Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: prøver på barn nr 2, har PCOS, endelig fått eggløsning tilbake etter medisinering og kostholdsendring. 

Mistet i uke 7, og prøvde igjen i syklusen etterpå med godkjenning fra gyn som hadde sett over med innvendig ul. 

Ble gravid igjen rett etterpå, men fikk en _kraftig_ blødning ca 4+6, som varte i en uke. Antok dette var en ny SA. Begynte med EL tester igjen noen dager etter blødningene hadde gitt seg, og de var knallpositive. Viste seg at det enda var HCG i omløp, noe som aldri har vært tilfellet når jeg har mistet tidligere. 

Tok kontakt med gyn som ville ha en sjekk, og han fant igjen en tom livmor - men ville jeg skulle ta HCG for sikkerhetsskyld. Jeg skulle da vært ca 6+3 etter hans beregninger (hvis blødningene ikke var SA). Han var tilfreds hvis nivåene var under 100. 

Nivåene var på 298, og han ville at jeg tok en ny prøve førstkommende mandag (dette var en torsdag, så det blir vel 4 dager senere). Mandag viser nivåene 660. Jeg får beskjed om å reise rett på legevakt om jeg får smerter da det er fare for EXU. Og får ny innvendig UL til fredag.. 

Gruer meg så voldsomt 😞 det er jo ingen sannsynlighet for at dette kan gå bra? Stigningen er lav, og han så ingenting i livmor for ei uke siden.  😞 samtidig så stiger det, så noe utvikler seg vel? Eller kan man ha SA med stigning i HCG i mange uker etterpå ved komplett abort? 

noen tanker, innspill eller oppmuntrende ord? Tåler realiteten altså, så bare kjør på med det også 😂😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å berolige deg - det er liten fare for ruptur av eggleder når du er så kort på vei :) håper hcg går ned ved neste sjekk og du slipper operasjon! 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Neutral90 skrev:

For å berolige deg - det er liten fare for ruptur av eggleder når du er så kort på vei :) håper hcg går ned ved neste sjekk og du slipper operasjon! 

Er vel teknisk sett 7+3 i dag, vet ikke når det evt. blir risiko for ruptur? 

Men syntes det er forunderlig at den har gått fra 300-660 om jeg er så langt på vei? 

Skrevet (endret)
40 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Er vel teknisk sett 7+3 i dag, vet ikke når det evt. blir risiko for ruptur? 

Men syntes det er forunderlig at den har gått fra 300-660 om jeg er så langt på vei? 

Hvis jeg har forstått det riktig så har de innen utgangen av uke 7. Tar ivf så da sjekkes alle for exu ila uke 7.

Min ruptur var ved 8+6 tror jeg det var. 

Endret av Neutral90
Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Hvis jeg har forstått det riktig så har de innen utgangen av uke 7. Tar ivf så da sjekkes alle for exu ila uke 7.

Min ruptur var ved 8+6 tror jeg det var. 

Okei, så det er enda litt tid til å finne ut av dette høres det ut som 🙂 vet du hvordan din HCG stigning var når du hadde EXU? Hadde du smerter/blødninger i forkant? 

Skrevet

Har opprettet en dagbok for de som lurer på hvordan dette går videre. 

Så slipper jeg å spamme ned forumet her med oppdateringer 😂

Skrevet
På 21.5.2020 den 10.51, Snurrepurre skrev:

Okei, så det er enda litt tid til å finne ut av dette høres det ut som 🙂 vet du hvordan din HCG stigning var når du hadde EXU? Hadde du smerter/blødninger i forkant? 

De trodde det var MA så de målte ikke hcg. Blødde flere ganger ja, hadde mye smerter en gang og "vondter" hele tiden. Disse vondt ene skjønner jeg i ettertid var tegn på exu, men det er ikke alt man kan vite som ung heller :) lykke til i da, håper du får noen svar!

PS. Om du får valget om operasjon eller medisin, så ikke ta medisin (er mitt råd), da må du avstå fra prøving en god stund! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

De trodde det var MA så de målte ikke hcg. Blødde flere ganger ja, hadde mye smerter en gang og "vondter" hele tiden. Disse vondt ene skjønner jeg i ettertid var tegn på exu, men det er ikke alt man kan vite som ung heller :) lykke til i da, håper du får noen svar!

PS. Om du får valget om operasjon eller medisin, så ikke ta medisin (er mitt råd), da må du avstå fra prøving en god stund! 

Takk! Jeg har ingen blødninger eller vondt, men er jo antagelig ikke så langt på vei. Får bare se.. er en halvtime til jeg får «dommen» 😅

takk for rådet!  jeg har vært veldig usikker på akkurat det, om det blir aktuelt. Operasjon virker litt «skummelt», men vet ikke om cellegift er noe bedre sånn sett.. iallfall ikke mtp hvor lenge man må avstå fra prøving.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...