AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Hei dere der ute. Jeg hadde for en stund siden en samtale med min kjæreste om antall sexpartnere. Vi var full og samtalen eskalerte. Han er noen år eldre enn meg, og åpenbart så har han forutsetninger for å være både mer voksen, veletablert i selvbildet sitt og flere tidligere sexpartnere. Hans tall var 32 stykker. Og det sjokkerte meg veldig. For den personen jeg kjenner han som og den han på en måte har utgitt seg for å være, samsvarer ikke med antallet. Han har alltid snakket om disse temaene som om han er litt uerfaren, jeg har iallfall sittet igjen med inntrykk av at han ikke har så innmari mange sexpartnere. Han har vært i et forhold i 10 år til sammen med 3 jenter, og han er akkurat fylt 30 år. Så iløpet av de 10 årene, har han altså vært med 3 jenter. Da er det bare 29 igjen, som han da har vært med på veldig kort tid. Jeg får en klump i magen av dette, fordi jeg føler ikke at han har vært ærlig med meg. Jeg vet dessverre noen av menneskene han har rotet med tidligere, og hver gang vi har snakket om de så har han forsikret meg om at "vi ikke har knulla" men med det antallet han har så nekter jeg å tro at han ikke har knulla noen han har rotet med. Jeg sitter igjen med en følelse av å ha blitt ført bak lyset. Jeg er ikke en dame som vil ha en mann som har knulla så mange forskjellige damer, og som jeg kan risikere å måtte forholde meg til i fremtiden f.eks hvis vi får barn og en av disse blir læreren til ungene våres, barnehagelærer osv. Sistnevnte er jo mine tanker spinnet ut av kontroll. Men jeg føler meg ikke bra når jeg vet dette. Jeg reagerte når han avslørte hvor mange det var, med avsky. Jeg spurte "hvordan har du klart å knulle så mange når du har vært i et forhold i 10 år?" svaret hans var "det er jo ingen problem". Hva tenker dere? Hadde dere fått en følelse av turn off av dette? Eller er jeg bare super sensitiv? Kan nevnes at aldersforskjellen vår er 7 år, og at han er min 10.sexpartner. Anonymkode: f7581...8f1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Jeg er en jente på 25 år og har nærmest 20 sex partnere. Jeg liker sex, folk liker sex ... so what. Har det noe å si så lenge han ikke har noe sykdommer? Sex er sex. Og sex er digg Anonymkode: 3a09b...822 12 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Jeg liker også sex. Jeg synes det er digg, men jeg har kanskje issues med at jeg har litt innvikla syn på intimitet. Jeg har blitt utsatt for overgrep da jeg var mindre, så jeg har en slags teori om at man ikke bare ligger rundt. Jeg gjør ikke det. Jeg må ha en psykologisk bånd med en person jeg har sex med. Det betyr ikke at jeg har lite sex, men ja. Vanskelig å forklare. Anonymkode: f7581...8f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Det som er turnoff er å snakke om slik og bry seg om slik. Lev i nuet og ikke i fortida du! Anonymkode: 32e75...48c 12
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker også sex. Jeg synes det er digg, men jeg har kanskje issues med at jeg har litt innvikla syn på intimitet. Jeg har blitt utsatt for overgrep da jeg var mindre, så jeg har en slags teori om at man ikke bare ligger rundt. Jeg gjør ikke det. Jeg må ha en psykologisk bånd med en person jeg har sex med. Det betyr ikke at jeg har lite sex, men ja. Vanskelig å forklare. Anonymkode: f7581...8f1 Men det er jo fordi du har opplevd dette, og det har jo ikke han. Dermed har han en helt annen synsvinkel på dette med sex. Mange i dagens samfunn ligger rundt og det er ikke noe mer enn det. Ikke grav og spør i hvem han har ligget med om det er hun eller hun eller hun... man blir nysgjerrig og vil vite alle detaljer som når, hvor og med hvem.... men det gjør bare vondt værre. Anonymkode: 3a09b...822 4
