Gå til innhold

Gravid i uke 16. Hodepine hver dag og kaster opp blod

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 16 fra i dag av. Har hatt hodepine hver dag i mange uker og det er veldig slitsomt. Er også i dårlig form og kaster mye opp. I går kastet jeg opp en bra mengde med fersk blod som lege og jordmor mente kom av sår i magen/såre slimhinner av kraftig oppkast så fikk beskjed om å prøve å drikke melk for å lindre. Har ikke kastet opp blod i dag. Men hva kan årsaken til konstant hodepine være? Har registrert de siste 14 dagene at jeg har hatt hodepine i 11 dager. Hva hjalp på dere andre mot hosepine i svangerskapet? Kan jeg ta paracet hver dag når jeg har hodepine?

Anonymkode: 9baaa...ddf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen!

Anonymkode: 7aa5f...19b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med legen!

Gjorde det. Var han som sa jeg bare skulle ta paracet og ikke ibux. Han sa ingenting på at jeg har kronisk hodepine hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville fått sjekket blodtrykk og tatt en urinprøve.

Anonymkode: 11e00...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville fått sjekket blodtrykk og tatt en urinprøve.

Anonymkode: 11e00...1da

Var på svangerskapskontroll i går. Urin var negativ og blodtrykk var 120/58. 

Skrevet

Hadde også mye hodepine i svangerskapet, tok paracet når det var skikkelig ille. Går fint å ta paracet 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det anbefales å ta så liten dose som mulig over så kort tid som mulig, så jeg ville tatt en ny prat med legen om hva han mener om å ta det daglig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med hodepine, har hatt det i 10 uker nå. Det har blitt bedre men langt i fra bra!
Vet ikke om det blir bedre med tiden eller om fysio faktisk hjelper..

Anonymkode: f2fa0...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du har hodepine fordi du er dehydrert? Jeg har hyperemesis. Kastet opp omtrent 6-8 ganger daglig fra uke 8 til pr dags dato, uke 33. Og hodepine er veldig vanlig for meg i hvertfall, trolig pga for lite væske blant annet. Men snakk med legen, og be om feks zofran mot kvalmen 😊

Anonymkode: c44c2...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Svangerskapsmigrene? J

Anonymkode: fbd67...79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...