Gå til innhold

To barn ligger på respirator i Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ett i barneskole alder, og en på 13.

Synes det er skremmende.

Anonymkode: e20de...eb6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja vel. Skjønner ikke helt poenget med tråden?

Anonymkode: 80103...378

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel. Skjønner ikke helt poenget med tråden?

Anonymkode: 80103...378

Alle som sier at dette ikke er farlig for barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det er snakk om i utgangspunktet friske barn?

Anonymkode: cc7e9...b02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Link?

Anonymkode: 2a937...de1

AnonymBruker
Skrevet

Hva så?

Misforstå meg rett, men jeg tror flere barn i Sverige ligger innlagt og står i fare for å dø pga helt andre ting enn korona.

2 barn av over 10millioner innbyggere... det er mer sannsynlig at barnet dør av drukning i sommer. Skal ikke noen barn bade da? Eller er det beste kanskje å leve livet?

Anonymkode: 6e8b3...464

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke flere? Det var fint å høre.

Anonymkode: 1d616...3c7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en idiotgjeng. 

Anonymkode: 811bc...702

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noe sees på som ikke potensielt farlig for barn, er det jo fordi få barn vil få det. Ikke at ingen barn vil få det. Barn kan også ha underliggende sykdommer.  Vi harjo sett til nå, i alle land at det er de mellom 80 og 100 år som er i flertall av de som dør av covid19, antallet blir lavere og lavere hvor yngre folk er. Da kan man dra den konklusjon, at covid19 ikke er særlig farlig for de under 60 år-

Anonymkode: af523...5a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er ingen bombe at noen få blir hardt rammet av Covid-19. Men det er statistisk sett veldig, veldig få. Jeg er ikke bekymret på vegne av egne barn, det et langt mer sannsynlig at de havner i andre farlige situasjoner i tiden som kommer.

Helt risikofritt kommer livet aldri til å bli, og det lever jeg godt med.

Anonymkode: 90fa5...36e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Da kan man dra den konklusjon, at covid19 ikke er særlig farlig for de under 60 år-

Anonymkode: af523...5a7

Så spørs det hva du legger i ordet "farlig ".

Snakker du utelukkende om død, ja da har du rett.  Snakker du om alvorlig sykdom med potensiell skadelige senvirkninger er bildet et annet. 

Det er flere under 70 år som overlever alvorlig covid-19-sykdom fordi yngre tåler behandlingen bedre, men historien viser at mange blir da syke nok, og over flere uker.  (Ca 2 uker ved lett sykdom, og ofte over 6 uker ved alvorlig sykdom)

Anonymkode: 6de1a...3a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spørs det hva du legger i ordet "farlig ".

Snakker du utelukkende om død, ja da har du rett.  Snakker du om alvorlig sykdom med potensiell skadelige senvirkninger er bildet et annet. 

Det er flere under 70 år som overlever alvorlig covid-19-sykdom fordi yngre tåler behandlingen bedre, men historien viser at mange blir da syke nok, og over flere uker.  (Ca 2 uker ved lett sykdom, og ofte over 6 uker ved alvorlig sykdom)

Jeg vil bare legge til, mennesker under 60 år står for ca 40 % av alle sykehusinnleggelser grunnet covid-19  i Norge.  (407 av 1048)

41 % av de innlagte på intensiven er under 60 år (90 av 218).

Som sagt, det er ufarlig for de under 60 hvis man utelukkende tenker dødsfall, men hvis man samtidig ser på alvorlig sykdom er det ikke så stor forskjell på over eller under 60 år.  (Så kan man differensiere ytterligere på alder under 60 år, men siden 60 år ble nevnt i innlegget jeg svarte på, valgte jeg å fokusere på den alderen)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du vil oppnå med denne tråden egentlig? Prøve å overbevise folk om at korona er farlig for barn? Det får du ikke til, tvert i mot tyder absolutt alt på at det er svært ufarlig for barn.

Anonymkode: 0ae10...c87

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er skremmende.

Kilde? 

Og de ligger på respirator pga korona? 

Like skremmende som at barn havner på respirator hvert år av flere forskjellige grunner, blant annet infeksjoner av ulike slag. Ikke overraskende at noen gjør det på grunn av korona, selv om det heldigvis ut fra tallene er sjeldent. 

Anonymkode: aca86...047

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Alle som sier at dette ikke er farlig for barn.

Ja, men ingen har sagt at ingen barn blir smittet eller kan dø. 

Anonymkode: 019f2...5a4

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er skremmende.

Jeg synes det var mer skremmende at to ungdommer døde av vanlig influensa i vinter. Covid-19 er mindre farlig for unge enn influensa.

Er det ikke værre å dø enn å ligge i respirator en liten stund?

https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa

Endret av Krantz95
  • Liker 3
  • Opprett ny...