av Monaco.. Anonymkode: da2d3...8fc 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Det er ikke så mange i verden som er smittet generelt. Anonymkode: 805ea...18b 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Det er jo en del kjendiser som har hatt det, men få er døde fordi viruset har lav dødelighet generelt. Det er ikke rarere med få døde kjendiser, enn at de fleste av oss kjenner få eller ingen som har dødd av viruset. Anonymkode: 231b9...90a 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 Mange kjendiser og politikere har da hatt korona. Kjente personer reiser mye og møter mange mennesker, så det er jo ikke så rart. At ingen kjendiser har dødd er nok fordi veldig få dør av korona. Og at få kjendiser er 80+0 Anonymkode: 44f2b...764 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #9 Skrevet 21. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 5b403...8ec Hva vet du om hvor mange kjendiser som er smittet eller ikke? Hadde du ventet at "kjendissentralen" gikk ut med info om hver eneste kjente person som ble smittet, slik at disse fikk sin daglige dose med eksponering i media? Anonymkode: f38e7...ddd 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #10 Skrevet 21. mai 2020 Hvis du er avhengig av jobben for å få inntekt, så må du ut i samfunnet og risikere smitte. Så litt på hvordan arbeidsforholdene vedrørende klesindustrien i Bangladesh håndterte dette. Der var det fulle busser, uavhengig av sykdom eller ikke, og samfunnet gikk sin normale gang fordi folk ikke har råd til å ikke dra på jobb. Det går utover helsen. Derfor sies det at det er dyrt å være fattig. Konsekvensene på sikt er høyere enn den korte livsnødvendige gevinsten i form av inntekt. Jeg tilhører øvre middelklasse i forhold til norsk standard, og de 10 % av verdens rikeste (som utgjør hele Europa egentlig) i forhold til ansatte i klesindustrien i Bangladesh: dette gjør at jeg har et stort hus, med mange toaletter og rom, slik at man slipper å smitte hverandre innad i familien. I tillegg har vi råd til å gjøre store dyre innkjøp av mat en gang i uken, slik at vi kan beregne bedre, fremflor å leve på dag-til-dag-lønn. Fritidsreiser begrenses, og jeg har råd til å ikke dra på jobb. Sjansen for å bli smittet øker 200 % ved å bare gå ut døra hjemmefra. Så jeg, kjendiser og rikinger har store hus, og råd til å ikke måtte jobbe = vi kan sitte stille i vår 1000 kvm. og se TV-serier i stedet hele dagen. Da blir du ikke smittet. Og hvis man som oss også har investert i å gjøre kjelleren til et skikkelig gymstudio, så holder man seg også i form, ja. Det er dyrt å være fattig. Det å være rik gjør at jeg kan betale meg ut av risikosonen, ja. Anonymkode: b168f...676
hlidskjalf Skrevet 21. mai 2020 #11 Skrevet 21. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 5b403...8ec Fordi viruset er totalt ufarlig for de aller fleste og da er det mange som knapt legger merke til det. Og når man nærmest må lete med lupe for å finne kjendiser sier det seg selv at dette er harmløst. Hvor mange kjendiser var det igjen? Tom Hanks, Hivju og prins Albert? Og det var sensasjon og krigsoverskrift da de fikk påvist smitte, enda de ble helt friske igjen. Hva med alle de tusener på tusener av andre friske megastjerner? Tom Cruise, Paul McCartney, Johnny Depp, Sylvester Stallone, Usain Bolt, Will Smith bare for å nevne noen. 1
Anbefalte innlegg