SoWhat? Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 Hva er det tullet med å snakke om antall? Tema her inne igjen og igjen. Hvorfor er det et tema mellom kjærester? Jeg klarer virkelig ikke å skjønne det. Fortid er fortid, og alle har en. Det som dog forundrer meg litt er hvordan noen holder tellinga når det blir flere enn ti..:-) har en tallet i hodet hele tiden? Men samme det. Det er sikkert ikke så vanskelig å ligge med 32 jenter hvis en regner med ons. Slutt å bekymre deg, og slutt å se ned på kjæresten din. Han er fremdeles den du forelsket deg i? Glem hele greia vil jeg si. 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Turn-off, synes jeg. Men folk er forskjellige. Anonymkode: aa0ca...ad8 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 Trådstarter her. Takk for at dere svarer, jeg liker å se på alle perspektiver og begrunnelser. Det er betryggende å lese alt, og til hjelp. Anonymkode: f7581...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 Jeg har hatt et par flere sexpartnere enn kjæresten din. Jeg ser meg selv overhode ikke som lett eller løs, eller en person som ligger med hvemsomhelst. 95% av mine sexpartnere stammer fra en fireårsperiode da jeg studerte. Jeg flyttet fra hjembyen, fikk masse nye venner, festa mye, traff mange nye folk på studiet og i utelivet. Rent matematisk hadde jeg sex med en ny person ca hver eller annenhver måned i studietida. Jeg hadde det gøy, raste fra meg, festa fra meg og gifta meg med den siste personen jeg lå med i studietida. Hvis kjæresten din er noen år, la oss si 45, så har han jo ikke ligget med så mange hvert år han har vært seksuelt aktiv. Synes egentlig ikke vi i dagens samfunn kan bruke ordet 'mange' før man er over 100. Og han er jo langt fra det. Det som uansett er viktig er at disse kvinnene er fortid for ham. Damer som ikke mente så mye for ham at han var med dem resten av livet. Akkurat nå har han valgt deg som sin livspartner. Du er den eneste som akkurat nå har vært god nok for ham, den eneste han elsker og ønsker å være med nå. Hva så om han måtte kysse noen froskejenter på veien? Anonymkode: d1d10...af3 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt et par flere sexpartnere enn kjæresten din. Jeg ser meg selv overhode ikke som lett eller løs, eller en person som ligger med hvemsomhelst. 95% av mine sexpartnere stammer fra en fireårsperiode da jeg studerte. Jeg flyttet fra hjembyen, fikk masse nye venner, festa mye, traff mange nye folk på studiet og i utelivet. Rent matematisk hadde jeg sex med en ny person ca hver eller annenhver måned i studietida. Jeg hadde det gøy, raste fra meg, festa fra meg og gifta meg med den siste personen jeg lå med i studietida. Hvis kjæresten din er noen år, la oss si 45, så har han jo ikke ligget med så mange hvert år han har vært seksuelt aktiv. Synes egentlig ikke vi i dagens samfunn kan bruke ordet 'mange' før man er over 100. Og han er jo langt fra det. Det som uansett er viktig er at disse kvinnene er fortid for ham. Damer som ikke mente så mye for ham at han var med dem resten av livet. Akkurat nå har han valgt deg som sin livspartner. Du er den eneste som akkurat nå har vært god nok for ham, den eneste han elsker og ønsker å være med nå. Hva så om han måtte kysse noen froskejenter på veien? Anonymkode: d1d10...af3 Takk, veldig godt svar. Du har noen gode poeng. Han er nok ganske lik deg, mtp at han også var singel de 4 årene han studerte. Jeg likte perspektivet ditt veldig godt. Han er ikke i 40 åra, men i starten av 30. Ikke at det egentlig har så mye å si. Men uansett, takk for perspektivet ditt. 🙂 jeg ser jo at jeg må jobbe med noe, men jeg tror jeg bare mangler verktøyene for å klare å legge det bak meg. Anonymkode: f7581...8f1 2
AllahBallah Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Hva faen har det å si om han i en periode på 2-3 år kanskje har knullet en ny person en helg annenhver måned? Hatt noen one-night stands? Det er jo åpenbart ikke slik han har vært de siste 10 årene. Så du kan jo ikke "definere" ham utifra dette. Hadde vært mye mer bekymret for deg - siden du reagerer sånn på dette. Tror du er overfølsom og slitsom å være med i lengden. Endret 20. mai 2020 av AllahBallah 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 Nå må du gi deg. Slutt å overtenk rundt dette, la fortid være fortid. Hadde jeg hatt ei som satt og var engstelig for noe sånt, hadde jeg rømt for lengst! Anonymkode: df82b...29f 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 Aldri skjønt greia med å diskutere antall. Jeg vet ikke hvor mange mannen min har hatt sex med før han møtte meg og han vet ikke hvor mange jeg har hatt sex med. Og vi har heller ingen interesse av å vite det om hverandre.... Anonymkode: d8cab...510 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 Jeg er kvinne og hadde hatt 30 sexpartnere før jeg fylte 20 år. Den siste av disse endte jeg opp med å gifte meg med, og holdt meg til han siden. Var ikke slik at jeg lå med alle jeg møtte, men hadde noen år der jeg reiste mye, studerte, festet, møtte nye folk og rett og slett fikk mange crushes. Jeg møtte jo mannen min i ung alder og er så UTROLIG glad for at jeg fikk rast fra meg før jeg traff ham. Ikke at ligging er det viktigste her i verden, men jeg vil i hvertfall ikke komme til å få følelsen at jeg har gått glipp av noe/noen. Har aldri nevnt for noen antallet sexpartnere har hatt, fordi det definerer ikke meg som person på noen som helst slags måte. Jeg er en helt rolig og vanlig person som har funnet den rette for meg, jeg er trofast og kjærlig. Anonymkode: 5d7d9...486 3
Ymra Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 Det antallet sier jo ingenting om ham som person... Jeg hadde også en del sexpartnere før jeg møtte kjæresten i slutten av 20-åra, og jeg har en masse venninner som hadde langt flere sexpartnere gjennom store deler av 20-årene og kanskje starten av 30-årene. Det gjør oss ikke mindre trofaste, og trenger ikke gjøre en så mye mer erfaren på noen god måte heller (det er faktisk begrenset hvor mye erfaring en får fra halvdårlige one.night stands)... Disse oppleggene kan ikke sammenlignes med det en får i forhold. Slik tror jeg absolutt man kan føle seg uerfaren i møte med ny partner, uavhengig av hvor mange partnere man har hatt, nettopp fordi det er ekte intimitet og noe som betyr noe. Når det gjelder bekymringen din knyttet til å møte disse damene, vil jeg bare si at gamle one-night stands ofte er noe man ikke tenker over i det hele tatt. Noen ganger nærmest glemmer man det, eller man forbinder andre ting med den personen. Det er i alle fall noe man sjelden grunner veldig over. Og slik er det nærliggende at disse damene knapt nok husker det eller i alle fall ikke tenker nevneverdig over det i møtet med deg. Nettopp fordi det du og kjæresten har er noe helt helt helt annet - alle fall om det er tale om en one-night stand for årevis siden... 2
Gjest Alterego666 Skrevet 21. mai 2020 #16 Skrevet 21. mai 2020 Jeg tenker omvendt av TS. Jeg er glad for at partner har hatt mange partnere. Jeg liker at hun har seksuell appetitt og er erfaren og åpen. Jeg er blitt venn med flere av henne tidligere partnere og omvendt. Det er ingen grunn til å problematisere og overtenk en situasjon som er bra. Fokusér på forholdet dere mellom, ikke gi fortiden en problematiserende rolle.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #17 Skrevet 21. mai 2020 Jeg vet ikke hvor mange ons min kjære har hatt. Jeg vet antall kjærester, for det har vi snakka om. Det bekymrer meg litt at hans tidligere forhold ikke var så lange/seriøse. Han påstår at det ikke handla om at han er en useriøs person, men at han ikke visste hva han så etter før. Anonymkode: 36f25...cc4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #18 Skrevet 21. mai 2020 Har dobbelt så mange partnere som mannen din, er i mitt 2. seriøse forhold. Jeg forstår at tallet mitt kan gjøre en litt 😱, men selv er jeg komfortabel med det, da jeg alltid har vært meget opptatt av beskyttelse. Hadde sex fordi jeg hadde lyst, det var spennende, var ikke "lett på tråden" som i kunne overtales, det var jeg som var pådriveren. Jeg har kunnet ha sex med venner uten problem. Jeg så ikke på sex som noe følsomt eller spesielt hellig. Mannen vet ikke tallet, men han vet jeg er erfaren. Han vil ikke høre om erfaringene. Og han blir klein når jeg har spurt om hans greier. Han sier han ikke vil leve i fortida, det er ubehagelig å tenke på, både på meg med andre og han med ekser som han er over for lenge siden. Jeg tror jeg er hans 4. partner. Jeg har en type sex med mannen som jeg aldri har hatt før. Jeg forstår hvorfor det kan kalles "elskov" nå, "making love". Det er ikke pump pump adrenalin hvem holder ut lengst. Bare nydelig sex. Nå kjennes det følsomt og hellig. Jeg har aldri tenkt på tidligere partnere, savnet noen eller snakket med noen, etter jeg møtte mannen. De går jo ganske kjapt i glemmeboka. Og vi møter aldri på tidligere partnere, disse er godt spredd utover landet. Jeg syns ikke antallet tar fra meg alle de gode egenskaper jeg har, og underlivet mitt er ikke fysisk påvirket, forholdet vårt er ikke mindre spesielt for meg enn det er for han, han konkurrerer ikke med tidligere partnere fordi jeg har aldri sammenlignet men tatt han for han og elsker alt ved han. Anonymkode: 28ce8...29d 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #19 Skrevet 21. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Trådstarter her. Takk for at dere svarer, jeg liker å se på alle perspektiver og begrunnelser. Det er betryggende å lese alt, og til hjelp. Anonymkode: f7581...8f1 Hvorfor vil du vite ting du ikke takler svaret på? Du har jo bare deg selv å skylde på som forsatte samtalen om dette. Du Overfører skam og skyld på din partner fordi han har en fortid. Hva vil du han skal gjøre? Bygge en tidsmaskin og reise tilbake. Trur du virkelig folk lever livet sitt med tanke på at de kanskje får en dame eller mann en dag som er så pripne og høy på seg selv at fortiden skal være plettfri. Nei de lever, vokser og modner med årene. De lærer og går videre. Du får dumpe fyren TS. Han fortjener bedre. Anonymkode: 91907...dc7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du vite ting du ikke takler svaret på? Du har jo bare deg selv å skylde på som forsatte samtalen om dette. Du Overfører skam og skyld på din partner fordi han har en fortid. Hva vil du han skal gjøre? Bygge en tidsmaskin og reise tilbake. Trur du virkelig folk lever livet sitt med tanke på at de kanskje får en dame eller mann en dag som er så pripne og høy på seg selv at fortiden skal være plettfri. Nei de lever, vokser og modner med årene. De lærer og går videre. Du får dumpe fyren TS. Han fortjener bedre. Anonymkode: 91907...dc7 Tenk å gå rundt med så mye hat som du gjør. Det er bare spørsmål og tanker, nå vet ikke du hovedprinsippene i saken eller noe som helst, så jeg ville holdt meg for god til den arrogange holdningen din. Selvfølgelig skal jeg ikke dumpe han. Jeg regner med at du aldri har følt deg litt nedfor og fortvilt over ting, så du har nok aldri trengt å ha litt veiledning og rådføring for å klarne egne tanker siden du velger å skrive på den måten. Anonymkode: f7581...8f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå