AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Hvordan bør det tilberedes? Anonymkode: dcd06...048
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Kjempe godt. Tilberedes på besten samme måte som biff. Så kommer helt an på hva slags stykke du har? Vi hadde hjort i helgen, hjorte gryte av steik, som lå i ovnen og putret i 4 timer. Hjorte steik i går som var stekt på lav tempratur i 4 timer. Har ofte hjortefilet, langtidsstekt i ovn, servert med viltsaus, Potet pure og gode grønnsaker 🙂 hjort er en veldig mild vilt kjøtt, så har ikke den kraftige smaken som reinsdyr eller elg har. Er kjempe godt! Anonymkode: 00f72...586 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Jeg liker hjort bedre enn både elg og rådyr. Veldig godt. Kan tilbredes på alle mulige måter. Noe av det beste er kanskje å marinere mellomstore stykker som hives på grillen, men det er også godt med steik eller hjortegryte. Kjøttsuppe er veldig godt om du har ekstra bein. Anonymkode: 21b80...463
Meadow Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Jeg vil si at hjort er det beste kjøttet. Mørt med mild viltsmak. Tilberedes som storfe, og ikke stekes ihjel.
Ritter Skrevet 21. mai 2020 #6 Skrevet 21. mai 2020 Hjort er godt men magert kjøtt, jeg bruker som regel marinade, og en litt kraftig saus til.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #7 Skrevet 21. mai 2020 Hjort er nydelig. Naboen vår har hjortefarm, så vi har alltid masse hjort i fryseren. Grytekjøtt, mørbrad, indre/ytrefilet, flatbiff og steik. Tilbereder det mye på samme måte som biff. Hadde hjortesteik i dag. Krydret med einebær, servert med potetmos, sopp, honningstekte rosenkål med valnøtter og bacon. Og selvsagt tyttebær og viltsaus😋 Anonymkode: f9d03...408 1
Eediyat Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 Hjort er nydelig. Jeg bruker å lage en hjortegryte med tyttebær og saus av brunost og fløte, fantastisk om jeg så må få si det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå