Gå til innhold

Hvilke ting kunne du ha behov for å leie ?

Ms. Clean

Anbefalte innlegg

Vi lever i er forbrukersamfunn hvor 'bruk og kast' er blitt nesten normalt, og oppbevaring blir en større og større utfordring.

Hvilke ting ville du valgt å leie istedenfor å eie, hvis du hadde hatt muligheten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Verktøy. Jeg elsker å fikse ting hjemme og bygge møbler osv fra bunnen av, har måtte bruke mye penger på verktøy jeg ofte bare har hatt bruk for et par ganger, er ingen i nærheten av den lille byen jeg bor i som driver med utleie av slikt, vet det er populært i blant annet Oslo osv.

Anonymkode: 94b0d...ded

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verktøy.  ...har måtte bruke mye penger på verktøy jeg ofte bare har hatt bruk for et par ganger, 

Interessant. Kan jeg få spørre om hva slags vektøy ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leier større verktøy. Skal f.eks hente en hoppetusse i dag fordi jeg holder på å skal legge heller bak huset.

Anonymkode: 789b4...898

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verktøy. Jeg elsker å fikse ting hjemme og bygge møbler osv fra bunnen av, har måtte bruke mye penger på verktøy jeg ofte bare har hatt bruk for et par ganger, er ingen i nærheten av den lille byen jeg bor i som driver med utleie av slikt, vet det er populært i blant annet Oslo osv.

Du kan selge de på finn når du ikke trenger dem lenger. 

Anonymkode: 6edac...61b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grassklipper! Eller kantklipper kanskje. Har en liten hageflekk, ikke stor nok til at jeg gidder å investere i klipper selv. Men det er kjedelig å klippe hele med gressaks... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Trondheim kan du leie verktøy på biblioteket, det kan man kanskje flere steder? 

Anonymkode: a73c2...3d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2020 at 7:49 PM, Ms. Clean said:

Vi lever i er forbrukersamfunn hvor 'bruk og kast' er blitt nesten normalt, og oppbevaring blir en større og større utfordring.

Hvilke ting ville du valgt å leie istedenfor å eie, hvis du hadde hatt muligheten ?

Bil, kunst til å ha på veggene, bokklubb der bøkene skal returneres eller sendes videre når man har lest dem, motorsag og andre elektriske sagtyper, pussemaskin, poleringsmaskin, rensemaskin for gulvtepper, elsykkel, truger, alpinski.

Utstyr til barn, kunne godt leid bæremeis, sykkelvogn, pulk og andre ting man normalt ikke bruker veldig mye eller bare deler av året. Jeg kjøper som regel brukt og selger videre etterpå men leieordning hadde vært bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Myrmica skrev:

Grassklipper! Eller kantklipper kanskje. Har en liten hageflekk, ikke stor nok til at jeg gidder å investere i klipper selv. Men det er kjedelig å klippe hele med gressaks... 

Om du skulle begynt å leie dette én gang i uka gjennom sommeren tror jeg du raskt ville funnet ut at det ville vært betydelig billigere og enklere å kjøpe en gressklipper til 2000 kr. 

Endret av Traktor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gressklipper

- Motorsag

- Stillas, lift, stiger

- Henger

- Båt, kano, kajakk

- Spesialverktøy

- ATV og snøscooter

- Kjelke og spark

- Fjellski

- Vedkløyver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Myrmica skrev:

https://www.bygghjemme.no/hage-och-utemiljo/hagemaskiner/gresstrimmer/elektrisk-gresstrimmer/trimmer-makita-ur3000/p-719888?utm_source=prisguide&utm_medium=pa&utm_campaign=

Anonymkode: 789b4...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg klarer å komme på i farten er eventuelt bil, når jeg en gang får lappen. ;) Og eventuelt skøyter og muligens slalåmutstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt av verktøy! (alt fra skrutrekker og drill til store maskiner som båndsager, kapp/gjærsager, motorsager og enda større. og alt derimellom)
Bilhengere
Tepperenser 

Anonymkode: 91559...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være alt fra pynt til tepper/gardiner og ja.. verktøy, alt mulig faktisk! Virker som om mange bytter stiler og ting hele tiden, hvorfor ikke ha dem på rundgang mener nå jeg :)  Mange gode foretningsmuligheter i utleie! 

Anonymkode: 9a270...161

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 hours ago, moho said:

bokklubb der bøkene skal returneres eller sendes videre når man har lest dem

Populært kalt "bibliotek". Der får man lånt bøker. Noen tilbyr tilogmed ebøker som du kan få levert digitalt. 

Men dere som har lyst til å leie gressklipper... Hvor ofte klipper dere gresset egentlig? Jeg gjør det minst én gang i uka, og skal man kjøre frem og tilbake for å hente en gressklipper og betale leie for det blir det da utrolig dyrt og tungvint. https://www.bygghjemme.no/hage-och-utemiljo/hagemaskiner/gressklipper/sylinderklipper/sylinderklipper-al-ko-comfort-38-5/p-216441

Ganske liten, kjekt for vinterlagring. Stillegående så du kan bruke den på helligdager. Billig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Myrmica skrev:

Kjøp en manuell gressklipper til 299, sånn du dytter rundt på 😊 det går kjempefort og plena blir veldig fin av det. Vi kjøpte en sånn i fjor og synes ikke det er så mye mer stress å jobbe med den enn å drasse fram den elektriske gressklipperen. Liten er den og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, addict skrev:

Kjøp en manuell gressklipper til 299, sånn du dytter rundt på 😊 det går kjempefort og plena blir veldig fin av det. Vi kjøpte en sånn i fjor og synes ikke det er så mye mer stress å jobbe med den enn å drasse fram den elektriske gressklipperen. Liten er den og! 

Når jeg skrev liten hageflekk, så mente jeg liiiten. Det er ikke plass til å dytte rundt på en manuell klipper 🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Myrmica skrev:

Når jeg skrev liten hageflekk, så mente jeg liiiten. Det er ikke plass til å dytte rundt på en manuell klipper 🤭

Haha men da hjelper det jo ikke å leie heller 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...