AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Jeg hadde en sjef for en tid tilbake som var helt grusom. Tålte press veldig dårlig, løp rundt i lokalene, hylte og skrek og beskyldte folk for alle mulige absurde ting. Samtlige ansatte hadde problemer med henne, men det var selvsagt alle andre det var noe feil med. Har byttet jobb, og herregud så deilig å slippe det der lenger. Hørte henne tilfeldigvis i korridoren på arbeidsplassen min i dag, jeg skyndte meg å lukke kontordøra, klarer ikke forholde meg til henne mer (og heldigvis trenger jeg ikke heller). Anonymkode: 1dd90...67b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 En sjef som ignorerer medarbeidere "på gølvet", som åpenlyst har noen utvalgte favoritter i bedriften som favoriseres, og skaper usikkerhet og mistrivsel blant resten av personalet. Humørsyk, du vet aldri hvor du har vedkommende. Vanligvis ignorering og konfliktskyhet men glimter til med overdrevent kunstig smil og hyggelige replikker en sjelden gang og kan neppe tas oppriktig. Å ta opp et problem tas som personlig kritikk med påfølgende represalier i form av ugunstig arbeidstid, informasjon holdes tilbake og du plasseres bakerst i køen når det gjelder ferieønsker. Anonymkode: ec73e...92c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Min verste sjef var hun som likte meg så dårlig at hun begynte å finne opp grunner til å sparke meg (at jeg kom for sent på jobb, at jeg var uhyggelig mot kolleger og kunder, at jeg ikke gjorde jobben min... listen er lang). Hun hadde nettopp blitt butikksjef og siden hun endelig hadde fått sin "egen" butikk, antar jeg at hun var misfornøyd med at hun selv ikke ansatte meg, som hun gjorde med de andre (jeg ble ansatt via HR). Det var helt forferdelig å jobbe der. Anonymkode: 719f7...49f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 To stk. Ene jobbet på en Big Bite forretning for 10+ år siden. Hun Ansatte bare tenåringer og plukket ut favoritter som fikk mange vakter og gav få vakter til oss andre. Inviterte favorittene hjem på pizza og hårfarging og holdt oss andre utenfor. Psyket ut og baksnakket de ansatte, nektet å ta imot oppsigelser når folk ville slutte fordi hun ville si opp de ansatte selv og sa opp ansatte på ugyldig grunnlag. Hun gikk etter meg på personlig melding på fb og rakket ned på kjæresten min og vennen min som var homofil. Hadde 17 årige meg kjent lovverket og ikke vært så psyket ned hadde jeg gått rett til advokat... Hadde aldri tillatt noen å behandle meg sånn idag. Vedkommede er fremdeles arbeidsleder - nå på en interiørbutikk i en annen by og har tilsynelatende havnet i trøbbel i ettertid.. Hun søkte nemlig etter referanser fra mine tidligere kolleger (de hun likte) om at hun var en så flink og hyggelig sjef. Sikkert noen som har vært smarte og gått videre med oppførselen hennes! Nr to var leder for en større bedrift med mange ansatte. Han manglet sosiale antenner, lønnet på trynefaktor og nektet plent og kranglet på ting som stod svart på hvitt i overenskomsten. Han var konstant i dårlig humør, ansatte sønn og kjæreste i faste stillinger med høye lønninger mens andre jobbet i vikariat i årevis uten å få tilbud om fast jobb. Han gjorde at vi tapte kundeavtaler verd hundretusenvis og vise svært dårlig dømmekraft og innsikt vedr bedriftens økonomi.. Noe av det første han gjorde når han ble ansatt var og justere opp stillingslønnen sin med 300 000,-.... Vi kjempet med nebb og klør for å bli kvitt fyren, og han forsvant ut til slutt med en mill i fallskjerm... Anonymkode: feb9a...afc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Dette var helsesekretærer, 2-3 stk. De baksnakket sjefen høyt, kalte henne bitch og drittkjerring, og de baksnakket andre kolleger selv om de satt rett bak/foran dem. I lunsjpausen nektet de å forlate kontoret og snakket og lo kjempehøyt slik at det var umulig å høre pasientene på tlf når de ringte! Dette var damer i 50-60 årene. De spilte psykisk spill med yngre sekretærer, fikk hun ene til å begynne å gråte da de ropte høyt at hun var så sur og frekk foran alle kollegene. Hun ene luktet alltid sprit etter røykepausene (som ble tatt hvert 15ende minutt) og jeg mistenkte det var sterkere saker i omløp. Værste arbeidssted jeg har vært borti og kontoret levde sitt eget liv, sjefen turte ikke gjøre noe. Er meget skeptisk til arbeidssted med mange helsesekretærer den dag i dag. Anonymkode: 2e53b...154
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #6 Skrevet 23. mai 2020 Verste kollega var en som var kronisk humørsyk. Hun tok på seg masse ekstraarbeid uten grunn, dukket opp på jobb på fridager for å se om hun trengtes og klagde samtidig på at ingenting fungerte uten henne og at det var slitsomt å måttejobbe så mye. Dersom hun var bortreist ringte hun for å sjekke om at var bra. (Hun hadde ingen lederstilling og alt fungerte veldig bra uten henne, bla var stemningen mye bedre på jobb). Hun lette konstant etter feil hos andre og eksploderte for småting. Jeg orket ikke mer og skiftet jobb. Anonymkode: da7ab...8a5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #7 Skrevet 23. mai 2020 Verste sjef var hn som var i store økonomiske problemer selv, å løste dette med å underslå i bedriften. For min del endte det i at hn stjal 40 k i det som skulle vært skattepenger fra meg. Jeg måtte tilbakebetale halvparten, da jeg fikk restskatt. Resten ble slettet da det ble sak, og jeg rakk å dokumentere det. Da det ble oppdaget begynte hn å gi faen, å stjal rundt 7 k fra lønna mi de siste månedene. Gjorde dette med samtlige ansatte, og ingen av oss var meldt inn som ansatte, så vi fikk store problemer ifm dagpenger osv. Ble et helsikke, mediaoppstyr, arbeidstilsyn, politi og div. Anonymkode: 1cacf...a6d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #8 Skrevet 23. mai 2020 2 stk dårlige sjefer. 1 har personlighetsforstyrrelse. Utrolig hyggelig med kundene, høy på seg selv, var feilfri i følge han selv, men behandlet ansatte som en pose dritt. Kjeftet, kommanderte og brøt oss ned. Terroriserte ansatte på tlf fra kl 06 til kl 02. Mandag, søndag, julaften eller sommerferie har ingen skille. Når han var våken så var det en selvfølge at alle andre var det. Leverte du egenmelding så fikk du han på døra hos deg for å se om du var syk eller ikke. Åpnet du ikke, så banket han på hvert eneste vindu i huset ditt. Han tok selv æren for alt det gode i bedriften, også det som andre gjorde for han. Det som var galt i bedriften var selvfølgelig kun vår feil. 1 var komplett inkompetent, samt konfliktsky. Men ingen måtte fortelle han hvordan ting fungerte, for du var en nobody i hans øyne. Han hadde ingen ledelseserfaring eller utdanning. Ansattebehandlingen var fraværende, og han gjemte seg på kontoret hele arbeidsdagen. Når du snakket med han jattet han bare med, uten å ta tak i noe. Den første sjefen førte likevel til at vi utviklet godt arbeidsmiljø fordi gruppen stod sammen mot han, og frykten for denne autoritære sjefen gjorde at ansatte løste opp konflikter ganske raskt for å unngå reprimander. Dem som torte å si han imot, ble kulturens ledere. Det var likevel mye mistrivsel, selv om arbeidsmiljøet var godt. Høy gjennomtrekk i bedriften. Den andre sjefen førte til elendig arbeidsmiljø fordi han splittet oss med sitt fravær på gulvet, og lot ting eskalere. Vi følte oss konstant utrygge. En stabil og god arbeidsplass fikk tilslutt svært høy gjennomtrekk blant ansatte, pga denne nye lederen. Jeg har hatt flere dårlige kolleger. Her er en fellesnevner: Latskap og elendige holdninger. Folk som kommer på jobb, ikke gjør noe som helst, og som er der kun for lønnen er noe av det verste jeg jobber med. Anonymkode: 14604...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå