AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Jeg skal i begravelse og vet ikke hvilke sko jeg skal gå med. I svart har jeg: sneakers, uggs, boots og høye hæler. Men så sier noen til meg at jeg ikke kan gå med høye hæler, så da må jeg vel kjøpe nye sko? Ang tøy. Ikke lett det heller i sort. Jeg har kjoler, men de rekker ikke lenger enn midt på låret. Kan jeg må med kjole som er tildekket oppe og rekker til midt på låret med sorte tykke strømpebukser? Cardigan over i sort? Anonymkode: e2a13...228
altflyter Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Jeg ville ikke gått i stiletthæler i begravelse fordi det er upassende, men litt hæl går fint. Hvordan ser skoene ut? 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Stiletthæler og kort kjole/skjørt passer seg ikke i begravelse uansett. Anonymkode: 071a7...4c3 11
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Det kommer helt an på hva du mener med høye hæler, det, og stilen på skoene. Du får mye bedre svar om vi får se et bilde. Anonymkode: e05c1...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 Litt hæl er jo helt vanlig i begravelser. Anonymkode: d2a1d...114 11
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Har du noe som er i nøytrale farger som er mer tenkelig? Anonymkode: cbe92...677
Sessan_ Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Det er ikke noe krav om at «alt» man har på seg må være sort i begravelser. Dette var sikkert mer skikk før, og noe vi ser på film, men i Norge idag ser man folk i flere forskjellige farger i begravelse. Som regel velger man noen mørke/nøytrale farger, men det må ikke være sort. Endret 20. mai 2020 av Sessan_ 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 Kjøp et lenger skjørt eller en bukse, og gå med bootsene? Høye hæler som i pumps er vel det mest vanlige å gå med i begravelse for kvinner, men snakket du 12 cm stiletter blir det litt tacky. Midt på låret korte skjørt er definitivt feil i en begravelse, over kneet er det korteste som går. Anonymkode: 688c4...26b 5
Sessan_ Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 Kan forøvrig legge til at det er stor forskjell på pensko. Skyhøye stiletthæler med tynne stropper ville jeg droppet, mens mer klassiske pumps med «normal» høyde tenker jeg er innafor. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp et lenger skjørt eller en bukse, og gå med bootsene? Høye hæler som i pumps er vel det mest vanlige å gå med i begravelse for kvinner, men snakket du 12 cm stiletter blir det litt tacky. Midt på låret korte skjørt er definitivt feil i en begravelse, over kneet er det korteste som går. Anonymkode: 688c4...26b Men bukse er jo ikke pyntet? Cardiganen rekker til leggene så det vil bare bli lårkort fremme med kjolen isåfall Anonymkode: e2a13...228
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Men bukse er jo ikke pyntet? Cardiganen rekker til leggene så det vil bare bli lårkort fremme med kjolen isåfall Anonymkode: e2a13...228 Jo bukse er pyntet (regner med at det ikke er joggebukse) Anonymkode: 5e855...824 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #13 Skrevet 21. mai 2020 Du kan helt fint gå med kort kjole så lenge du har en tykk, svart strømpebukse og ikke har puppene ute. Jeg ville gått for boots som sko. Når jeg er i begravelser legger jeg sjelden merke til hva folk har på seg. Det er liksom ikke det viktigste Anonymkode: 69279...37c 1
Gjest ti10 Skrevet 21. mai 2020 #14 Skrevet 21. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men bukse er jo ikke pyntet? Cardiganen rekker til leggene så det vil bare bli lårkort fremme med kjolen isåfall Anonymkode: e2a13...228 Du skal ikke kle deg for å pynte deg til fest, du skal kle deg for å vise respekt for den avdøde (og de etterlatte). Lårkort skjørt/kjole går ikke an, en ordentlig bukse er ok og litt hæl er ok. Men det bør helst ikke være veldig høylytte "klikkehæler". Noe av det styggeste jeg ser i en begravelse, er unge jenter som er kledd som om de skal på julebord. Hvis du er i tvil, spør moren din.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #15 Skrevet 21. mai 2020 1 minutt siden, ti10 skrev: Noe av det styggeste jeg ser i en begravelse, er unge jenter som er kledd som om de skal på julebord. Hvis du er i tvil, spør moren din. Det har jeg aldri sett. Du må ha en spesiell omgangskrets. Anonymkode: 047fe...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #16 Skrevet 21. mai 2020 Nettopp vært i begravelse til min far. Både min mor og min datter hadde høye hæler, typ 5-6 cm eller noe, trodde det var vanlig jeg. Bukse går også helt fint, for å si det sånn du skal være veldig sjuskete eller utfordrende kledd før noen tenker over det i en sånn setting. Anonymkode: 017b0...be5 1
Sirah Skrevet 21. mai 2020 #17 Skrevet 21. mai 2020 Hæler kan du gå i ja, men ikke skyhøye stiletter som noen sier. Jeg ville droppet den lårkorte kjolen og heller tatt bukse. Det er helt innafor i en begravelse. Du trenger heller ikke nødvendigvis ha sort, men det bør være mørkt. 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #18 Skrevet 21. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp vært i begravelse til min far. Både min mor og min datter hadde høye hæler, typ 5-6 cm eller noe, trodde det var vanlig jeg. Bukse går også helt fint, for å si det sånn du skal være veldig sjuskete eller utfordrende kledd før noen tenker over det i en sånn setting. Anonymkode: 017b0...be5 Jada det er vanlig med hæler. Det er bare klesmoralistene på kg som aldri klare å holde kjeft. Anonymkode: 047fe...eb4 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #19 Skrevet 21. mai 2020 6 minutter siden, ti10 skrev: Du skal ikke kle deg for å pynte deg til fest, du skal kle deg for å vise respekt for den avdøde (og de etterlatte). Lårkort skjørt/kjole går ikke an, en ordentlig bukse er ok og litt hæl er ok. Men det bør helst ikke være veldig høylytte "klikkehæler". Noe av det styggeste jeg ser i en begravelse, er unge jenter som er kledd som om de skal på julebord. Hvis du er i tvil, spør moren din. Jeg er en av nærmeste pårørende. Men jeg føler å "pynte" seg viser mer respekt enn å gå i normalt tøy? Men jaja får gå i bukser eller fotsid kjole da siden alle mener det er respektløst å gå i kjole med strømpebukse.. Anonymkode: e2a13...228
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 Du må helsvart kjole som ikke viser mer hud enn hender og hode. Paddeflate sko som går i ett med resten. Alt annet oser sex og er horere. Hilsen klesmoralistene på kg. Og de er det jaggu mange av. Anonymkode: 047fe...eb4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå