AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Fikk fastpris tilbud meglers provisjon ved boligsalg, 44.000 kr skulle han ha kun i provisjon. Er ikke dette høytt ? Hva i alle dager gjør megleren for å fortjene så høy sum ? Annonsering, takst, visninger kom i tillegg. Anonymkode: 8ffb6...431
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Det er fort 40-50 timer arbeid for en megler å selge en bolig. En timepris på 1000kr er ikke så ille for kompetansen og servicen en god megler tilbyr. Anonymkode: f3713...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 40-50 timer ? Med hva da liksom ? Visninger kommer i tillegg til den prisen. Anonymkode: 8ffb6...431
Drizzt Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Jeg synes også det er veldig overpriset. Spesielt med tanke på at meglerfirmaene har medarbeidere som tar seg av store deler av forberedelsene. Jeg tipper prisen er så høy på grunn av usikkerheten rundt inntekt, altså hvor ofte de får boliger å selge og dermed tjene penger. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 De sjekker opp i mange registere, kommunen, sørger for at pengene er trygge for både kjøper og selger etc. Jeg bruker megler for å slippe alt dette selv. Ikke vet jeg om folk flest har tilgang til alle registre heller. Dessuten har de stor potensiell kjøpemasse som får beskjed om salg, organiserer boligstyling, vasking, taksering og fotograf. For meg er det verdt å bruke megler for trygt salg og slipper å tenke på noe. Anonymkode: 37a5f...174 1
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk fastpris tilbud meglers provisjon ved boligsalg, 44.000 kr skulle han ha kun i provisjon. Er ikke dette høytt ? Hva i alle dager gjør megleren for å fortjene så høy sum ? Annonsering, takst, visninger kom i tillegg. Anonymkode: 8ffb6...431 Du får utdanne deg til å bli eiendomsmegler, siden det er så enkelt og lukrativt som du tror 😉 Hint: det er en drittjobb der du nærmest må være tilgjengelig 24/7/365 om du skal tjene godt. Helger og ryker også i stor grad. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Eiendomsmeglere er en tredjepart, en uavhengig person mellom selger og kjøper. Dette gjør handelen mer trygg da de sørger for at det juridisk og økonomisk vil gå i boks. Slike tredjeparter er veldig viktig for å ha en nøytral og transaksjoner mellom parter som skjer på et rettferdig grunnlag. Tenk om vi ikke hadde eiendomsmeglere? Da ville det nok vært større andel juks på salg. Det blir også mindre sikkerhet fra staten på salget. Det er viktig elementer. Du kan tenke deg på den måten at det er av samme grunn vi har revisorer, hadde vi ikke hatt dem ville nok flere juksa med regnskapet og forretningen, men som følge av at vi har dem er det vanskeliggjort. Anonymkode: 14da9...fba 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 De aller, aller fleste eiendomsmeglere er overbetalt spør du meg. Og i tillegg burde de tatt seg et norskkurs. Makan til skrive- og faktafeil noen av de presterer å komme opp med.. Det blir for dumt. Det kan være store forskjeller fra firma til firma i forhold til hva de tar i provisjon osv, så det kan være mye penger å spare om man forhører seg litt rundt. Anonymkode: 0cc02...3e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå