Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen startet firmaet selv og krever stort engasjement. Jeg har alltid fått gode referanser og gir alt for å levere godt, men aldri opplevd å ikke ha kontroll som i nåværende jobb.

Problemet er at han relativt ofte kommer til kontoret kl 15 og av og til kl 16 med "hastesaker". Prosjektleder har satt meg til å gjøre en jobb som jeg har fulgt fremdriften på, og når jeg med grei margin nærmer meg mål, kommer eier med disse korte fristene fordi han selv ikke har rukket å gjøre det.Jeg ender med å få veldig dårlig tid på prosjektoppgavene, til tross for god planlegging og har opplevd å hyre inn barnepike 2 ganger fordi det plutselig ble overtid . Rapporten leverer han hver måned, men de gangene han har hatt mye annet å gjøre, dumper han de i fanget på meg 1-2 dager før frist. Har sagt pent fra om å få vite om sånt i god tid, men han forventer faktisk dette av meg. 

Anonymkode: ffb05...e97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du må ta en prat med lederen din om dette? Du kan forhøre deg om hvilke saker han mener du bør prioritere i slike situasjoner. Dette har jo også noe med bedriftens gode navn og rykte å gjøre. Hvis alt blir hengende bakpå, istedet for at de sakene du har en god plan på faktisk blir utført på tid, må han finne en annen løsning enn evig brannslokking. 

Det vil alltid kreves litt mer av en som selv har startet firmaet, for han lever og ånder for det. Men jeg tror det kan være sunt for ham å få korrigeringer på hvordan ting må gjøres likevel. Kom med gode løsninger for hvordan slike siste liten-saker kan gjøres fremover. Er han ikke villig til å lytte vet du hva du har å belage deg på. 

Anonymkode: 13e0d...94f

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Sjefen startet firmaet selv og krever stort engasjement. Jeg har alltid fått gode referanser og gir alt for å levere godt, men aldri opplevd å ikke ha kontroll som i nåværende jobb.

Problemet er at han relativt ofte kommer til kontoret kl 15 og av og til kl 16 med "hastesaker".

Gjenkjenner godt hvordan det er å jobbe for en slik gründer 🙄. Jeg har gjort det to ganger nå. Jeg jobber også nå i et slikt selskap n hvor alle saker er hastesaker (som kommer fra han som eier firmaet). Jeg møter riktignok forståelse hos resten av bedriften (som er ikke så stor at folk ikke vet hva som foregår på huset) at ting blir liggende fordi de har det likt.

Nå høres ikke ut din sjef som min så mulig at en prat vil ha en effekt. Men du må nok belegge deg på at dette er del av hans personlighet.

Anonymkode: ef549...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...