Gjest Eastcoast Girl Skrevet 27. juni 2005 #1 Skrevet 27. juni 2005 Hei alle sammen... jeg er forlovet med amerikaner og vi er bosatt i USA, men gifter oss i Norge sen-sommeren 2006. Vi kommer ogsaa til aa flytte til Norge det neste aaret. Det hadde vert veldig interesant aa hore om andre som har giftet seg med utlendinger og hvordan bryllupet var...vi regner med aa ha mellom 50-60 amerikanere som kommer i bryllupet (inkl. hans familie og vaares venner her i USA)...kommer til aa bli interessant! Vi gleder oss masse. Venter spent paa andres erfaringer!
Gjest Brudeberta Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 73 stk, har lest innlegget..ingen har svart... :-? Blir nok spennende med norsk-amerikansk bryllup! Har ingen erfaring eller gode råd å komme med desverre! Jeg vet bare at vi kommer til å gifte oss i Nord-Norge. (Han er nordfra) Og vi bor jo i Oslo-området, ca. 100 mil unna! Så planleggingen til dette bryllupet gruer jeg meg til! Men men, det går nok bra det også! Ønsker dere lykke til i hvertfall!!! :-)
Gjest mdms Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Gifter meg selv med en utlending om mindre enn to måneder. Dessverre er det ikke så mange fra hans familie som kan komme til bryllup i Norge, men det hadde jo vært det samme med min familie hvis vi hadde lagt bryllupet til hans hjemland. Det vi prøver å legge vekt på er at selv om bryllupet er i Norge så blir det tradisjoner fra begge land. Selvfølgelig blir det mere norsk, men vi prøver likevel å være litt obs på dette. En annen ting når man gifter seg med en utlending og får hans familie på besøk er at det følger mere planlegging. Ikke bare må dere planlegge dagen, men oftest må det planlegges noe i dagene før og etter for de gjestene som kommer langveisfra. Nå får jeg snart svar på hvor mange som kommer fra hans familie og da må jeg bestille overnatting for dem og passe at det er nok biler og ha litt program (finne ut hva de vil se og om det er åpent osv. ). Det er litt ekstra planlegging, men det gjør man jo med glede. Lykke til med ditt bryllup.
*CHOUCHOU* Skrevet 28. juni 2005 #4 Skrevet 28. juni 2005 Jeg skal ogsa gifte meg med en utlending,-i utlandet om 1 mnd! Som alle andre sier sa krever det litt mer planlegging bare. Mht hotell osv. Ang taler sa har vi bestemt oss for a lage et lite personlig "hefte" til hver som fungerer som bordkort men som ogsa inneholder meny og taler oversatt til riktig sprak. Siden jeg bor i utlandet har jeg tenkt a samle alle vare norske gjester dagen för (ankomsdagen til de fleste) til buffet middag og kos hjemme hos oss. Min kjaere treffer sine tilreisende. Dagen etter bryllupet blir det grilling for alle. Lykke til med planlegging av bryllupet ditt!
Gjest Eastcoast Girl Skrevet 28. juni 2005 #5 Skrevet 28. juni 2005 Takk for svar. Jeg er klar over all planlegging og siden de fleste gjestene kommer i en uke eller lengere blir det masse arrangementer og en del styr tror jeg....men blir koselig aa faa begge familier tilstede. Det blir store lunch buffet hos foreldrene mine dagen etter bryllupet. Blir sikkert feiring og fest i en uke - ikke meg imot. Gleder meg masse....Menyer og noen taler vil bli oversatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå