stinegull Skrevet 27. juni 2005 #1 Skrevet 27. juni 2005 Har akkurat krangla med typen, han var god og brisen(veit det er dumt å krangle da, men blir provosert)og forbanna på meg fordi jeg ikke har tatt mobilen min i dag. Grunnen til det er at jeg har vært veldig busy på jobb og er høygravid så jeg er en smule rotete i hue om dagen. Dvs hver gang jeg tenkte på å hente mobilen,så kom jeg i tillegg på noe annet jeg måtte gjøre osv tror det er normalt når man stresser evt er høygravvid. I hvertfall; ville dere da hvis man skal ha tak i noen: a)bare fortsatt å ringe mobilen og bli surere og surere? b)ringt og lagt igjen beskjed på jobben c)ingen av delene jeg syns nå b er riktig valg her. Men ikke han tydligvis. Så jeg er den stygge ulven her og alle andre stygge ord som finnes. og barnslig og urettferdig osv Jeg som lar han dra på hytta for å fiske siste gang før termin.klart det;jeg er kjip!!!!! 20 min. senere har jo han fått ut all gørra og da skal liksom jeg være blid etter å ha bli kalt alt mulig dritt. Den funker ikke, så jeg var ganske forbanna her, og da han i tillegg står å ler meg opp i trynet, så lappa jeg til han. Så han pakka bagen og dro nå....istedetfor i morra tidlig. Ville ikke høre på "bullshit" fra meg, Dette ble kanskje rotete og sånn, men er litt forstyrra nå. er jeg en super bitch ell?
Gjest samma det Skrevet 27. juni 2005 #2 Skrevet 27. juni 2005 Kanskje ingen bitch, men litt dum som krangler med fulle mennesker. Det kommer sjeldent noe godt ut av slike "diskusjoner" og i hverfall ikke når tema er bagateller. Synes dere virker ganske hissige begge to da, skjeller og smeller og lapper til folk....... :cry: Er fristet til å kalle dere umodne, men det er det dessverre ikke lov til her på forumet. Håper for deres skyld - og ungen sin skyld - at dere finner ut av dette og kanskje blir enige om når og hvordan man diskuterer slike problemer i framtiden.
stinegull Skrevet 27. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2005 jeg er enig med deg at det er teit og det er ikke kult nå for å si det mildt. skal nok finne ut av det,takk for svar hvertfall,hjelper å få litt meninger fra andre
~sikka~ Skrevet 27. juni 2005 #4 Skrevet 27. juni 2005 Jeg synes han er ganske teit da - det er du som er høygravid og hormonell og han bør virkelig ta mer hensyn til deg!
BayliZ Skrevet 28. juni 2005 #5 Skrevet 28. juni 2005 Synes ikke du er bitch overhode. Men jeg stusser mer over at han er brisen når du er høygravid da, men det er kanskje bare meg. Hadde ikke han dratt så hadde nok jeg bedt han dra i den situasjonen der, skjønner at du ble irritert ja. Og synes ikke brisen er noen unnskyldning for å ikke bruke hode hvis han absolutt ville ha tak i deg.
Tusenfryd Skrevet 28. juni 2005 #6 Skrevet 28. juni 2005 Man skal ikke krangle verken når man er gravid eller full - eller krangle med gravide eller fulle. Her er kombinasjonen max uheldig og dere har kanskje vært litt teite med hverandre begge to? Men han begynte altså. For det var en svært odd reaksjon. Kanskje han føler seg utelatt i all graviditet og alt som kretser omd ette, og er rett og slett usikker og tar det ut på denne måten? Du har imidlertid rangen som høygravid og jeg synes nok ikke at hans festing bør prioriteres. Han kan godt la være å drikke nå i disse tider, din tilstand kan ikke slås av etter forgodtbefinnende. Det bør han tenke over. Dette er mors tid, ikke fars. Han bør være hjemme og massere føttene dine og servere deg middag og kalde omslag der det trengs og han skal vaske hus - ikke feste. Og ja, du er kul som lar han reise og det nykket om mobilen var nok bare en utløsende faktor. En skikkelig prat når han kommer hjem er på sin plass - og så får du nyte sommeren så lenge.
aline Skrevet 28. juni 2005 #7 Skrevet 28. juni 2005 jeg har hatt høygravide venninder som har vært mye mer bitchy en det der, men heldigvis har de hatt menn som skjønner at det lurer hormoner og følelser når man er høygravid som kvinnen ikke nødvendigvis kan styre som de vil, og de har også innsett at det er noe de aldri kommer til å forstå, men pent må akseptere som endel av graviditeten. i normale sammenhenger så skjønner jeg at det kan være frustrerende å ringe og ringe uten å få det minste lille pip tilbake, jeg mener, hadde det bare vært at det var mye å gjøre på jobb, så hadde det gått an å sende en liten melding tilbake om at du ikke har sjans til å prate nå pga jobben, det skal faktisk aksepteres siden du er på jobb og i jobbtiden så er det jobb som kommer først. men så er du høygravid... det gjør at han burde ha en litt større aksept for at ting ikke helt fungerer som normalt. nå synes jeg det er drøyt å slå, uansett høygravid eller ikke, og skjønner at han gikk når du slo ham, men kan forstå følelsen/lysten til det. men det er aldri ok å slå.
smidja Skrevet 28. juni 2005 #8 Skrevet 28. juni 2005 Her er det mange faktorer som spiller inn, og gjør at denne situasjonen ble veldig mye leiere enn det den trengte å være. Jeg vil tro at han antagelig i sin rusede tilstand fikk panikk når du ikke tok tlf. Han trodde kanskje at ting hadde begynt å skje, og når du er ok så blir han sint. Det er en veldig vanlig reaksjon når man har vært redd. Samtidig så har du vært stresset og ant fred og ingen fare fra det holdet, og når det plutselig utløses et sinne mot deg som du synes er urettferdig, så tar du igjen. Begge reaksjoner er forståelig. Men jeg er enig med Aline, man skal ikke slå uansett, man skal ikke skylde på tilstander, uansett hvilke, og synes det er en god nok grunn til å slå. Bruk tiden han er borte på nå til å roe deg ned, og finne på noe hyggelig til han kommer tilbake. Beklag det du sa og det du gjorde, og si at du ikke mente det, men at du ble paff når han ble så forbanna for en ting som du ikke syntes var noen big deal. Kos dere i sammen nå den siste tiden før fødselen, etterpå er det ikke så mye tid til det, da er det babyen som står i fokus og ikke dere.
Gjest Milah Skrevet 28. juni 2005 #9 Skrevet 28. juni 2005 Han er full, en tidlig mandagskveld og du er høygravid?? Synes det synes jeg høres litt merkelig. Spesiellt om han skal bort på fisketur med gutta snart.. Blir vel nok alkohol der også, kan jeg tenke meg. Forøvrig synes jeg at han oppførte seg dårlig ovenfor deg. Det er helt vanlig å ikke ha mulighet til å snakke i telefonen mens man er på jobb. Dessuten, det holder å ringe en gang. Da kan personen man prøvde å nå, ringe tilbake igjen når vedkommende har mulighet til det! Klart at du ikke skulle ha slått. Men når man er gravid er det mange hormoner i sving, og gjør det lett å miste kontrollen i visse situasjoner.
aline Skrevet 28. juni 2005 #10 Skrevet 28. juni 2005 Klart at du ikke skulle ha slått. Men når man er gravid er det mange hormoner i sving, og gjør det lett å miste kontrollen i visse situasjoner. ja, men det er likevel ALDRI lov å slå. når man er full er det mye kontroll og hemninger som er lavere også, det blir derfor enklere å reagere på måter man ikke bør, det gjør det likevel ikke akseptabelt. ei heller gjør graviditet det. jeg kjenner flere som har slitt med det, kastet tallerkner etter partneren sin og i det hele tatt, og kanskje jeg blir sånn selv, hvem vet. Men det gjør det likevel ikke akseptabelt, og man kan på ingen måte tro at man kan gjøre slikt med "god samvittighet" fordi man er gravid og har hormoer som spiller pek.
Gjest Milah Skrevet 28. juni 2005 #11 Skrevet 28. juni 2005 ja, men det er likevel ALDRI lov å slå. når man er full er det mye kontroll og hemninger som er lavere også, det blir derfor enklere å reagere på måter man ikke bør, det gjør det likevel ikke akseptabelt. ei heller gjør graviditet det. jeg kjenner flere som har slitt med det, kastet tallerkner etter partneren sin og i det hele tatt, og kanskje jeg blir sånn selv, hvem vet. Men det gjør det likevel ikke akseptabelt, og man kan på ingen måte tro at man kan gjøre slikt med "god samvittighet" fordi man er gravid og har hormoer som spiller pek. Nei, selvfølgelig skal man ikke slå. Men jeg synes alikevel at graviditet og tilhørende hormoner er en bedre "unnskyldning" enn det å være full.. Men som sagt.. Man skal ikke slå!
aline Skrevet 28. juni 2005 #12 Skrevet 28. juni 2005 vi er vel egentlig enige ihvertfall, man slår ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå