AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Baby 4,5 mnd ca snart. Det er tydelig at han er sulten, jeg tilbyr pupp ofte men han gidder liksom ikke, i mangel på bedre ord. Jeg har pumpet og pumpet og det kommer bare ut 50 ml tilsammen på begge bryst. Gir han det på flaske også roer han seg litt, men er sulten igjen om litt. Vil ikke ligge på puppen heller så jeg jobber meg ihjel for å få ut nok melk. Har alltid hatt nok melk, men disse to dagene har det vært lite og masse klaging. Jeg vet ikke om melka mi har forsvunnet eller om det er som jeg mistenker økedøgn?? Noen erfaringer? Er superstressa. Jeg driver og pumper meg masse for å øke produksjonen selv (siden han ikke gjør det), han kan ikke leve på 50 ml hver tredje time..? Denne samme uken hadde jeg og brystspreng så det kan umulig være at melka minsker? Må sies at jeg har veldig pumpevennlige bryst så pumping skal i utgangspunktet ikke være noe problem. Nå kommer det ikke noe ut og jeg må håndmelke det siste for å få litt ut. Hjelp? 😊 Anonymkode: be945...715
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Har du veid baby? Hvordan er vektkurven? Anonymkode: d4085...e17
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du veid baby? Hvordan er vektkurven? Anonymkode: d4085...e17 Gått opp i vekt, men skulle lagt på seg litt mer helst.. Anonymkode: be945...715
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Du har nok melk siden du har klart å fullamme et barn. Det er en vanlig bekymring, men svært sjeldent reell. I alle fall ikke når baby har blitt så gammel. Du bør amme og ikke pumpe og gi på flaske. Baby vil alltid få ut mest melk fra puppen, uansett hvor god du er på å pumpe. Og derfor skal heller ikke utpumpet mengde regnes som det baby får i seg, for de drikker mer. Driver du med langsom flaskemating? Hvis ikke risikerer du at baby ikke lenger vil ta puppen. Når baby får melk på flaske blir de "late". Fra puppen må de jobbe for melka, mens på flaska flommer det i strie strømmer. Langsom flaskemating kan bedre dette, men det er ganske vanlig konsekvens av innføring av flaske. Stress ned, og la baby amme så hyppig som hen vil. Økeperioder kan vare i en uke i den alderen og det kan være utviklingssprang og flere grunner til at baby vil ammes hyppig. Anonymkode: 012a2...363 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har nok melk siden du har klart å fullamme et barn. Det er en vanlig bekymring, men svært sjeldent reell. I alle fall ikke når baby har blitt så gammel. Du bør amme og ikke pumpe og gi på flaske. Baby vil alltid få ut mest melk fra puppen, uansett hvor god du er på å pumpe. Og derfor skal heller ikke utpumpet mengde regnes som det baby får i seg, for de drikker mer. Driver du med langsom flaskemating? Hvis ikke risikerer du at baby ikke lenger vil ta puppen. Når baby får melk på flaske blir de "late". Fra puppen må de jobbe for melka, mens på flaska flommer det i strie strømmer. Langsom flaskemating kan bedre dette, men det er ganske vanlig konsekvens av innføring av flaske. Stress ned, og la baby amme så hyppig som hen vil. Økeperioder kan vare i en uke i den alderen og det kan være utviklingssprang og flere grunner til at baby vil ammes hyppig. Anonymkode: 012a2...363 Takk for svar! Har ikke gitt mye på flaske, og ingenting idag for det kommer ikke noe ut. Så jeg har egentlig bare pumpa meg støtt og stadig fordi baby ligger kun til pupp når han er sulten og thats it. Sikkert unødvendig.. men jeg har ikke hatt tid til å lese meg så mye opp. Veldig krevende dag 😊 Anonymkode: be945...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå