AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Hva er sosialt akseptert? Anonymkode: 47824...a87
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Eh? Er det liksom mer akseptert at frisører røyker? Fordi de er frisører? Fordi du anser det som en dårlig utdanning eller? Visste ikke at man mistet folkeskikken av å få en høyere utdanning. Anonymkode: e2d2e...34a 12
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Det finnes vel dumme folk blant de med høyere utdannelse og, så du kan vel bare røyke til kreften og kolsen tar deg, men om det er lurt er en annen sak. Det er jo basically å ta livet sitt sakte, men sikkert på en horribel måte. Anonymkode: 8ac31...464 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Eh? Er det liksom mer akseptert at frisører røyker? Fordi de er frisører? Fordi du anser det som en dårlig utdanning eller? Visste ikke at man mistet folkeskikken av å få en høyere utdanning. Anonymkode: e2d2e...34a Litt motsigelse at jeg blir svar nummer to, når jeg mener at denne tråden kun trenger ett innlegg og det er er allerede skrevet over her. 😛 Anonymkode: 99f9d...ecf 2
Jdz Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Mitt inntrykk er at røyking i liten grad er sosialt akseptert blant unge folk, uavhengig av utdanning. Det er vel fortsatt en viss aksept for festrøyking, men i min omgangskrets er dette også borte og her snakker vi folk på 40+/-. Det er en sammenheng mellom utdanning og livsstil, men jeg vet ikke om det gjelder spesielt for frisører (frisøren min røyker ikke). Røykere har vel av en eller annen grunn alltid vært overrepresentert på helse- og sosialfag. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er sosialt akseptert? Anonymkode: 47824...a87 Det er i alle fall ikke sosialt akseptert å sette enkelte yrkesgrupper i en sånn bås som du gjør. Fy faen for en stygg ting å si. Her sier du rett ut at "kan folk med høyskole røyke, eller er det så dritt at det bare passer til slum som frisører?" Skam deg!! Jeg er forøvrig ikke frisør, og jeg kunne nok valgt det meste jeg ville innen høyskole (jeg var blant topp 3 på kullet), så karakterene er det ikke noe i veien med, men jeg ville aldri sett ned på noen på den måten der allikvel. Anonymkode: 4fa63...847 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Jeg innrømmer glatt at jeg har litt fordommer mot folk som røyker, men de kommer i alle yrker, så jeg ser ingen grunn til å se ned på yrkene av den grunn. Derimot kjenner jeg at jeg sliter litt med fordommene mine når 98 % av alle som har vogn på samme camping som meg røyker mer eller mindre kontinuerlig. Da ligger fordommene mine langt fremme i forhold til Rednex, Campingliv og og Charterfeber-programmene som går på TV. Og spesielt når den ene "naboen" selv fortalte at h*n av oppe ca annenhver time på natten og røykte...🙄 Jeg innrømmer at jeg forventer lavere kunnskapsnivå av en person som er mest opptatt av røykpakken og snusdåsa er innen rekkevidde, enn jeg gjør av de som ikke legger frem dette først når man møtes. Anonymkode: 47a51...390 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #8 Skrevet 21. mai 2020 Det er nikotin i snus også, men syns du det ser mer fancy ut å røyke må du jo gjerne gjøre det. Anonymkode: d3e3a...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå