Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hets og fordommer mot minoriteter er hverken “diskusjon” elller “debat”. Det er bare tåpelige...

Anonymkode: eeea3...2f2

Jo, det er faktisk en debatt som INGEN tør ta for da kommer både hylekoret på venstresiden som ikke ser ironien ved å være for likestilling og islam samtidig og de konservative muslimene og roper RASISME uten å bry seg det tøddel om hva som faktisk debatteres.

Kristendommen har vært barbarisk den også, men den har utviklet seg. For at islam skal kunne fungere i Europa uten konfliktene som finnes i dag og at man ikke skal leve i parallellsamfunn, så er man nødt til å tørre å ha en diskusjon. Det er helt umulig i dagens klima fordi offerrollen inntas sporenstreks, hvilket skaper steile fronter og ekstreme holdninger.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men Gud syns tortur er greit?

Anonymkode: 5c510...6ea

Nei, selvsagt ikke.

1 time siden, edwardnigma skrev:

Har du snakket mye med ham?

Har lest hans ord i den hellige boken, der står det skrevet veldig klart.

Anonymkode: ea486...ad3

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, edwardnigma skrev:

Et likestillingsland som Norge bør ikke akseptere at et kvinneundertrykkende plagg som hijab, burka eller niqab blir brukt. Man bør ikke akseptere at mennene i familien skal styre over kvinnene med jernhånd. 

De fleste kvinner i Norge bærer dette av egen fri vilje, det er ikke påtvunget i Islam.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hets og fordommer mot minoriteter er hverken “diskusjon” elller “debat”. Det er bare tåpelige...

Anonymkode: eeea3...2f2

Hets, fordommer og islamofobi går hånd i hånd med ateismen. De mest grumsete rasistene er ateister.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, edwardnigma skrev:

Jo, det er faktisk en debatt som INGEN tør ta for da kommer både hylekoret på venstresiden som ikke ser ironien ved å være for likestilling og islam samtidig og de konservative muslimene og roper RASISME uten å bry seg det tøddel om hva som faktisk debatteres.

Kristendommen har vært barbarisk den også, men den har utviklet seg. For at islam skal kunne fungere i Europa uten konfliktene som finnes i dag og at man ikke skal leve i parallellsamfunn, så er man nødt til å tørre å ha en diskusjon. Det er helt umulig i dagens klima fordi offerrollen inntas sporenstreks, hvilket skaper steile fronter og ekstreme holdninger.

Tror ikke Norge kommer til å forbli et fredelig land i fremtiden helt ærlig...  akkurat Nå er nordmenn litt høy på oljepenger, når et land har masse penger, vil jo ting gå veldig på skinner... Men så fort dette kollapser, kommer kaoset...

Et land som er mørkt og kaldt halve året er heller ikke et bra sted for masse multikulturer, tenk hvordan det sto til her for bare noen hundre år siden...

Anonymkode: e1e80...406

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er jo ikke en stor del av befolkningen, men vi er en del av befolkningen. Jeg er like nordmann som du er selv om jeg er annen-generasjons innvandrer. Jeg er norskfødt.

Globalisering har gjort det sånn at kulturer blandes over hele verden. Ikke vær så bakvendt, dette er fremtiden 😊

Anonymkode: f9ea9...e39

Kan du nevne en eneste positiv ting som islam har tilført den vestlige kulturen og da spesielt Norge?.

Det frie demokratiske styresettet kan faktisk bli undergangen for det moderne og oppegående samfunnet vi har i dag, hvis den politiske ideologien som islam er får større innflytelse så vil vi til slutt ende opp med et samfunn som er styrt av religiøse lover som sharia. Da vil vi ende opp med de samme problemene som alle muslimske land sliter med i dag.

Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier, men at islam og muslimer har et klart mål med at islam skal være den dominerende religionen i alle land er faktisk en realitet som er meget plausibel. Det er ingen muslimer her i landet eller i andre land som faktisk ytrer sine meninger eller står i mot IS/Daesh eller sine mørkemenn som taler vesten midt i mot i moskeene rundt om i landet.

Anonymkode: eb0a0...aac

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest hans ord i den hellige boken, der står det skrevet veldig klart.

Det er vanlige menn av kjøtt og blod som har skrevet denne boka.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, edwardnigma skrev:

Som fikk innholdet som skulle stå i boken av Gud. Det var Gud, ikke mennesker som forfattet boken.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kun ramadan som er en høytid som " får oppmerksomhet"  - 1 mnd  faste som  blir avsluttet med ID - gaver og festmåltid.Fasten er et symbol på å kjenne hvor fattige har det og tenke på Gud.( skal ikke gjennomføres hvis en er barn, syk, gravid eller eldre)

Islam er ca 4 % av befolkningen i Norge  , da DNK har 4,8 mill medlemmer( men kun 30% av disse tror på Gud) men det blir allikevel  nest størst i Norge.

Husk at påske( pesaac) er opprinnelig jødisk feiring .

Plager dette deg nevneverdig TS? 

Hva med samenes nasjonaldag  ? De er et klar minoritet i Norge .tenker du det samme der ?

Og hva med pride- paraden ? Som stadig øker i deltakere. Hva er dine tanker om det ?

Anonymkode: eb124...c43

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kun ramadan som er en høytid som " får oppmerksomhet"  - 1 mnd  faste som  blir avsluttet med ID - gaver og festmåltid.Fasten er et symbol på å kjenne hvor fattige har det og tenke på Gud.( skal ikke gjennomføres hvis en er barn, syk, gravid eller eldre)

Islam er ca 4 % av befolkningen i Norge  , da DNK har 4,8 mill medlemmer( men kun 30% av disse tror på Gud) men det blir allikevel  nest størst i Norge.

Hva med samenes nasjonaldag  ? De er et klar minoritet i Norge .tenker du det samme der ?

Og hva med pride- paraden ? Som stadig øker i deltakere. Hva er dine tanker om det ?

Hvorfor skulle samene være et problem?

Anonymkode: e1e80...406

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du nevne en eneste positiv ting som islam har tilført den vestlige kulturen og da spesielt Norge?.

Det frie demokratiske styresettet kan faktisk bli undergangen for det moderne og oppegående samfunnet vi har i dag, hvis den politiske ideologien som islam er får større innflytelse så vil vi til slutt ende opp med et samfunn som er styrt av religiøse lover som sharia. Da vil vi ende opp med de samme problemene som alle muslimske land sliter med i dag.

Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier, men at islam og muslimer har et klart mål med at islam skal være den dominerende religionen i alle land er faktisk en realitet som er meget plausibel. Det er ingen muslimer her i landet eller i andre land som faktisk ytrer sine meninger eller står i mot IS/Daesh eller sine mørkemenn som taler vesten midt i mot i moskeene rundt om i landet.

Anonymkode: eb0a0...aac

Hvor er det du innhenter informasjon fra? Du har klart og tydelig ingen informasjon om det du snakker om og bygger dine argumenter på et måte som minner meg om hvor skremmende Norge er blitt. Manshaug ville likt deg!

Jeg er muslim. Vi driver med misjonering, men for å bli muslim er det en selv som gjør den overgangen. Det er ikke "vår" feil at folk vil konvertere. Jeg er muslim og vi hater IS/Daesh, men jeg tror du må undersøke hvorfor sånne folk har fått stor makt. Hvor kommer våpnene og pengene fra? IS/Daesh hadde ikke eksistert hvis man ønsket dem vekk. :)  USA har bla vært med på å funde Taliban, Afghanistan og Nord-Vest Pakistan har hatt store og langvarige konsekvenser som følge av Russland og USA innblanding. Mange fine land rundt om i verden har blitt ødelagt pga storpolitikk.

Det du bør bry deg mer om, som en hver nordmann bør er den nærmeste trusselen vi har hatt som er Høyreekstreme. :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hets, fordommer og islamofobi går hånd i hånd med ateismen. De mest grumsete rasistene er ateister.

Det er temmelig mange land i midtøsten der å stå frem som ateist  eller homofil gir deg dødsdom eller fengsel.

Dette er du enig i eller ? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du innhenter informasjon fra? Du har klart og tydelig ingen informasjon om det du snakker om og bygger dine argumenter på et måte som minner meg om hvor skremmende Norge er blitt. Manshaug ville likt deg!

Jeg er muslim. Vi driver med misjonering, men for å bli muslim er det en selv som gjør den overgangen. Det er ikke "vår" feil at folk vil konvertere. Jeg er muslim og vi hater IS/Daesh, men jeg tror du må undersøke hvorfor sånne folk har fått stor makt. Hvor kommer våpnene og pengene fra? IS/Daesh hadde ikke eksistert hvis man ønsket dem vekk. :)  USA har bla vært med på å funde Taliban, Afghanistan og Nord-Vest Pakistan har hatt store og langvarige konsekvenser som følge av Russland og USA innblanding. Mange fine land rundt om i verden har blitt ødelagt pga storpolitikk.

Det du bør bry deg mer om, som en hver nordmann bør er den nærmeste trusselen vi har hatt som er Høyreekstreme. :) 

10 timer siden, edwardnigma skrev:

Johannes 3,16.

Anonymkode: ab0b8...369

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Johannes 3,16.

Anonymkode: ab0b8...369

Kjell Rune 4, 20.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at påske opprinnelig er en jødisk feiring. Og at Jesus er jøde ser ikke ut til å være et problem for de mange kristne menneskene i verden. At mannen de tilber og opphøyer tilhører en  annen religion er litt pussig egentlig..

Samenes nasjonaldag gjør meg ingenting å feire, det er en dag på linje med andres dager.  Minoritet? Ja, hva så?

Pride gjør meg heller ikke så mye, kjenner mange homofile og støtter deres rettigheter på alle måter. Selv om noe av det er litt vel sex-fiksert så er det jo en festdag.

Ingenting av de ovennenvte har noe med mitt hovedinnlegg å gjøre. At muslimene får så stor oppmerksomhet over andre grupper, det forundrer meg og det var det jeg ville ha en diskusjon om. Religion henger jo ikke på greip enten det er kristendom, islam, hinduisme eller annet. Det er jo bare noe man har bygget opp som en emosjonell krykke og som en samling eventyr, sånn i det store og hele.

Anonymkode: 1e9c9...b49

Skrevet

Jeg er for toleranse og sameksistens. Det spiller ingen rolle for meg hva folk tror på,  bare de er hyggelige mennesker.  

Eid Mubarak!! 

Skrevet
1 time siden, tirben skrev:

Jeg er for toleranse og sameksistens. Det spiller ingen rolle for meg hva folk tror på,  bare de er hyggelige mennesker.  

Eid Mubarak!! 

Så det spiller ikke en rolle om at de tror på kvinneundertrykkelse så lenge de er hyggelige mot deg?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...