AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Gikk tur i dag, på fortauet kommer det imot meg 4 tenåringer som bare går ved siden av hverandre. Jeg stopper opp og ventet, de går fortsatt fire i bredden. Da de har gått forbi meg sier en, « corona er ikke så farlig da». Jeg er stort sett rolig og ikke lett å irritere, men da tente jeg. Svarte at « å ja er du ekspert». Følte at de gjorde narr av meg. Er ikke hysterisk ang corona, men jeg prøver å være litt forsiktig. Sikkert litt dumt å reagere sånn, men ble forbanna. Anonymkode: 9ee94...111 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gikk tur i dag, på fortauet kommer det imot meg 4 tenåringer som bare går ved siden av hverandre. Jeg stopper opp og ventet, de går fortsatt fire i bredden. Da de har gått forbi meg sier en, « corona er ikke så farlig da». Jeg er stort sett rolig og ikke lett å irritere, men da tente jeg. Svarte at « å ja er du ekspert». Følte at de gjorde narr av meg. Er ikke hysterisk ang corona, men jeg prøver å være litt forsiktig. Sikkert litt dumt å reagere sånn, men ble forbanna. Anonymkode: 9ee94...111 Er du risikopasient kanskje? Jeg har tenåring i hus og vet at de er meget selvsentrerte, så ikke vits å ta det personlig. Og så skal se tøffe seg så fælt da vet du. Anonymkode: 3f860...078 9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du risikopasient kanskje? Jeg har tenåring i hus og vet at de er meget selvsentrerte, så ikke vits å ta det personlig. Og så skal se tøffe seg så fælt da vet du. Anonymkode: 3f860...078 Ja, jeg er i risikogruppen. Ganske teit at jeg ble forbanna. Anonymkode: 9ee94...111 6
hlidskjalf Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Men de hadde jo rett. Corona er ikke så farlig. Men ellers er jeg enig i at det er irriterende når folk går fire i bredden. 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Lite respektfullt å si. Selv om det ikke ble så farlig for samfunnet som vi fryktet i denne omgang, så kunne det jo være at du hadde mistet en nær slektning, eller at du var veldig redd(med god eller dårlig grunn). De tenker nok ikke så langt som de bør. Anonymkode: 48973...5a4 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 On 5/20/2020 at 9:35 PM, AnonymBruker said: Gikk tur i dag, på fortauet kommer det imot meg 4 tenåringer som bare går ved siden av hverandre. Jeg stopper opp og ventet, de går fortsatt fire i bredden. Da de har gått forbi meg sier en, « corona er ikke så farlig da». Jeg er stort sett rolig og ikke lett å irritere, men da tente jeg. Svarte at « å ja er du ekspert». Følte at de gjorde narr av meg. Er ikke hysterisk ang corona, men jeg prøver å være litt forsiktig. Sikkert litt dumt å reagere sånn, men ble forbanna. Anonymkode: 9ee94...111 De har jo helt rett, og i denne saken er det ikke godt å si hvem av dere som er eksperten(e) her. Og uansett, det er unger - de ser litt annerledes på mye, er supermenn og tåler alt. Det er ikke din oppgave å oppdra dem dog. Anonymkode: 84a32...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 På 21.5.2020 den 5.43, hlidskjalf skrev: Men de hadde jo rett. Corona er ikke så farlig. Men ellers er jeg enig i at det er irriterende når folk går fire i bredden. Du forsetter å utvise forrakt for alle de som rammes av dette, motbydelig! Anonymkode: a2619...355 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Lat som om du får hosteanfall når de er 1meter unna. Det er ikke bare tenåringer som er idioter her. Anonymkode: 6334c...171 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 At fire går i bredden og ikke flytter seg for møtende er irriterende uansett. Men jeg hadde ikke brydd meg, sjansen for at en av de fire er smittet og i tillegg hoster på deg akkurat i det du passerer er antagelig mindre enn å bli påkjørt av en bil i neste kryss. Så jeg ville ikke giddet å si noe. Anonymkode: a2947...6da 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 På 21.5.2020 den 5.43, hlidskjalf skrev: Men de hadde jo rett. Corona er ikke så farlig. Men ellers er jeg enig i at det er irriterende når folk går fire i bredden. Selv om det kanskje ikke er farlig for deg, er det flere som ikke burde få det. Mange har dødd av det, hvis du ikke har fått det med deg. Men pytt pytt, så lenge det ikke rammer deg er det ikke så farlig. Anonymkode: e23e4...2a4 7
hlidskjalf Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om det kanskje ikke er farlig for deg, er det flere som ikke burde få det. Mange har dødd av det, hvis du ikke har fått det med deg. Men pytt pytt, så lenge det ikke rammer deg er det ikke så farlig. Anonymkode: e23e4...2a4 I prosentandel et det ikke mange nei. Vi snakker 0,1% og de rammede er stort sett 90-åringer. Og de færreste kan håpe på å bli 90 uansett. 1
hlidskjalf Skrevet 22. mai 2020 #13 Skrevet 22. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forsetter å utvise forrakt for alle de som rammes av dette, motbydelig! Anonymkode: a2619...355 Ettersom viruset så å si er ufarlig fnyser jeg av hysterikerne ja. Selvfølgelig tragisk for de uheldige som stryker med det, men det er ekstremt sjelden. Såpass sjelden at folk melder seg i hopetall for å frivillig bli smittet. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #14 Skrevet 22. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lat som om du får hosteanfall når de er 1meter unna. Det er ikke bare tenåringer som er idioter her. Anonymkode: 6334c...171 Man kan gå med munnbind også. Da virker man litt mer sketzy så man får gå i fred. Enda bedre er det å hoste skikkelig mens man går med munnbind da rygger folk godt unna... 😄 Anonymkode: a2619...355 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #15 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, hlidskjalf skrev: Ettersom viruset så å si er ufarlig fnyser jeg av hysterikerne ja. Selvfølgelig tragisk for de uheldige som stryker med det, men det er ekstremt sjelden. Såpass sjelden at folk melder seg i hopetall for å frivillig bli smittet. Troll... Anonymkode: a2619...355 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #16 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, hlidskjalf skrev: I prosentandel et det ikke mange nei. Vi snakker 0,1% og de rammede er stort sett 90-åringer. Og de færreste kan håpe på å bli 90 uansett. For samfunnet er det ikke så ille, men det kan være ille for en person. Kanskje hun hadde mistet faren sin av korona uten at ungdommene visste det? Eller kanskje hun er svært uheldig og får et alvorlig sykdomsforløp om hun får det? Man kan fint diskutere hvor store risikoer samfunnet bør ta, men å si at korona ikke er ille for enkeltmennesker, er ikke så lurt. Anonymkode: 48973...5a4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #17 Skrevet 22. mai 2020 Ikke så farlig, neida, bare uker i koma i respirator og måneder på Sunnaas etterpå for å lære å bruke kniv og gaffel igjen. Pyttsann. Anonymkode: 46f3f...ad5 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #18 Skrevet 22. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: For samfunnet er det ikke så ille, men det kan være ille for en person. Kanskje hun hadde mistet faren sin av korona uten at ungdommene visste det? Eller kanskje hun er svært uheldig og får et alvorlig sykdomsforløp om hun får det? Man kan fint diskutere hvor store risikoer samfunnet bør ta, men å si at korona ikke er ille for enkeltmennesker, er ikke så lurt. Anonymkode: 48973...5a4 Det er mye som er ille for enkeltmennesker. Feks at vi alle en gang skal dø, noen tidlig, noen sent. Noen stille, noen med kamp. Alle mine venner og familiemedlemmer som har dødd opp gjennom årene har gjort det av sykdommer som verken samfunnet, media eller kg har brydd seg om. Det er ikke verre å dø som 90-åring av corona enn som 15-åring av kreft. Men det er bare det første som medfører sak i nyhetene og kondolanser fra statsministeren. Anonymkode: a2947...6da 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #19 Skrevet 22. mai 2020 Seriøst, hvor stor smittefare utsetter man seg egentlig for ved å passere 4 personer utendørs i løpet av 2-3 sekunder?? Men når det er sagt, så hadde det vært hyggelig om folk i sin alminnelighet gikk slik at andre kunne passere dem på veien i stedet for i grøfta. Anonymkode: 0588d...17c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #20 Skrevet 22. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke så farlig, neida, bare uker i koma i respirator og måneder på Sunnaas etterpå for å lære å bruke kniv og gaffel igjen. Pyttsann. Anonymkode: 46f3f...ad5 Kilde? At noen tilbringer uker på respirator er nå en ting. Men har ikke sett noe om at folk blir så preget. Og er det overhyppighet av koronarammede, dvs er det flere av dem som blir alvorlig syke av korona som krever den type opptrening, eller er det tilsvarende som for andre infeksjoner? Synes vi skal holde oss for gode til å kaste ut udokumenterte påstander midt i en pandemi. Anonymkode: ab2c6...a1f 3
Anbefalte innlegg