Gå til innhold

Kan jeg kalle ungen Honning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min oldefar het Henning og jeg ønsker å kalle han opp men jeg ønsker å gi barnet sitt eget navn 🥰🥰

Anonymkode: 02c63...d9a

Hva med Heine? 

Anonymkode: df07e...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til synes jeg man skal gi et navn som «sømmer seg» når man og blir voksen. «Honning» som navn gir ikke akkurat det beste inntrykket av foreldrene må jeg si. Ville sikkert vært mer pop blant 70-tallets blomsterbarn :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis etternavnet begynner på Bjørn (som Bjørndal) og Bie som andre etternavn, kan man sikkert bruke Honning:

Honning Bie Bjørndal høres veldig fint ut.

Anonymkode: 65543...bac

Kan legge til at idag er det bienes dag - så hvis han er født 20. mai, får navnet Honning litt mer sjarm.

Dersom etternavnet bare er Bie, vil "Bjørn Honning Bie" kanskje passe bedre.

Men husk for all del å melde ungen inn i Natur&Ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du likt å hete Honning? Eller hva ville du tenkt om en mann, gjerne en du skulle ansette i en lederposisjon, som hadde navnet Honning Olsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS, det synes jeg var en kjempeidé! Kjør på! SÅÅ forfriskende med et nytt navn. Klart at barnet må få sitt eget navn. Det er jo et unikt barn. ALLE burde få sitt eget navn, egentlig. Selv ville jeg gjerne hett Turmalin Onyx. ;) 

:sarkasme: 

Nei... jeg synes ikke det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg stemme for JA!! Nå er det slik t alle ungene i Norge heter set samme. Til IG med søstre og venninner krangler om hvem som hadde deg fineste navnet først. Og EE ender med å kalle ingen sin det samme. Så jeg sier, kjør på. Velg noe DU liker som ikke er endel av topplista!🤗

Anonymkode: 6b90f...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Ullvott said:

Til TS, det synes jeg var en kjempeidé! Kjør på! SÅÅ forfriskende med et nytt navn. Klart at barnet må få sitt eget navn. Det er jo et unikt barn. ALLE burde få sitt eget navn, egentlig. Selv ville jeg gjerne hett Turmalin Onyx. ;)

Turmalin Onyx blir kanskje litt for mye av det gode, selv om navnet definitivt har sitt unike preg.

Men hvorfor ikke Zumpa eller Uxmalia ...?

Synes jeg ser for meg klasseforstanderen som skal sette sammen grupper for gruppearbeid: "Og i gruppe tre har vi Pegasus, Tilo, Xander, Honning, Zumpa og Lillemor."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt at "Honning" var en jente, dersom noen faktisk hadde det navnet.

Anonymkode: 9e6b1...719

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde tenkt at "Honning" var en jente, dersom noen faktisk hadde det navnet.

Anonymkode: 9e6b1...719

Det var min tanke også!

Anonymkode: 39f2b...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Timian går vel inn i tradisjonen med plante- og blomsternavn, og kan nok ikke brukes som et argument for "matnavn". 

Heldigvis. 🤣 

Anonymkode: 36beb...099

Jeg tenker på ertesuppe med en gang jeg hører ordet/navnet Timian.  Fordi jeg bruker timian i ertesuppe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turmalin Onyx blir kanskje litt for mye av det gode, selv om navnet definitivt har sitt unike preg.

Synes jeg ser for meg klasseforstanderen som skal sette sammen grupper for gruppearbeid: "Og i gruppe tre har vi Pegasus, Tilo, Xander, Honning, Zumpa og Lillemor."

Jeg føler jeg er der noen ganger allerede. 

Hilsen barneskolelærer. 

PS: For noen år tilbake så var det "I gruppe 1 har vi Leah med H, Noa uten H, Sarah med H og Christine med C. Gruppe 2 er Noah med H.."

Anonymkode: 55134...fbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg synes ikke noe om Honning som navn.

Men hva med å kalle barnet Jan Henning, Per Henning John Henning, eller Bjørn Henning? Da er han oppkalt - men har sitt eget navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.5.2020 den 0.08, AnonymBruker skrev:

😂🤣 Takk for en god latter.

Jeg sier som jeg pleier. Jeg vil ikke anbefale å gi et navn som er belastende for ungen (som også skal vokse og ha navnet hele sitt liv).

Anonymkode: 19f9a...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Blir en brutal skole tid for ungen... Dette vet du. Burde ikke være sånn men sånn er det. 

Anonymkode: 2ac35...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, stakkars barn. Legg fra deg egoturen og tenk over konsekvensene. 

Anonymkode: 23a66...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min har et navn som bare 250 stykk har som eneste fornavn i Norge. Det ligner  litt på et veldig vanlig guttenavn og mange klarer ikke å verken skrive eller uttale det riktig.  Sammen med etternavnet som også er spesielt er han eneste i Norge.  Har småangret noen ganger fordi han selv var misfornøyd i barndommen, men da jeg fortalte at han selv kunne bytte da han ble 18 år hjalp det.  Men tenk dere om.

Anonymkode: 18fd4...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...