Gå til innhold

Spise hjort, er det godt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bør det tilberedes?

Anonymkode: dcd06...048

AnonymBruker
Skrevet

Kjempe godt. Tilberedes på besten samme måte som biff. Så kommer helt an på hva slags stykke du har? Vi hadde hjort i helgen, hjorte gryte av steik, som lå i ovnen og putret i 4 timer. Hjorte steik i går som var stekt på lav tempratur i 4 timer. Har ofte hjortefilet, langtidsstekt i ovn, servert med viltsaus, Potet pure og gode grønnsaker 🙂 hjort er en veldig mild vilt kjøtt, så har ikke den kraftige smaken som reinsdyr eller elg har. Er kjempe godt! 

Anonymkode: 00f72...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker hjort bedre enn både elg og rådyr. Veldig godt. Kan tilbredes på alle mulige måter. Noe av det beste er kanskje å marinere mellomstore stykker som hives på grillen, men det er også godt med steik eller hjortegryte. Kjøttsuppe er veldig godt om du har ekstra bein. 

Anonymkode: 21b80...463

Skrevet

Jeg vil si at hjort er godt, ja.

Skrevet

Jeg vil si at hjort er det beste kjøttet. Mørt med mild viltsmak. Tilberedes som storfe,  og ikke stekes ihjel. 

Skrevet

Hjort er godt men magert kjøtt, jeg bruker som regel marinade, og en litt kraftig saus til.

AnonymBruker
Skrevet

Hjort er nydelig. Naboen vår har hjortefarm, så vi har alltid masse hjort i fryseren. Grytekjøtt, mørbrad, indre/ytrefilet, flatbiff og steik. Tilbereder det mye på samme måte som biff. Hadde hjortesteik i dag. Krydret med einebær, servert med potetmos, sopp, honningstekte rosenkål med valnøtter og bacon. Og selvsagt tyttebær og viltsaus😋

Anonymkode: f9d03...408

• Liker 1
Skrevet

Hjort er nydelig. Jeg bruker å lage en hjortegryte med tyttebær og saus av brunost og fløte, fantastisk om jeg så må få si det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...