AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 For besøk hjemme hos venner, familie og reiser/turer innenlands? Anonymkode: 100a9...550
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Regelen som heter bruk hodet. Anonymkode: 504d7...4c1 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Besøk hjemme hos venner og familie: ok med god avstand og smittevernsrutiner. Ekstra forholdsregler må tas hvis besøket involverer mennesker med moderat til høy økt risiko for alvorlig sykdom. Reiser innenlands: samme som over Anonymkode: c3a58...d2c 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Regelen som heter bruk hodet. Anonymkode: 504d7...4c1 Problemet her er at vi er en del som har veldig ulike hoder, og det som er helt innafor i mitt hode er nok ikke innafor hos hun som står bak gardinen med filtermaske på og spriter absolutt alt som kommer inn i huset. Anonymkode: 66371...8a4 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Besøk hjemme hos venner og familie: ok med god avstand og smittevernsrutiner. Ekstra forholdsregler må tas hvis besøket involverer mennesker med moderat til høy økt risiko for alvorlig sykdom. Reiser innenlands: samme som over Anonymkode: c3a58...d2c Takk. Så det er greit å ta en dagstur til Oslo for å ta en kaffe med en venn og shoppe litt. Jeg kan dra når det er lite folk ute, og jeg følger allerede rutiner med håndvask, spriting og avstand. Anonymkode: 100a9...550 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet her er at vi er en del som har veldig ulike hoder, og det som er helt innafor i mitt hode er nok ikke innafor hos hun som står bak gardinen med filtermaske på og spriter absolutt alt som kommer inn i huset. Anonymkode: 66371...8a4 Ja, ikke alle som har et fornuftig hode. Anonymkode: 201fe...cda 3
norw Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Det er ikke slik at dersom noe er tillatt, så kan du gjøre det og så ofte du vil. Du skal jo prøve å holde deg hjemme og unna folk mesteparten av tiden, men kan treffe folk innimellom.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk. Så det er greit å ta en dagstur til Oslo for å ta en kaffe med en venn og shoppe litt. Jeg kan dra når det er lite folk ute, og jeg følger allerede rutiner med håndvask, spriting og avstand. Anonymkode: 100a9...550 Dette er helt klart innenfor, både lov og råd. Kos deg med turen og fortsett med de fornuftige tiltakene du beskriver her. "Det generelle rådet om å redusere ferie- og fritidsreiser i Norge er lettet på og slike reiser kan nå foretas så sant du reiser på en måte som gjør at du unngår å spre smitte og reduserer muligheten for å bli smittet selv." https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/ Anonymkode: 66371...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Så det er greit å ta en dagstur til Oslo for å ta en kaffe med en venn og shoppe litt. Jeg kan dra når det er lite folk ute, og jeg følger allerede rutiner med håndvask, spriting og avstand. Anonymkode: 100a9...550 Det har vært greit hele veien. Bare du holdt 2 meter avstand til vennen i starten, og 1 meter nå. Har vært ute og spist siden uke 1. Nå har vi også tatt en weekendtur med fly. Og møter enkelte venner og familie innendørs. Er også tilbake på kontoret, i åpent kontorlandskap, men med 1 meter avstand. Anonymkode: 68548...643 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ikke alle som har et fornuftig hode. Anonymkode: 201fe...cda Nei, det er det da. En merkelig ting jeg har observert er at det er store forskjeller i hva som kan beskrives som fornuftig eller ikke, ettersom hvilke arena man sjekker. Det er ganske rå forskjell i hva som er fornuftig når man sammenligner VGs kommentarfelt, KG og freakforum og vanlig mann i gata. Følg FHIs råd må vel være det nærmeste man kan komme fornuft i denne sammenhengen - men jeg ser mange er uenige med meg der. Anonymkode: 66371...8a4 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 12 minutter siden, norw skrev: Det er ikke slik at dersom noe er tillatt, så kan du gjøre det og så ofte du vil. Du skal jo prøve å holde deg hjemme og unna folk mesteparten av tiden, men kan treffe folk innimellom. Og hvor lenge skal man være låst i hjemmet sitt? Anonymkode: 40b35...dff
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 13 minutter siden, norw skrev: Det er ikke slik at dersom noe er tillatt, så kan du gjøre det og så ofte du vil. Du skal jo prøve å holde deg hjemme og unna folk mesteparten av tiden, men kan treffe folk innimellom. Ja, det er klart. Anonymkode: 100a9...550
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det da. En merkelig ting jeg har observert er at det er store forskjeller i hva som kan beskrives som fornuftig eller ikke, ettersom hvilke arena man sjekker. Det er ganske rå forskjell i hva som er fornuftig når man sammenligner VGs kommentarfelt, KG og freakforum og vanlig mann i gata. Følg FHIs råd må vel være det nærmeste man kan komme fornuft i denne sammenhengen - men jeg ser mange er uenige med meg der. Anonymkode: 66371...8a4 Selvfølgelig er det FHI sine råd og anbefalinger som bør følges, ikke en random person på KG. Anonymkode: 100a9...550 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor lenge skal man være låst i hjemmet sitt? Anonymkode: 40b35...dff Det finnes en mellomting. Vi trenger ikke lenger isolere oss inne, men heller ikke stå midt i en folkemengde hver dag Anonymkode: 100a9...550 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt klart innenfor, både lov og råd. Kos deg med turen og fortsett med de fornuftige tiltakene du beskriver her. "Det generelle rådet om å redusere ferie- og fritidsreiser i Norge er lettet på og slike reiser kan nå foretas så sant du reiser på en måte som gjør at du unngår å spre smitte og reduserer muligheten for å bli smittet selv." https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/ Anonymkode: 66371...8a4 Takk 😊 Anonymkode: 100a9...550 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en mellomting. Vi trenger ikke lenger isolere oss inne, men heller ikke stå midt i en folkemengde hver dag Anonymkode: 100a9...550 Det har aldri vært anbefaling eller pålegg om å isolere seg inne her i Norge, med mindre man er syk. Anonymkode: 40b35...dff 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 Lev livet som vanlig, men tenk smitteverntiltakene som 1 meters avstand, vaske hender osv. Nå er det lite, omtrent ingen, smitte i samfunnet så det er nå muligheten for å leve litt igjen er best. Til høsten kan det komme en bølge nr 2 og da er det mulig ting strammes inn igjen, og man bør helst holde seg mest mulig hjemme osv. Så nyt sommeren med enkle tiltak og følg litt med om hvordan smittesituasjonen forandre seg fremover. Anonymkode: 33113...2f9 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lev livet som vanlig, men tenk smitteverntiltakene som 1 meters avstand, vaske hender osv. Nå er det lite, omtrent ingen, smitte i samfunnet så det er nå muligheten for å leve litt igjen er best. Til høsten kan det komme en bølge nr 2 og da er det mulig ting strammes inn igjen, og man bør helst holde seg mest mulig hjemme osv. Så nyt sommeren med enkle tiltak og følg litt med om hvordan smittesituasjonen forandre seg fremover. Anonymkode: 33113...2f9 Det tenker jeg også. Vi kan se fram til en varmere årstid hvor vi kan samles og kose og, og nyte at det akkurat nå er lite smitte i befolkningen. Så får vi heller være mer forsiktig når det øker igjen. Anonymkode: 2cbcd...c21 2
Anbefalte innlegg