Gå til innhold

Privatskoler i midt norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer privatskole til datteren min. (5år)

Finnes de andre steder enn i Oslo området?

Hva koster det? Mye, men verd det?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel privatskoler over hele landet, men jeg synes det er et mye mer interessant spørsmål hvorfor du vil sende dattera di på privatskole...

Skrevet

I Norge blir (saa vidt jeg vet) skolepenger ved privatskoler dekket 80% av staten, resten maa foreldrene betale selv - saa det er ikke saa dyrt som f.eks. Storbritannia. Er ikke 100% sikker paa om det gjelder alle typer skoler, men det gjelder hvertfall Steinerskolen.

Skrevet

Biralee i Trondheim anbefales. Barna kan starte der når de er fem år, språket som brukes er hovedsaklig engelsk. Jeg kjenner ei jente som har vært elev ved Biralee og hun er meget fornøyd og meget stolt av sin skole.

Skrevet

Steinar skole kan jeg varmt anbefale, gik selv som barn på steinar skole

tror at prisen er rundt 1000 kr pr måned

hvorfor man vælger privatskole er fordi man ikke er tilfreds med det tilbud staten har, på privatskoler er der meget sjældent mopping, der er færre elever altså bedre opfølgning til elever som hænger lidt efter, anden pedagoisk filisofi en den kommunale, så bare noget er nevnt. Mange har den opfattelse at det er for at vise sig at man er en snob men det er det dummeste tull, for mig selv er det vigtig at mine børn lære i behagelige omgivelser og får nogen livsverdier som jeg selv står indefor.

Gjest mayamor i.i.
Skrevet

Synes det var intressangt å lese om to tidligere lærere sine dårlige erfaringer med Steinerskoleprinsippene...

Private skoler er ikke bedre enn offentlige på alt.

Noe er de offentlige bedre på enn private:

Barna bor mer samlet. Lekekamerater rett utenfor huset. Mens på de private er det spredd for alle vinder.

Men foreldre som har barna på privatskoler er gjerne mer bevisste og klar over at de må kjøre, hente og bringe mer enn andre foreldre...

En tidligere Steinerskole elev fortalte at hun var dårlig i mattematikk, da trengte hun ikke stresse med det. Imidlertid var hun god til å spille blokkkfløyte; og bedre ble hun...:wink:

Senere i livet har det forfulgt henne. Hun var misfornøyd med hennes ballast fra sin skole.

Men jeg vet om en annen som er strålende fornøyd med Steinerskolen. Vedkommende har ikke høyere utdannelse nå, men mest sannsynlig ville sikkert ikke vedkommende hatt det selv om han hadde gått på offentlig skole heller.

Poteto/potato om hvor godt tilbudet på den private og den offentlige skolen er, tror jeg...

Det var bare et par ting jeg kom på i farten - som overhodet ikke hadde noe med hva hoveinnlegger spurte om... :ler:

Men så igjen er det ikke lett å vite hvor i landet hun søker privatskole.

Møre eller trøndelag...?

Mayamor

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Til stoette for den Steinerskolen jeg gikk, paa (kan ikke svare for alle sammen, naturligvis ) - jeg fikk stort utbytte av min skolegang. Selv om jeg ikke var en ener i matte, maatte jeg da pent gjoere akkurat det samme som mine medelever, kunne ikke velge bort fag jeg ikke likte/ikke hadde talent for! Men som en som er god i spraak satte jeg derimot stor pris paa aa laere tysk og engelsk omtrent fra dag 1.

Har lest en del merkelige artikler i det siste som jeg ikke kjenner meg igjen i overhodet... der jeg gikk, tok laererne mobbing paa alvor. Og vi hoerte aldri noe snakk om reinkarnasjon! Vi feiret de kristne hoytider og laerte om alle religioner...

Jeg har hvertfall klart meg veldig bra, og tror at grunnen til at jeg kan jobbe som journalist paa engelsk er takket vaere mine flinke engelsklaerere fra Steinerskolen og det at vi startet engelskundervisningen da vi var 8 aar.

Gjest en gjest her inne
Skrevet

popelka: grav?

Gjest en gjest her inne
Skrevet

popelka: grav?

Gjest En annen gjest
Skrevet

Nei, det betyr Askepott tror jeg, en gjest her inne, på russisk. Tror du tenker på "pepel" sikkert samme utganspunkt som "popel", men litt annen lyd.

Skrevet

Ja, Popelka betyr askepott paa tsjekkisk (og sikkert russisk, som en annen gjest sier.) Til den foerste gjesten: Om jeg gikk paa Grav? Hmmm...gjorde du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...