AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Eller andre «uenigheter», eller hvordan løser du ellers opp i det? Bevarer du relasjonen? Anonymkode: 79977...43c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Kommer an på hva det er. En oppdiktet historie eller en hvit løgn fordi vedkommende ikke vil dele alt? kutter ikke relasjoner om folk er snille og vil meg vel. kjente ei dame engang som var superspill, men som var lystløgner. Vi var mange som brøt med henne. Hun flyttet til slutt. Masse oppdiktede historier som gikk i surr for henne til slutt. Slikt orker jeg ikke Anonymkode: 7edea...204 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Ja, med mindre de tar selvkritikk og beklager for oppførselen. Anonymkode: b6294...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Jeg «tok» en venninne i å lyve til meg gjentakende ganger. Ting jeg fortalte i fortrolighet kom alltid ut til hennes nærmeste, som igjen kom direkte til meg og spurte om disse tingene. Uheldig for henne at det alltid kom tilbake til meg. Tilslutt havnet jeg i en situasjon hvor jeg spurte henne rett ut hvorfor hun for 2 minutter siden hadde fortalt noe til venninnen sin. Ble veldig kleint og hun benektet det. Jeg ble ganske streng og hun innrømmet tilslutt at hun hadde delt dette videre. Vi var venner videre men kjente ting ble annerledes og nå er vi ikke lenger «close». Tror hun ble veldig tatt på senga. Relasjonen endte på en måte av seg selv. Anonymkode: 8176d...e2d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 Det kommer an på for det er forskjell på små hvite løgner her og der og det å lyve om større ting. Når det gjelder andre ting så kommer det an på om personen er villig til å snakke om det og ta selvkritikk, og selvfølgelig hva det er snakk om. Jeg misliker når skylden blir lagt på andre. Har eller hadde en venninne som var veldig flink til å syte, klage og legge skylden på andre. Hun la skylden på meg om det var uenigheter oss i mellom, men kom bare med dårlige unnskyldninger når det gjaldt seg selv. Det sammen med at hun har sviktet meg flere ganger har gjort at jeg har tatt avstand fra henne. Anonymkode: 579b8...e8c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Jeg er i en venninnegjeng som har holdt sammen siden vi var barn, og det er et par stykker der som ikke bare drar noen hvite løgner. Siden dette er personer jeg ikke omgås så ofte eller ville betrodd meg til plager det meg ikke så mye, men hvis du har venninner du omgås ofte som du aldri kan stole på og må ta alt de sier med en stor klype salt hadde det blitt slitsomt i lengden Anonymkode: 64cd5...172
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Det spørs. Jeg kuttet kontakt med en av mine beste venner fordi jeg fant ut at hun ikke likte mannen min, og snakket om han bak min rygg til andre. Det var egentlig dråpen for min del, hun har ikke vært den mest pålitelige oppigjennom årene heller. Så føler ikke det er noe voldsomt tap for meg. Ikke har hun spurt hvorfor vi ikke har så mye kontakt lenger heller. Så regner med valget mitt var riktig;) Anonymkode: a2128...623
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 Vel, i utgangspunktet ja. Den eneste gangen jeg har kuttet ut venner er det fordi de begynte å måtte seg sammen mot meg og mobbe meg.I tillegg så var enkelte opptatt av å baksnakke andre hele tiden, noe jeg synes var ubehagelig. Kutter ikke ut venner for fort, men det skal være skikkelig gyldige grunner. Hvis de gjør noe dumt tar jeg det opp med dem. Er selektiv på hvilke venner jeg har og ikke, så de er modne og ordentlige folk Så slipper jeg sånt umodenhet. Anonymkode: 9a157...63b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Jeg har tenkt litt på dette selv i det siste. Har en venninne jeg mistenker kommer med endel mindre og større løgner nå og da. Er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Ønsker ikke å kutte kontakten, men føler jeg må ta hva hun sier med en klype salt. Litt vanskelig å vite hva som er sant og ikke. Hun sa til meg for eksempel at hun hadde fått en kronisk sykdom og at det var en ganske alvorlig versjon. Jeg kjente tilfeldigvis noen med samme sykdom og spurte de om råd på veien av min venninne. Da vi snakket om det senere sa hun at hun bare hadde vært hos legen for tester og turte ikke å spørre om resultatene enda. Syntes det var litt merkelig. Bare ett eksempel av mange. Anonymkode: 37260...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå