AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 hvor ville du bodd da? Uten å ta hensyn til jobb og lignende, kun prisnivå, beliggenhet, hyggelig bomiljø og oppvekstmiljø for barn? Der du virkelig tror du kunne trives! Begrunn gjerne hvorfor hvis du orker Anonymkode: 77d36...9e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Stor, gammel leilighet med hage sentralt i Oslo. Anonymkode: bc423...bf5 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Jeg bor i Bergen, og det er akkurat her jeg ønsker å bo. Er oppvokst her, så familie og venner er her. Er en sosial type, så nettverket mitt er viktig for at jeg skal trives. Har aldri bodd i utlandet, men hadde muligheten i yngre år. (Jobbtilbud i norsk firma i utlandet). Valgte å takke nei, fordi jeg trives aller best i Bergen. Bor i enebolig i en av bydelene rundt Bergen og her har våre 3 barn vokst opp i gode trygge omgivelser. Ungene kunne gå alene på skolen fra 1. klasse uten å krysse en eneste vei. Masse unger i nabolaget, og godt sosialt miljø. Her vil jeg leve og her vil jeg dø. Anonymkode: 3e2a2...929 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Måtte nok blitt langs kysten av Italia... 😉 Anonymkode: 07313...d0c 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Da ville jeg bodd på en liten gård utenfor Kragerø. Endret 20. mai 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 Grunnen til at jeg spør er at vi eier en liten leilighet i Oslo, men ser at jeg kan kjøpe meg villa eller småbruk til samme prisen andre steder i Norge. Vi jobber som sykepleier og barnehagelærer, så vi kan jobbe «hvor som helst». Men jeg aner jo ikke hvor det er fint å bo. Jeg vil flytte til er vakkert og trivelig sted, uten sladder og fordommer 😊 Anonymkode: 77d36...9e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 19 minutter siden, Catalina Culès skrev: Da ville jeg bodd på en liten gård utenfor Kragerø. Ja der har jeg sett flere perler. Helt nydelig! Hvorfor ville du bodd der? Anonymkode: 77d36...9e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 Solveien Nordstrand. Villa med utsikt. Anonymkode: 55177...fb4 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Bergen, og det er akkurat her jeg ønsker å bo. Er oppvokst her, så familie og venner er her. Er en sosial type, så nettverket mitt er viktig for at jeg skal trives. Har aldri bodd i utlandet, men hadde muligheten i yngre år. (Jobbtilbud i norsk firma i utlandet). Valgte å takke nei, fordi jeg trives aller best i Bergen. Bor i enebolig i en av bydelene rundt Bergen og her har våre 3 barn vokst opp i gode trygge omgivelser. Ungene kunne gå alene på skolen fra 1. klasse uten å krysse en eneste vei. Masse unger i nabolaget, og godt sosialt miljø. Her vil jeg leve og her vil jeg dø. Anonymkode: 3e2a2...929 Ville du ha bodd der også hvis det ikke hadde vært for at du er oppvokst og har nettverket ditt der? Det ser vakkert ut i Bergen, men blir man preget av været? Jeg må vel uansett et godt stykke ut av Bergen by før jeg har råd til et hus for prisen av en Oslo-leilighet? Anonymkode: 77d36...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat her jeg bor, Kristiansand. Samme bydel også men gjerne større hus etterhvert. Må flytte etterhvert pga jobb, gleder meg ikke til det. Har bodd i Oslo før, men trives best her. Anonymkode: b375d...aca 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil flytte til er vakkert og trivelig sted, uten sladder og fordommer 😊 Da må du holde deg langt unna Sørlandet. Jeg er fra Kristiansand, men bor nå like utenfor Oslo. Mye bedre miljø her vi bor nå. Anonymkode: 67a05...765 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 Jeg ville ikke flyttet langt fra familie og venner, og de er nokså konsentrert her jeg bor. Jeg har ikke noe å utsette på boforholdene her jeg bor. Jeg tror jeg ville blitt boende. Og det blir jeg. Inntil noe eventuelt skjer. Anonymkode: 6ae33...52d
K.B. Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 Ikke langt fra der jeg bor. Helt i enden av Kråkerøy, rett før du kommer ut til Hvaler. Fantastisk område.
IkkeAnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil flytte til er vakkert og trivelig sted, uten sladder og fordommer 😊 Anonymkode: 77d36...9e3 Nord-Norge! Hvis du kan tåle været, så gjør nordlendingene opp for det, altså! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat her jeg bor, Kristiansand. Samme bydel også men gjerne større hus etterhvert. Må flytte etterhvert pga jobb, gleder meg ikke til det. Har bodd i Oslo før, men trives best her. Anonymkode: b375d...aca Hva er det som gjør at du trives? Jeg har sett noen fantastiske hus i Kristiansand. Men er lutt skeptisk til Sørlandet pga bibelbeltet. Har sett et par hus i nærheten av Baneheia. Så utrolig fint, men med en stor bismak. Har du peiling på om området ved Baneheia bærer preg av det som har skjedd der? Eller brukes området som andre friluftsområder? 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du holde deg langt unna Sørlandet. Jeg er fra Kristiansand, men bor nå like utenfor Oslo. Mye bedre miljø her vi bor nå. Anonymkode: 67a05...765 Se her ja hva er det som gjør at du trives bedre i Oslo? Samboeren er fra Sørlandet, og har ikke kjempelyst til å flytte tilbake fordi han føler det er mye religion og mye bygdesladder på de mindre stedene. Anonymkode: 77d36...9e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 13 minutter siden, IkkeAnonymBruker skrev: Nord-Norge! Hvis du kan tåle været, så gjør nordlendingene opp for det, altså! Det er absolutt ikke utenkelig for meg. Jeg er ikke så glad i varme, så for min del kunne det vært perfekt med nord-norsk klima. Men hvor er det trivelig å bo? Byene i nord-Norge er jo temmelig dyre! Anonymkode: 77d36...9e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 18 minutter siden, K.B. skrev: Ikke langt fra der jeg bor. Helt i enden av Kråkerøy, rett før du kommer ut til Hvaler. Fantastisk område. Er det godt miljø for barn å bokse opp der? Har sett en del flott beliggende boliger på den kanten😍 Anonymkode: 77d36...9e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #19 Skrevet 20. mai 2020 Litt oppe på fjellet med gård og stor bø. Kilometer til nærmeste nabo og grusvei opp. Gult sommerhus langs kysten i Kristiansand Toppleilighet midt i New York med vinduer man kan sitte i. Vingård på landsbygda i Italia. Gjerne langs kysten. Anonymkode: 3a7ba...548 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. mai 2020 #20 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja der har jeg sett flere perler. Helt nydelig! Hvorfor ville du bodd der? Anonymkode: 77d36...9e3 Fordi det er så vakkert og idyllisk der 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå