Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut i fra hvordan genetikken i familien min ser ut, tipper jeg at jeg vil leve til 2079.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar ikke med differanser på levevaner og ulykker som kan skje deg da?

Tja de blir veldig gamle på min mors side , oldemor ble 95

Så tipper jeg lever til 2060 .. har en alvorlig nevrologisk sykdom som kan sette meg i rullestol /få svelgeproblemer  innen jeg blir så gammel-men forskningen går stadig fremover så hvem vet.

Man kan bli påkjørt av bussen imorgen  😱

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er masse tilfeller av demens (noen av dem Alzheimers) i familien så jeg tenker at det ikke er noe poeng å leve lenger enn jeg har god helse. Dvs ca. 80.

Anonymkode: 1cffe...a96

Skrevet
12 minutter siden, Rogadame skrev:

Du tar ikke med differanser på levevaner og ulykker som kan skje deg da?

Tja de blir veldig gamle på min mors side , oldemor ble 95

Så tipper jeg lever til 2060 .. har en alvorlig nevrologisk sykdom som kan sette meg i rullestol /få svelgeproblemer  innen jeg blir så gammel-men forskningen går stadig fremover så hvem vet.

Man kan bli påkjørt av bussen imorgen  😱

Nei, for det er helt irrelevant med tanke på genetikk.

Skrevet
3 minutter siden, edwardnigma skrev:

Nei, for det er helt irrelevant med tanke på genetikk.

Hva med hvor du bor da?

Jeg hadde aldri fått min sykdom feks om jeg var født i Brasil.. helst nordiske og generelt folk nord for ekvator som får spesifikke lidelser. Har du tatt dette med i din beregning?

Skrevet

Besteforeldrene mine ble 93, 92, 79 og 75. De to eldste døde av alderdom, en døde av alderdom og var i tillegg dement (ikke alzheimers) og den siste døde av kreft. Plusser jeg disse og deler på 4 har vi et snitt på 84,75 år.

Da lever jeg trolig til januar år 2071, hvis vi baserer alt på genetikk og en høyst useriøs utregning.

Men ser vi bort ifra genetikk og tar med kosthold og livsstil tror jeg det ser verre ut. Hvis jeg blir like gammel som faren min som døde før fylte 50, vil jeg dø høsten 2034. Sammenligner jeg hans livsstil med min, så tror jeg han spiste sunnere enn meg, men han røkte i mange år og drakk mer alkohol enn meg. Alt i alt har jeg kanskje litt bedre kosthold og livsstil enn han, og kanskje jeg da blir noen og femti. 

Vi må også ta høyde for medisinsk utvikling og at flere og flere blir friske av sykdommer som kreft fremover. Samtidig kan det skje en ulykke når som helst, og kreft er heller ikke alltid noen livsstilssykdom. Det er mye tilfeldigheter ute og går, og man kan ikke estimere hvor gammel man blir.

Personlig ser jeg ikke for meg å bli særlig gammel. Det nærmeste jeg vil estimere er at det blir på 2040-tallet, mellom alderen 53-63. Selvsagt forutsatt at jeg ikke gjør ende på det ved egen hjelp før den tid.

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 80 og 90 år. 

Anonymkode: dcdd0...81c

Skrevet
Akkurat nå, Rogadame skrev:

Hva med hvor du bor da?

Jeg hadde aldri fått min sykdom feks om jeg var født i Brasil.. helst nordiske og generelt folk nord for ekvator som får spesifikke lidelser. Har du tatt dette med i din beregning?

Jeg bor og skal bo i Norge resten av livet. Hadde du vært født i Brasil hadde du mest sannsynlig vært fattig og dødd av livsstilsrelaterte sykdommer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge jeg lever kommer ann på om jeg får kreft eller demens. Mine foreldre døde av dette. Kan også bli påkjørt av en buss, eller dette ned i en smøregrav!

Anonymkode: dadec...b14

Skrevet

tror jeg når 80-90.. men håper jeg parkerer tøflene pga noe brått, lang tids sykdom er min største skrekk.

Skrevet
1 minutt siden, Skiftenøkkel skrev:

tror jeg når 80-90.. men håper jeg parkerer tøflene pga noe brått, lang tids sykdom er min største skrekk.

Veldig få dør med «skoene på»! Dessverre, og heldigvis vet de fleste av oss ikke når vi skal dø.

Skrevet
1 time siden, edwardnigma skrev:

Ut i fra hvordan genetikken i familien min ser ut, tipper jeg at jeg vil leve til 2079.

Hva tror dere?

Du er død akkurat nå.

Men en tanke oppstår som sier: "Nei, jeg lever!"

Men etter hvert vil den tanken dø.  Din tro er ikke så mye død, som det er livet. Når du tror at du er i live, er tapet av den troen bokstavelig talt din død.

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 80 år

Anonymkode: 97079...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra mine besteforeldre så kan jeg anta at jeg skal leve til 2073, men jeg har en del variabler som de ikke sliter med så hvem vet. 

Anonymkode: cc9d7...424

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Tror ikke jeg lever mer enn... max 5 år til, da tar jeg i. Genetisk så hadde jeg kunne blitt mellom 80 og 90. 

Skrevet

Nja, så lenge jeg lever til guttungen er stor nok til å klare seg selv så er jeg fornøyd. Regner nå med å tippe 50 iallfall.😊 Genetisk sett så kan jeg i teorien leve lenge, men man vet jo aldri.

Skrevet

Farfar døde i ei ulykke når han var 95. Jeg tenker at jeg fort kan bli 108, og bekymrer meg litt for pensjonen. 40 år uten yrkesinntekt  på en minimal pensjon er skummelt.

AnonymBruker
Skrevet

Basert på statistikk og mine forfedres helsehistorie så er sjansen stor for at jeg stupper før 2048, er født i 1980.

Anonymkode: d603a...4e0

AnonymBruker
Skrevet

Ligger dårlig an genetisk, blir vel maks 60. Men nå er vel koronaen spådd å eksplodere igjen om to uker, var det ikke sånn, så da lever jeg vel i tre uker til.

Anonymkode: b5eac...89f

Skrevet
5 timer siden, I Grosny skrev:

Farfar døde i ei ulykke når han var 95. Jeg tenker at jeg fort kan bli 108, og bekymrer meg litt for pensjonen. 40 år uten yrkesinntekt  på en minimal pensjon er skummelt.

Jeg gir ikke pensjon EN liten tanke engang. Vet at jeg er dau før jeg blir pensjonist. Om det blir selvmord, kreft, hjerteinfarkt, slag eller ulykke, gjenstår å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...