SoWhat? Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Og hvilke burgerbrød og tilbehør? Gjerne oppskrift på hjemmebakte burgerbrød, men ikke et must. Jeg har fått spørsmål om jeg kan lage til i kveld, sa ja, men vil veldig gjerne ha noe tips herfra. Endret 20. mai 2020 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Karbonadedeig, litt løk og worcestershire-saus. Lager ikke stort mer ut av det, og burgerbrød kjøper jeg på meny'en i et litt "eksklusivt" merke (altså ikke de billigste, her merkes kvalitetsforskjellene for min del). Tilbehør varierer noe, men ost - gjerne cheddar, sylteagurk, salatblad og gjerne en baconskive eller to. Anonymkode: 0e1ec...b51 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Nøkkelen er gode råvarer, ekstra fint kjøtt, og en smakskombinasjon man liker. Selv er jeg veldig glad i chilly/cayenne til biff kjøtt. Det er mulig å gå til slakter, og få slakter til å lverne ekstra fint kjøtt, men det koster jo mer. ellers finnes det mye god karbonadedeig på litt mer spesielle butikker. Anonymkode: 7186c...46d 2
Sokkar Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Ååh... Det hørtes digg ut 🥰 Cheddarost feks? Om dere vil Spice det litt meir opp, en skive blåmuggost? Bacon. Syltet løk (hjemmesyltet, ikke sånn butikksyltet). Jeg liker den veldig syrlig, og synes ofte det aldri er nok syltet på restauranter... 😜 Burgerbrød finner du sikkert oppskrift på på nett. I selve burgeren så liker jeg løk, chili, hvitløk, sitrongress, litegrande østersaus, og worshsster(kan ikke å skrive det).. Ca 1 ts av begge deler). Kanskje ha en god bbq saus på siden? 🥰😍 Men én god hvitløksdressing er jo også helt magisk Og uten å ødelegge ryktet mitt, så smakte jeg en burger på Egon med peppersaus, og det var ganske godt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Kjøp 1 pakke med gildeburgere, hamburgerbrød og ta på store mengder ketchup Anonymkode: d860a...99c 2
SoWhat? Skrevet 20. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2020 Takk dere 😊 vil lage de så gode som mulig, og har aldri gjort det før. Tusen takk for flere gode tips!
Sokkar Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 20 minutter siden, SoWhat? skrev: Takk dere 😊 vil lage de så gode som mulig, og har aldri gjort det før. Tusen takk for flere gode tips! Tipper du nailer det 👌 du kan steke opp en liten kjøttboller for å smake om du liker den 😊 men ha i bakhodet at det kommer smaker fra tilbehøret i tillegg 😊
SoWhat? Skrevet 20. mai 2020 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Sokkar skrev: Tipper du nailer det 👌 du kan steke opp en liten kjøttboller for å smake om du liker den 😊 men ha i bakhodet at det kommer smaker fra tilbehøret i tillegg 😊 Håper det. Sitter her og undersøker hvor jeg kan få kvernet kjøtt. Fristet å gå all in. Haha. Så tilbehør flere har nevnt her. Litt nervøs for dette kjenner jeg, men de blir vel spiselige. Nå må jeg dure avgårde og få tak i kvernet kjøtt 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 jeg lager smashburgere, det er veldig lett og smakfult Anonymkode: 80f50...a73 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 Just now, SoWhat? said: Håper det. Sitter her og undersøker hvor jeg kan få kvernet kjøtt. Fristet å gå all in. Haha. Så tilbehør flere har nevnt her. Litt nervøs for dette kjenner jeg, men de blir vel spiselige. Nå må jeg dure avgårde og få tak i kvernet kjøtt 🙂 Har aldri angret på kjøpet av kjøttkvern til kjøkkenmaskinen som allerede var i hus. Den var ikke såå dyr heller, men selvsagt litt luksusprodukt er det vel. Jeg tror det kommer til å bli meget bra jeg, uansett om du får tak i kvernet kjøtt eller ikke, basert på tipsene her tror jeg det blir et kanonmåltid! Anonymkode: 0e1ec...b51 1
Sokkar Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri angret på kjøpet av kjøttkvern til kjøkkenmaskinen som allerede var i hus. Den var ikke såå dyr heller, men selvsagt litt luksusprodukt er det vel. Jeg tror det kommer til å bli meget bra jeg, uansett om du får tak i kvernet kjøtt eller ikke, basert på tipsene her tror jeg det blir et kanonmåltid! Anonymkode: 0e1ec...b51 Åååh 😍 kjenner jeg nesten begynte å sikle litt. Har dessverre så alt for lite kjøkken, så har ikke plass til kjøkkenmaskin 😐 Men ts, det blir nok fantastisk om du får tak i kvernet kjøtt. Men har aldri hørt noen klage på god karbonadedeig heller 😊 Endret 20. mai 2020 av Sokkar 1
hopeful Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 Jeg kjøperslike burgere i rød pakke i frysedisken, vanlige hamburgerbrød med noe korngreier oppå,steker burgerene med hvitost og baconskive på. har på ketchup under burgeren, Også burger oppå med ost og bacon, litt grillkrydder, salat (det jeg har og ønsker oppå), dressing (burgerdressing) øverst, også øverste brødet. Jeg synes de blir veldig gode da 1
GjestSiden2006 Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Endret 20. mai 2020 av GjestSiden2006 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, hopeful said: Jeg kjøperslike burgere i rød pakke i frysedisken, vanlige hamburgerbrød med noe korngreier oppå,steker burgerene med hvitost og baconskive på. har på ketchup under burgeren, Også burger oppå med ost og bacon, litt grillkrydder, salat (det jeg har og ønsker oppå), dressing (burgerdressing) øverst, også øverste brødet. Jeg synes de blir veldig gode da er du under 60 år? Anonymkode: 80f50...a73
Mrs Robinson Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 Mikser kjøttdeig og karbonadedeig for å få saftigst mulig resultat på deigen. Tilsetter litt løk, salt, pepper, 1 egg for å binde det litt sammen. Ellers tilsetter du det du foretrekker 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 I tillegg til burgeren bruker jeg briochebrød, smørstekt rødløk og sopp, blåmuggost, bacon, tomat og salat. Brødet stekes i panna etter det er delt i to, og smøres med hvitløks eller chilimayo. 😊 Anonymkode: 7142e...41f 3
Taffel Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 Mange gode råd her om kjøttet, men skal du ha skikkelig gode brød, så ungå de søte fra frysedisken og prøv deg på disse: https://trinesmatblogg.no/recipe/kjempegode-hamburgerbrod/ Jeg baker og lager veldig mye mat, og disse er de beste. Det er det kalde smøret til slutt som gjør underverker på slike deiger, og lang nok eltetid, så følg oppskriften godt. 1
SoWhat? Skrevet 20. mai 2020 Forfatter #18 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, Taffel skrev: Mange gode råd her om kjøttet, men skal du ha skikkelig gode brød, så ungå de søte fra frysedisken og prøv deg på disse: https://trinesmatblogg.no/recipe/kjempegode-hamburgerbrod/ Jeg baker og lager veldig mye mat, og disse er de beste. Det er det kalde smøret til slutt som gjør underverker på slike deiger, og lang nok eltetid, så følg oppskriften godt. Takk! Alt skal være klart kl.20, så jeg rekker det! De så gode ut! 1
SoWhat? Skrevet 20. mai 2020 Forfatter #19 Skrevet 20. mai 2020 Jeg fikk hjelp av ei veninne med å kverne kjøttet. Vet det er en kvern i huset her, men aner ikke hvor. Men jeg måtte ta fram kjøkkenmaskinen for å lage deig til burgerbrødene. Så har jeg kjøpt sauser dere anbefalte, har stekt løk i en time, for hadde ikke syltet løk, og da måtte de stekes lenge for å bli riktige. Sure agurker, tomater og bacon. Jeg lagde litt rømmedressing og fysøren så mye jobb for burgere 😄 turte ikke å bruke blåmuggost, for jeg elsker det, men dette er måltid til fem menn. Så satset på cheddar jeg. Nå håper jeg bare at dette blir bra. Det eneste jeg er 99% sikker på, er at burgerbrødene blir gode. Ubesjeden nok vil jeg si at slik bakst er min styrke. Så gjenstår å se hvordan resten blir. Skjønner ikke hvorfor jeg bsre svarer "ja" uten å tenke meg om 😄 men dette er jo litt gøy også da. Ihvertfall foreløpig. Takk for hjelpen. Atter en gang 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå